Kaningulsot
Hej! Har hört lite över allt att kaningulsot är mycket farligt och smittar lättare på den här tiden av året. Tänker ni vaccinera era kaniner?
Nej, kommer ej vaccinera.
Mina kaniner är enbart hemma :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Funderar på det då jag har hört att det har varit i Uppsala nu, och typ alla ålänningar far till Uppsala.. Så vill inte ha någon smitta hit. :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
nej tror inte jag kommer göra de :p
Nej jag kmr nog inte heller göra det ;)
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Okej :)
nej har ju bara kaninerna till sällskap :)
Frida
Nej, det kommer jag inte att göra. Om det sprids hit upp så får jag väl tänka om ;)
Jepp, bor i mitt i skiten (skåne) så risken finns lixom att sjuka kaniner går förbi gräsmattan utanför dörren :P Har alltid vaccinerat mot både myx o rvhd
#7, Den dagen du måste vaccinera är det tråkigt ;)
Mina är redan vaccinerade :D När det visade sig att det fanns 4 mil ifrån där jag bor så blev jag livrädd och ringde vet dräkt. 3 Dagar efteråt så vaccinerade jag dem. Väldigt skönt att "slippa" tänka på de ;)
Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)
http://lovasenshoppkaniner.weebly.com
Men vad kan en sån vaccination kosta då?
Ska omvaccinera nu till våren, bor också mitt i Skåne och har en stor vildkaninkoloni som bor under grannens vedpallar så det är väl lika bra ^^
#10 Runt 200-300kr brukar det gå på.
#10 Beror nog lite på vart du bor.
Fågelkliniken i Skåne tar 150 kr för enbart gulsot och 275 kr för gulsot och kaninpest :)
320 kr tar Ronnebys för gulsot och kaninpest :)
Cityveterinären i Malmö tar 130 kr gulsot :)
Lite exempel :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.