Dräktig hona
Har en dräktig hona som idag är på dag 33-35, hon träffade hanen flera dagar med till synes lyckade parningar.
Börjar nu bli lite smått orolig då hon alltid fått ungar på dag 31-32. Känner tydligt levande, sparkande ungar i magen.
Hon blev sjuk i mitten av dräktigheten i den mystiska "Kista-sjukan" och var då slö och åt inte speciellt mycket under ett par dagar. Kan det ha påverkat och gjort att det dragit ut på tiden?
Hon är pigg och har stor aptit, boet är färdigt så det är bara de små vi väntar på.
Kommer kontakta veterinär under morgondagen om det inte hänt något.
Hon kanske är skendräktig?? 😇
#1 Det stod att man kan känna tydligt sparkande ungar i magen?
MVH Celina
Hur har de gått?
Kan meddela att damen fortfarande är dräktig! Dag 39.
Honan mår hur bra som helst, ungarna rör sig massor och jag känner dem jätte tydligt. De är absolut inte döda.
Har aldrig varit med om något sådant här, heller aldrig hört. Ska ringa och boka veterinärtid på måndag om de inte kommit.
Någon som kan ha en blekaste aning om varför det dragit ut så länge?
Honan har inga som helst värkar, hon har inte heller dragit någon päls. Ett fint stort halm-bo står dock redo.
Hon har haft kullar tidigare och har då fött på dag 31-32.
Kan också tillägga att jag tagit kontakt med vet. tidigare men blev då rådd till att avvakta då honan inte mått dåligt.
Hoppas det går bra!
Frida
Hoppas att det går bra för mamman och ungarna och dej med förstås med all väntan
Hur har det gått? :D
Ingenting än, men ser tydliga rörelser i magen på honan. Ringer som sagt vet. imorgon om det inte kommit något.
Har du någon bild? Jag har aldrig sett en dräktig hona innan. Om du vill visa. Hoppas att det går bra!
MVH Celina
Är du säker på att det inte bara är tarmröresler du känner?
Kram Elsa
Medarbetare på Teddykaniner i fokus
#10 Har tyvärr ingen bild.
#11 Det är ungar jag känner. Det är kraftiga, hårda rörelser och hårda "klumpar".
det kan vara tarmarna kanske för de kan röra sig rejält ibland men jag har ju inte sett så jag vet ju inte. Men om det är ungar så hoppas jag att allt går bra!
Frida
Du kan inte ha räknat fel på dagarna då? :)
Bara en tanke. :3
Skumt.. Säker på att du inte räknat fel på dagarna? Hoppas det går bra oavsett :)
Trodde också jag räknat fel på dagarna, men har räknat och räknat och bett andra räkna och "tyvärr" är det rätt. Hon träffade hanen 12-14 januari.
#16 Ja, om de är möjligt så kanske något sådant hänt? För fattar inte hur ungarna fortfarande skulle kunna leva annars?
Ja, jag hoppas det går vägen för min ängel ❤️
#17 Uppdatera gärna hur det går sedan. :)
#18 Det ska jag absolut göra 🙂
Hänt något än? C:
hur har det gått?
Frida
Har det hänt något då?
MVH Celina
Nu är det tisdag. Vad sa veterinären?
Frida
Inget har hänt nej, och veterinären jag ringde sa att jag skulle avvakta ännu mer vilket jag inte vill så ska in till en annan klinik imorgon.
hur länge har ungarna varit inne i magen nu?? Det känns som en evighet!!
Frida
#25 Det är en evighet :P
Idag är det 43 dagar. Jag har fått tid hos veterinär kl halv tolv idag. Så jag meddelar här hur det gått sen.
Så, då va allt utrett,! Hon har gått tom. Trots de kraftiga rörelserna jag känt så fanns det inga små liv där inne, vilket känns skönt. Så det är bara att para om :P
#27 Det var ju skönt att höra! :)