Bildtråd: Hemgjorda burar
Jag vill gärna se bilder på era hemgjorda burar! Helbild, men också detaljer på t.ex. dörrar osv. Ni kan också skriva dit mått om ni vill.
Vill gärna bygga en egen när jag flyttar i hus om ca 6 mån, därför behöver jag inspiration! 
http://ladylejontuss.webs.com/apps/blog/categories/show/505060-burar
där finns det jätte roliga och inspererande kaninburar!
HAHAHAHAHAHA…..
#1 wow vad söta!
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin

På min hemsida finns en egen flik om burbyggen, kolla gärna den :)
Emelie,
Proximas Dvärgkaniner
#4 ser väldigt liiten ut… ;o
Jag hittade själv denna sida: http://lillasallys.se/kaninsidan/start.htm :) Blev riktigt inspirerad! Ska kika in på era sidor nu också 
#4 Den var jättefin, men hur hög är den? :)
http://ladylejontuss.webs.com/resize.jpg Hahaha vilken cool!
#5 den är laglig
#6 vet ej men den är laglaig
#10 Vilken fin! :) Hur hög är den?
Wiow Edling, vilka fina burar. Omgosh om man var så händig.
#1 haha.. respekt till hemsidan, vilka roliga idéer.
Hihi, Jätte Coola Burar!
En halvt egenbyggd bur. Självaste buren har vi köpt men minskat öppningen. Utedelen är tillbyggd. har en Rex där inne. Men den är laglig till en jätte kanin. Så stor
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#14 Smart! Jag tänkte också att man kanske kunde bygga om en redan köpt bur :)
#16 Väldigt välgjord för att vara byggd så snabbt! :) Vill också bygga en bur! haha
#17 hehe jaa. Jag fick ett ryck och byggde hela dagarna :) Kan bara nämna att den är 150x65x70 :)
ska själv fortsätta på min flerfacksbur :)
Tänkte göra en tvåfacksbur på ben så gräsklipparen kommer under och en till sådan bur (likadan) mitt i mot och sedan tak över, som en liten kaningård! ska blir super kul! :)
#11 60 och 80 tror jag :)
#12 hihi :) det är ju mest morfar och pappa som e händiga haha fast va ju min skiss och sånt då
#20 Haha jag kommer att köra på samma metod: Jag skissar fram ritningarna och min sambo får bygga ihop allt 
#21 hihi ;)
Haha, glömde ju länka? Mosig i huvudet efter jobbnatt… http://liljedalskaniner.webs.com/burarsljes.htm Där var de i alla fall.
#25 Ser ut som en hundkoja nästan, jättefin! 
#26 , haha ja, nu när du säger det så!:D
Den är stor men ser liten ut på bilden :P.
den är 110cm lång och 88cm bred :D
jag har målat några ♥hjärtan♥ på burarna, från början skulle det bli en vit kanin men sedan fick det bli rosa ♥hjärtan♥.

HAHAHAHAHAHA…..
#28 Fint! Jag älskar rosa! 
#29 Tack! det ser lite "tjejig" ut, men det är bara några hjärtan. 
HAHAHAHAHAHA…..
#30 Ähh.. vem gillar inte hjärtan.
Var mkt fint tycker jag.
#32 Den gillar jag! Vad är måtten? :)
#33 Roligt 
Måtten är L150xD80xH60
#23 Kul att du såg! =) // mvh Lars, liljedalskaniner
Här är några bilder på min bur som blev färdig idag. Kaninbur med vinklar och vrår med måtten 155cmX110cmX95/115cm.

Vitt hemmabygge med gröna detaljer! Fast nu har jag köpt en compressor och ska använda tryckluft när jag bygger i fortsättningen, då räknas det kanske inte längre som hemmabygge?? =)
Liljedals kaniner - kaninverkstad / tillverkning
Haha, mina rosa burar har du ju redan sett, har ingen bra bild här dock :P
#35 Åh, vad häftig! Önskar jag kunde bygga något liknande. 
ja , det är ju inte jag som gjort den.
Men hemma bygd , det är den! ;)
#38 Fuskare, annika! Tänk om jag hade plats för så många! :D Vad är måtten? :o
#39 Åh, en sån kan jag ha, fast rosa 
Så små burar ni har till era kaniner :/
#42 Små? Jag tycker dem flesta är allt annat än små.
Jag har inga egenbyggda burar, men om vi flyttar ska jag bygga egna och några av dem jag har är byggda av dem jag köpte dem ifrån. Här är iallafall en trefackare (översta våningarna är chinchillabur nu) med måtten 130x60x60.
Här bor Bella. Från början var dem fyra stycken i den men nu är hon ensam. Måtten på våningarna är 160x80 och jag har inte mätt höjden, men jag skulle gissa på att det är runt 70 cm.
Det här var Mindys bur, jag mätte den aldrig men vi brände iallafall upp den efter hon dog eftersom den var så skruttig. Riktigt ful var den också.
#42 Dem är långt ifrån små tycker jag ._.
T.ex Annikas burar som jag sett i verkligheten, är SJUKT stora.
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.
#42 Små burar? Inte en enda har lagt upp under godkänt mått? Snarare över måtten har majoriteten lagt upp.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Här bor Ragnar nu. Jag vet att den är för låg, men vi har inte bytt eftersom vi ska bygga nya burar om vi flyttar.
#38 vad är måtten i ett fack?
Dom sista som ni la upp nu var stora men jag såg väldigt många små i de tidigare inläggen.
#50 t.ex? ingen i denna tråden har mått under vad man får ha till sina kaniner, alla har det eller över.
#41 och #49 Ett fack är 110x70x70 men jag har alltid minst två fack till var kanin. :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
tror ni att man kan ha två dvärgkaniner i en bur med måtten: 56 hög, 90 lång och 75 bred?? :S dock har den två våningar som är så stora…
just nu har jag bara en men vi ska skaffa en till som ska bo med den vi redan har :)
#53 Jo, det får du om taket har höjden 56 över hela höjden. Och är det dessutom två våningar så är det lugnt, men bra om kaninerna får komma ut dagligen.
Apropå små eller stora mått förresten, *Ace* (dvärgvädur) spanar in i djupet 1½ meter, och 95 cm höjd. =) Inte liten, kanske inte superstor heller, men till kaningården ska jag göra större: 1½ meter X 1½ meter flyttbara burar. Himlars vad glada de blir när man flyttar buren med några dagars mellanrum till ny yta! Bilder, spring- och jogga-yta:

#54 Det var något nytt! Häftigt :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#56 Ja, fast bildredigeraren ljuger tyvärr, eller vinklarna för den är bredare i verkligheten och *Ace* är inte sådär smal………
ÄLSKAR DIN BLOGG! :D
~Baby, it's your life, your choise!~
#58 Tack! (antar att du menar mig) Kolla här istället, jag gjorde ett G R A F F I T I - T A K ! (rekommenderas, i plyfa minst lika bra som plåt eller papp eller tegeltak)
Kolla:
#53 Godkänt men jag skulle ha mycket större yta till 2kaniner
Vet inte om det går att ladda upp fler bilder i samma inlägg men säg till on ni vill se fler =) Insidan är indelad i två "rum" =)
#54 okej bra :) ja dom kommer at få komma ut i sin Hage dagligen :) och ut och springa i sele :D
#68 gud så smart!
Här finns bilder på mina burar :) http://pigelinas.weebly.com/garingrden.html
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Måste dela med mig utav min kanins bur, fast jag vill hellre kalla de hus ;) Även fast bilden är tagen på den tråkigiska tiden på året och utan sin tillhörande Hage.
Har måtten 150x70x60 (då det är sadeltak är minsta takhöjden 60cm och högsta 105 cm)
Hans lilla "bodel"/facket är 40 cm brett, han fick själv prova ut det så han skulle kunna vända sig och så.
Det är en rexkanin på drygt 4 kg som bor där så buren ser mindre ut vad den är när kaninen är med på bild.
"huset" har b.la fönster på gavlarna med en sitthylla (blir som tak på bodelen/facket)där kaninen har sin favoritplats, isolerat golv och hela bodelen och lyftbart tak. Numera har huset även en tillhörande trädgård (hage) som han har fri tillgång till om dagarna året runt ;)
Eftersom jag gjorde det som ett projektarbete på gymnasiet så har jag en heel del dokumenterat i bilder och ritningar om du skulle vilja se :)
Om du inte byggt din bur redan förstås ;)
Enda nackdelen med buren är att det behövs två starka män för att flytta buren…
/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus
Här är min tvåfackare måtten är
190x80x70
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
mycket fina burar alla hade
putt!😉
/Kram Jennifer