Kanin som rymt...
Ny så har min grannes grannes kanin rymt,en vanvårdad kanin. Jag fångade honom vid vår kanin bur.jag har lagt honom i vår sommar bur nu så han får äta pellets vatten och Hö har han fått. Jag skall ringa mamma och fråga om han får stanna över natten. Sorry blev lite rörigt,men har bråttom.
men stackars kanin. Hur vet du att den är vanvårdad? anmäl isåfall! för kaninen kan ju inte komma tillbaka dit…
#1 Alltså jag är kompis med min granne och hon med dom som har kaninen så……och när man kollar in i buren så är det typ bara skit där. mat får han när deras mamma kommer på att han är hungrig.det är nämligen en 5åring som har ansvaret för denna kanin.:3
Ringde mamma och frågade om han fick äta sig mätt och hon svarade ja!
bra att du tar hand om h*n ^^ ge bara inte för mkt mat på en gång
hmm ….men bara för du tar in honom för natten så hjälper de ju inte kaninen sen?:/
#3 Tänk på att inte ge mycket mat bara, kan "kracha" magen :/
Stackars kanin, jag hade anmält det om de inte vill ändra på det! :/ För kaninens skull
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
så synd om kaninen akta bara kaninens mage när du ger den annat foder
Håller med #6, kaninens välmående kommer först!
Ja jag skall vara lite försiktig,han tycks ju inte vara så van vid mat :P Hm…vill inte anmäla,men hur säger man åt dem? Han är en jätte snäll kanin så han förkänar verkligen ett bättre hem.
Min mamma säger att jag skall föra tillbaka honom,men det vill inte jag.Idag när jag skulle föra mat åt honom,så sov han i lyan,men till sist kom han iallafall ut och äta men han gick tillbaka in i lyan för att sova.han värkade trött.pälsen är matt och oglansig.
#9 Försklara hur det ligger till, hur man sköter en kanin. Ändrar dem inte på det, anmäl! Det kan ni göra anonymt.
Som sann djurvän tycker jag att man gör det, för kaninens skull om ägarna vägrar ändra på det om du förklarat för dem hur man sköter en kanin :/
hur ser han ut? kan du inte lägga in en bild om du kan
Söt kanin :)
Men han ser inte smal ut på bilderna i alla fall :)
så söt kainen och bilder råka hamna upp och ner men det gör inget -🙂
kan inte du prata med dom som äger honom och får se om du kan köpa honom för han har det ju jätte bra hos dej . bara ett bra förslag
Ni får svänga på ert huvud ,för bilderna kom fel väg ;) #11 var och kollade lite och såg att dom hade glömt att lägga på locket.Dom har bara ett trä lock.locket var på sidan av buren.jag tror dom har släppt lös honom. När jag sa det åt mamma så sa hon att,"okej låt honom vara då,dom får komma efter honom själv". Jag är glad! :D
#16 haha nå nej! :) #18 jo,det kan jag göra ;)
vad bra att han är din nu för då får han ett lyckligt kanin liv. Själv skulle jag aldrig vara så dum att vanvårda en kanin. Han verkar jätte mysig liten kanin
#19 Fast du kan inte ta deras kanin utan att fråga dem ifall du får den, det blir ju stöld. Så du måste berätta att ni har honom hos er, är dem däremot inte så noga så tillfaller ju kaninen dig.
#21 ja han är min,om dom inte kommer efter honom :D
#23 Han är inte din om de inte sagt att han är det.
Bara för att de inte letat upp honom betyder det inte att ni får ta honom. Ni måste meddela dem att ni har honom. Det räknas som stöld annars
#23 Jo, men du kan inte gömma honom för dem eftersom du vet att dem är ägaren och har tagit den, du måste gå/ringa och prata med ägarna och förklara att ni har honom. Du kan annars bli anmäld.
Ok,jag kommer att föra tillbaka honom,och fråga om dom vill ha honom.Annars får han gärna bo hos oss. ;)
#26 Låter mycket bra. Dock hoppas jag du får behålla honom.
hoppas verkligen att han kommer få stanna hos dej
#26 Bra det :) Och informera ang städning av bur, maten osv.
Och säg det att de inte får låta en 5 åring ha hela ansvaret för kaninen, att föräldrarna ska ha ansvaret. Och fixar dem ej det, så anmäl :)
#27 hoppas jag med haha. ;) #28 hoppas,hoppas! :D #29 jag skall göra det :)
Skall du få tussi? :)
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
#31 ja veit int ennu,ska fa och fråg tå di kombe heim. ;)