Angående...
… de som jag ansåg var oseriösa och oasvariga uppfödare som sålde 4 veckor gamla ungar, som vissa personer här på forumet försvarade att de inte skulle sälja dem så unga… och tyckte jag var dum som la mig i…
Ungarna är nu alla sålda.
Hejdå förresten, alla snälla medlemmar, jag lämnar nu detta forum :)
varför lämmnar du forummet??
/ Angelica
#1 Väldigt dålig stämning på sistone och ett par människor som "gängar ihop sig" mot mig. Känns verkligen inte trevligt :/
#2 okej:( tråkigt att du känner så:(
/ Angelica
Ge inte upp forumet, kontakta sajtvärden istället, för det är absolut inte OK att någon beter sig olämpligt och gaddar ihop sig emot dig, verkligen inte.
Men det är upp till dig om du vill lämna Kanin.ifokus, men personligen vill jag ha kvar dig här för jag tycker att du är en jättetrevlig person.
Hälsningar Amanda och kaninerna
Nej Tirin!
Skit i dom du vet bäst om hur dina kaniner är! ♥
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Tror inte att det är några som "gängar ihop sig" mot dig, däremot kan man ju ha olika åsikter och så måste det få vara.
OM det verkligen är några som beter sig illa mot dig, kontakta sajtvärden! Hoppas att du stannar.
Har kontaktat sajtvärden och tipsat om den dåliga stämningen… Inte fått svar än och jag är inte säker på att det kommer att ändras då det var samma problem förra året med dålig stämning. :/
#7 De menar väl inte att göra det, men det känns verkligen så när 5 personer skriver exakt samma saker och jag försvarar mig men de ändå håller på och skriver samma negativa grejer om och om igen. Jag har hört deras åsikter och ber dem att inte diskutera det mer i mina trådar utan ta det på PM, men ingen lyssnar. Så tycker jag inte att man beter sig :/
Jag har valt att lämna KiF just nu i alla fall, tills stämningen blir bättre. Jag håller dock till på Dvärgkaniner iFokus tills vidare. :) Tack alla fina människor, det är såna som ni som gör att jag vill stanna! Jag hoppas att det blir trevligare på KiF snart! 
#8 Kan ju bara tala för mig själv…
Det jag skrev i den tråden skrev jag för att hjälpa dig. För att du ska slippa avla på ett djur som senare kanske visar sig lämna allvarliga defekter.
Har själv fått erfara hur det känns att få bettfel på linjer som redan varit ordentligt spridda, utan en chans att kunna stoppa andra från att avla på dem.
Inget jag önskar andra! Om jag så mycket som hade minsta lilla misstanke om att en av mina kaniner bar på någon allvarlig defekt så skulle jag med den erfarenheten i bakfickan inte sälja något efter den kaninen.
Jag har absolut inget emot dig som person/forummedlem. Det var bara tänkt som hjälp, och jag tror och hoppas att det är samma för de andra som skrev i tråden.
Avel och vad man avlar på är alltid en het potatis! Tror man får vara beredd på att någon förr eller senare har en kritisk åsikt om vad man håller på med när man avlar.
Tycker att du ska vara kvar!
Skit i att svara dem som skriver olämpigt osv :) Och sedan kontakta Sajtvärd plus Medarbetare, har hjälpt mig när det har behövts t.ex :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#9 Ja det är sant! Det var inte du som skrev sådant jag blev ledsen/arg över dock. Det var mest när jag bad folk att sluta och de ändå fortsatte.. Då tyckte jag att det hade gått för långt. :/ Jag förstod deras åsikter första gången och så har jag ju min egna åsikt. Men du har rätt, folk lägger sig alltid i Avel och har sina åsikter. Får nog undvika såna ämnen…
Men vill inte att de ska tro att jag medvetet avlar på sjuka djur! Jag vet att Charlie inte har epilepsi (http://www.youtube.com/watch?v=z2kCRSaBpwA = en form av epilepsi… samt http://www.petmd.com/rabbit/conditions/neurological/c_rb_seizures#.UQVWTSeCAb4 och hon har inga av symptomen. Har även läst att kaniner kan få anfall som inte är på grund av epilepsi, utan som de får av utomstående saker).
#10 Har försökt, men de skriver inte direkt personliga påhopp, så jag tror inte det bryter mot några regler. Försöker ignorera men hatar när folk snackar skit om mina djur… De är ju som familjemedlemmar :/ Nr man kommer med konstruktiv och hjälpsam kritik är det ok, men inte när man bara kritiserar hur som helst..
#11 Ja det är klart att man hatar det när folk gör det, tyvärr relativt vanligt när det kommer till djur tyvärr :/ Ser det lite var stanns :/
Jättetråkigt att du upplever att det är dålig stämning här! Precis som någon sa innan är Avel ett ganska känsligt ämne där många tycker mycket. Det kan ju uppstå rätt heta diskussioner. Jag var själv delaktig i en av dem, och jag ber om ursäkt ifall jag missade att du hänvisade till pm. =)
Hoppas iallafall att du stannar kvar.
Kram Elsa
Medarbetare på Teddykaniner i fokus
#12 Ja det är synd :( Folk ska alltid lägga sig i vad som inte angår dem. Okej om jag hade missbildade kaniner och ville avla på dem, då hade jag också tyckt att jag var idiot.. Men när de inte vet något om mina djur så behöver de inte tala negativt om dem. Nåväl
Tack för mig! :) Vi ses förhoppningsvis om ett tag igen på detta forum!
#14 Ja tyvärr är det väldigt vanligt :(
Ett forum är inte en klubb för inbördes beundran. Är det bara ryggdunkar och hurrande man vill ha så får man vända sig nån annanstan än till ett diskutionsforum. På ett diskutionsforum kommer man inte alltid vara överrens om om man inte kan skilja på kritik och avvikande åsikt från påhopp så gör man helt rätt i att inte vara på ett forum.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
#16 Men det är heller inte en plats för mobbning eller konstant kritik/negativa kommentarer. Att diskutera är en sak, att kritisera är en annan. Sen är KiF det enda forumet jag upplever detta på.
#17 Finns många fler, tror mig ;)
#18 Vääldigt många fler ^^
#19 Japp ^^
så fort folk tycker att man säger/gör minsta lilla fel eller när folk bildar sina egna uppfattningar blir det massa negativa kommentarer och påhopp. Tycker det är så himla tråkigt och onödigt, har också vart med om det fast på katter iFokus..
#17 var hittar du mobbning på kif? Och konstant kritik? (inte för att kritik är något illa eftersom de trots allt är ett forum, sålänge de är formulerat på rätt sätt vilket jag tycker att de nästan alltid är).
Ja, någon mobbing har jag inte sett i någon av de trådar som varit aktuella nu det sista. Däremot kan det tolkas som mobbing att inte bli struken medhårs, och när det är fler än en person som ser samma "fel" och kommer med negativ kritik/frågor.
Men vad jag sett så är det mogna, seriösa svar i dina trådar Tirin. Ingen som varit aggressiv eller otrevlig. Utan lugna och med en hel del fakta.
Trist att du känner att du ska lämna kanin iFokus, men det är ju ditt beslut,
Håller med dej Sofie, men ifall man uppfattar att inte bli struken medhårs som mobbing har man inget att göra på ett forum enligt mig =)
Titta här kommer ni igen flera stycken och skriver samma saker. Min uppfattning är min uppfattning och ni har en helt annan för ni är inte i samma sits. Ingen har varit speciellt mogen i trådarna då ni fortsatte att klaga trots att jag bad er att ta sådant över PM. Den enda som faktiskt lyssnade var en 97:a! Säger mycket om hur mogna de vuxna är här på forumet. Kul att det är på samma nivå som för högstadieelever liksom.
Så nu slutar jag svara i den här tråden. Hejdå!
Ska vi be om ursäkt för att vi har samma åsikt? Kallar du detta för mobbing bör du nog kolla upp vad de ordet innebär :) Startar du en tråd får du ta kommentarer också och att du hänvisat till pm för alla som inte delar din åsikt.. Ehm ja då fattar jag inte varför du startar en sådan här tråd. Klagar gjorde jag inte heller någonstans, jag skrev vad jag tyckte då jag inte håller med om det du skriver. Det som enligt mig skapar dålig stämning är bland annat att skriva att alla de vuxna på detta forumet är omogna, gjorde det dej till en mognare människa?
#26 Orkar inte läsa allt du skrev då jag ska lägga mig nu. Men när jag inte ens får ha mina egna åsikter, tankar och känslor i min hejdå-tråd utan att folk ska säga emot - då har det for fandens gått för långt. Om jag känner att det är dåligt stämning och att folk har gängat ihop sig, ja då känner jag det och det är varken rätt eller fel för det är en KÄNSLA.
Godnatt alla!
Har jag sagt att du inte får ha dina egna tankar? Nepp men tydligen får inte jag ha mina. Att du ens skriver att du inte orkar läsa det och sedan fortsätter skriva är dessutom i sej respektlöst i mina ögon. Har inte sagt att du har fel utan ifrågasatt mobbningen eftersom jag inte kan hitta någon som mobbat dej på kif.
Jag har inte klagat, jag har ställt frågor - undrat - kommit med fakta som stödjer det jag säger. Inte en enda gång har jag varit otrevlig mot dig. Jag har absolut inget emot dig alls, men anser att på ett forum så får man ställa frågor - och att jag inte ska bli bemött otrevligt pga det. Vilket jag definitivt har blivit.
Du har snäst ifrån och sagt åt mig att inte lägga mig i, att jag ska "mind my own buisness".. när allt jag gjort är att fråga och lägga fram fakta. Jag puttade upp en gammal tråd just för att stödja det jag frågade i en annan tråd, som du helt plötsligt förnekade.
Du påstår att folk (jag?) på kif mobbar dig, men om vi vänder på det så har du varit den som varit mest aggressiv och otrevlig. När man inte ens får lov att ställa en fråga utan att få ett argt svar, för att du tolkar det som att man "hoppar på dig". Ja, då vet jag inte varför du skriver på ett forum :/.
#27 Som sagt, vill du inte bli emotsagd, skriv inte på ett forum. Vill du bara skriva vad du tycker utan att nån ska få säga sin åsikt om den går emot dig så kan du tex skriva på en blogg och stänga av möjligheten att kommentera.
Tirin är inte ensam om att tycka att de är dålig stämning på kif. Tycker att alla borde tänka lite mer på hur man skriver för att de inte ska missuppfattas eller tolkas negativt. Man kan diskutera och kommentera på ett positivt sätt och samtidigt få sina egna tankar på pränt.
#31 precis och bara för att några kanske inte sett nåt som uppfattas som mobbning i ett forum betyder det inte att det inte existerar.
#1 vet inte riktigt om jag förstår vad du menar i din text men menar du att för att du påpekade att de som sålde 4 veckor gammla ungar var oansvariga m,m så gav sig folk på det i så fall håller jag med dig till 100% sådana personer enligt min mening borde kanske läsa på mer om kaniner innan de avlar. Synd om du ska sluta pga. det men det är ditt val men finns här om du behöver prata eller så ^^ själv har jag även dvärgkaniner i fokus så vi ses kanske där.
bild: min lilla pocky
http://www.youtube.com/user/lazyasshika
#30 du behöver ju inte gå med angrepp mot henne. visst det är ett forum, men det finns gränser.
Det är ren idioti att sälja ungar vid 4vs ålder
#33 Tror ingen i tråden som syftades tycker att det är en bra idé att sälja ungar vid 4 veckors ålder. Ingen argumenterade emot det. Men egentligen så var det inte det som var andemeningen i tråden. Mer att alla mår bättre av att man inte gör en massa antaganden och har förutfattade meningar om folk och uppfödningar. Och att man kan tolka texter på olika sätt ;) Läs här:
http://kanin.ifokus.se/discussions/510395f9d4ebea7ccc00d603-men-herregud
Ljustadalens kaningård
#33 Det där är inte att gå "med angrepp".
# 34 ja jo det var väl egentligen det jag menade! Men
# 33 det kan samtidigt tolkas som angrepp då en grupp bestämt sig att gå emot en person!
Men skit samma! Alla har rätt till sin åsikt, men man behöver ju inte gå fram så agresivt. min mening!
#36 Det är ingen "grupp" som går emot en viss person heller.
bara delade uppsikter, och råkar vara så att många i detta fallet kanske har samma åsikt, det betyder inte att man går ihop och är emot en viss person bara för det.
# Men snälla lilla du! Det är så det upplevs min mening och så hon känner! och du känner annorlunda! alla har rätt till sitt!
#38 Jag är inte "lilla du".
Jag har inte påstått något annat heller.
Jag tror att problemet många gånger ligger i hur man tolkar saker. Jag har varit med här ett par år och lagt snoken i blöt både här och där. Ibland kan mina åsikter kanske vara lite provocerande… Men jag har aldrig någonsin upplevt att jag blivit påhoppad, snäst åt eller illa behandlad på något sätt?
Vissa (säger inte att det gäller ts) tror att så fort man blir emotsagd så har den personen något emot en. Jag tar det som en diskussion, och att diskutera är nödvändigt om man ska utvecklas som människa!
#39 nej men för mig är du en lilla du det är nått snällt inte meningen att vara nedvärderande! Ne men dåså :) då är vi övverens
#41 Avskyr att bli kallad det. Jag tar inte den meningen som "snällt" i alla fall :)
# 42 okej då vet jag att när man pratar med dej så säger vi inte så :)
#41 Att kalla nån "lilla du" är en typisk härskarteknik och har ingen snäll mening alls utan är endast till för att förminska den andra. Få om nån uppskattar att bli kallad lilla du.
#40 Samma med mig, många som inte håller med mig. Men det är ingen som varit otrevlig och sysslat med påhopp.
# 44 jasså det visste jag inte lilla du är nått helt vanligt i våra familjer! lilla vän även! Ska ta detta till mig och anstränga mig att inte utrycka mig så i framtiden!
#45 Inom familjen kan man kalla varandra lilla du och lilla vän, i vissa situationer. Men aldrig en främling, och absolut inte "men lilla du så här är det ju". Det är direkt nedlåtande och förlöjligande ;)
Man kommer aldrig tycka och tänka likadant som resten av världen. Här inne är det mestadels så att de som argumenterar mest i vissa trådar faktiskt också har en sjuhelsikes kunskap som man borde ta åt sig av och vara glad över att de delar med sig av. Om man bara släpper på det där dövörat så kan man lära sig otroligt mycket!
Jag förstår inte hur man har mage att snäsa tillbaka när en kunnig person lägger fram både argument OCH fakta bakom dem. Det visar enbart att man inte är mogen att diskutera och inte vill eller kan ta till sig ny information, information som man kanske hade haft nytta av. Det är synd, och den enda som förlorar på det i slutändan är den som väljer att inte lyssna.
Otroligt tråkigt tycker jag.
Själv har jag ganska starka åsikter och jag skulle väl tippa på att 75% här inne inte delar dem med mig medan resterande 25% kanske gör det. Så kan det ofta se ut på ett forum. Det är inte så att de 75% mobbar mig på något vis bara för att vi har olika åsikter.
Kommer man inte överens så är det bara att mötas på mitten, inse att åsikterna går isär och sen gå vidare. Att börja tjafsa och bli irriterad för att den andra parten inte håller med är inget som hör hemma på ett diskussionsforum.
Vi är här för att diskutera och utbyta kunskap och erfarenheter av kaniner, inte för att skaffa oss en bunt nya bästisar, eller?