Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2567 ggr
MjohannaO
0

Kal fläck på örat?

Vår dvärgvädur har en kal fläck som är ca 2 cm på sidan av ena örat.. Någon som tror sig veta vad det kan vara?nBör man kolla med veterinär?

[Rabbitte]
0

Det enda jag kommer att tänka på är att det kan vara ett bett från en insekt (är ju inte riktigt säsong för dem nu, men nämner det ändå). Har haft en kanin som fick ett myggbett på örat och där han kliade blev det en kal fläck, men så länge det inte blir inflammerat är det inte farligt - om det är ett insektsbett.

MjohannaO
0

Tack för ditt svar! Han bor iofs inomhus i lägenhet, så jag vet inte hur stor risken är att det handlar om insektsbett, fast det är klart det kan ju ha kommit in en o annan via fönster.. :) Får hålla koll på det, än så länge är det "fint", inget rött eller irriterat.

fsigge
0

har du någon bild?

Frida

bambiiii
0

jag undrar oxå om du har någon bild

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

MjohannaO
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, här kommer bild!

[Mi-rand-a]
0

kan vara kvalster, min kanin hade de och tappade hår på öronen dock syns de bättre på din kanin än på min men de kan vara för att min kanin är väldigt tunnhårig på öronen annars också.