Klotterplank #234
Tvåhundratrettiofyra :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Snart dags att åka hem. Jippi! Äntligen. 7 timmars hemresa dock, blää..
2:a 😃
Hälsningar Lurvas11
Någon snäll person som kan svara på vad (Ö) i rubrikerna står för? 🤔
~Rabbits for Life~
Det brukar stå för Önskas. Exempel (ÖL) önskas låna.
#4 tack, då vet jag! :)
~Rabbits for Life~
Varför måste helgerna gå så fort? :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Sådärja, då var allt jag behövde göra idag gjort! Förutom lite djurpyssel och sånt men det gör man ju varje dag.
Nu ska jag se lite TV serier och sedan gå ut och knippsa kvistar till ninerna. :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Halloj
//Joanna
Hallu!!!!!! Usch, snart e lovet slut!:( Hehe…
"Bunnies are like choclate, you can´t only have one"
#9 Jag har lov v. 9 🙂
:D lyllos, eller……..?
Knaprar jordnötsringar, mums :P
#11 Haha, vet inte. Det är bra att spara på det och efter sportlovet är det bara fyra veckor till påsklovet, så det är skönt. 😃
Jag har sportlov nu, v8 👍
Pizza i ugnen och tittar på Mello. 😃
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Precis gjort en kattleksak.. Ful blev den men gamlingen Herman gillade den ;)
Nu ska jag nog poppa lite popcorn och se på My cat from hell om ungefär en halvtimme. ^^
~ Kram Nadja ♥
Caroline af Ugglas is little too mutch xD
Jag har blivit moster igen, min syster fick en liten kille för bara 3,5 timme sen 😃
#17 Åh grattis! :D
#17 Grattis! :D
~ Kram Nadja ♥
#17 Congrats:D
#17 Nej vad roligt! :D
the worst part about being sad is that you dont even know what makes you happy anymore
Nää vad tråkigt kan inte hämta hamstrarna imorgon :( Men frågade om det var någon annan hemma som kunde lämna dom till mig…
#23 :(
hur högt upp bör en kaninbur stå? (hur höga bör benen vara) ?
#25 Finns ingen lag på hur högt det måste minst vara men jag personligen skulle ha minst 10-15 cm, men det är mitt personliga tyckte :)
Får nog hämta dom på onsdag, eller till helgen.. hoppashoppas! Och vill väldigt gärna ta kull på en av dom/båda, men bara om jag får för mamma. Det ska bli superkul! Har två uppfödare som är med mig isåfall.. Suuuper 😃
okej, :) men jag bor på landet och det är mycket djur här. Räcker det för att skydda mot grävlingar mm? 🙂
#29 Skriv vem du talar med, underlättar ;)
Ja jag bor med på landet. Men har man Hage till, ska det ju vara bra nät runt om: tak, väggar och golv.
Jag har mina i en bod plus en i en utebur men minns inte hur höga benen är då vi fått buren, men över 20 cm är det och är av bra virke. Gäller att ha bra nät där med på dörren :)
#30 okej, :)
#32 Lyx.. Skolan börjar imorgon igen :// Nästa år tänker jag INTE åka skidor igen, då ska jag till mallorca eller något med min bästis och mamma! Eller stanna hemma..
Har knappt gjort någonting idag, skönt egentligen. ^.^ Nu ska jag ut och ge kaninerna sin middag och sedan fortsätta mitt hos i met your mother maraton. :)
~ Kram Nadja ♥
#33 Åh jag som vill åka skidor. Vi brukar göra det men vi har åkt till Kanarieöarna istället =(
MVH Celina
#36 Haha vi kan byta! Det är bara kallt och man får jätteont av pjäxorna och man känner inte tårna, och man åker jobbiga liftar ;) Inte kul! Tar typ 10 minuter upp och en halv minut ner..
Tvättade Tink och Lalas bur idag. Hann inte med Po's, det blir imorgon. 🙂
Men har bakat! Kokostoppar och Drömmar. 😃
Någon som vet hur man kan ladda upp videoklipp direkt från mobilen till youtube? :)
#39 Ja det går från iphone i alla fall, jag har gjort det🙂
Hemma efter en heldag på Danska LU med 4 underbara kaninvänner! Med mig hem följde lille Pingu, vit rödögd dvärgvädur. 95p!!
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#41 Gud vad göllig!!!!!! :D
#41 Vad fiin😃
#41 Vilken sötnos :3 Vit rödögd eller?
~ Kram Nadja ♥
#42, #43 & #44: Elr hur :3
Japp vit rödögd ^^
-' Malin Hultman
#41 Så söt! :D
Jag är så glad. Jag är så glad. Jag är så glad.
#46 jag är så arg xD skola imorgon, måste plugga 3 sidor till i so:n, klockan är mycket och jag vill se ponnyakuten och PLL MEN vill lägga mig tidigt också.. TPL på höööög nivå ;(;(
Ingen som vill gå till tandläkaren och laga tand istället för mig 😭
//Joanna
#40 Hur då? Behöver man någon app? :)
#49 jag loggar in på mitt youtube-konto och laddar upp :) Youtube fanns på min från start men går att ladda ner som app ja :)
#50 Jag har youtube appen, men hittar inte "ladda upp" :o
#51 Om du går in på videon du vill ladda upp, klicka sedan på den man klickar på för att få upp att man kan skicka via e-post mm.
Där finns youtube symbolen också :) (hoppas du fattar haha).
Den som kommer upp längst ner till vänster, som en "pil":P
Där jag ringat in ;)
Tråkigt… Inget att göra :/
Varit och handlat foder och smått till djuren, 45 euro på kaninmat + 5 euro på godis (a).. Tur att det räcker ett par månader.. ;)
~ Kram Nadja ♥
Håller på och startar en hamsterblogg! =)
#52 Tack! Enkel och bra beskrivning. :D
#56 Vasegod :D
Mmmm, saltiner och te ♥ 😍
Dags för PLL, fastän jag borde plugga.. hehe :p
Taggade alla mina bilder på Insta och fick massa likes… :')
Allt känns plötsligt väldigt jobbigt… Skulle in på min youtube kanal och skrev in fel mail adress. Kommer då till en kanal som heter LokaSaphire… Saphire dog förra året i april då hon skulle få ungar och Loka var det någon som släppte ut i september… Mina små bebisar! :'(
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
Såg just att Lisen har pododermatit :(, Fast bara på ena foten..
Måste ha hänt igår när hon var i hagen i 6 timmar.. Underlaget där är ganska hårt.. Morr..
~ Kram Nadja ♥
2 otroligt fina kaninpojkar ♥
-' Malin Hultman
H*lvettes j*ävla hund, tagit sig in i mitt rum och rivit ut hela papperskorgen med hår och papper, dragit ut hamsterlådan och öppnat ett paket med fågelfrön och hällt ut allting på golvet! Tror jag blir galeeennnn!!!!>:(>:( hur f*n kan en hund öppna en låst dörr?!!?!?! MORR
#63 Säker på att ingen har glömt att låsa? Lätt hänt menar jag, hänt mig med:P
#64 nä det är ju mitt rum, kommer ihåg att jag låste imorse. Har iaf plockat upp det mest fröna och håller på och dammsuger nu, bara att det fastnar i mattan -.- :(
#65 Okej :)
Ja fröer kan ej vara kul att få upp :S
#66 nä, tog en halvtimme att dammsuga och det är säkert många fröer kvar… Har sån fluffig matta också, svart också så man ser allt smuts :S
#67 Åh sådan matta med! Jobbigt värre :S
#68 Ja jättejobbigt! Använde våran trådlösa först men den gick det inte bra med så fick ta våran med sladd, den suger mycket bättre och fick upp nästan allt..
Trött och riktigt arg efter att suttit och letat runt lite på hemsidor efter mina egna bilder där jag nu är uppe i över 10 bilder som folk använt utan tillstånd och där dem tom. raderat min logga.. :(
-' Malin Hultman
Trött… Ska nog gå o lägga mig :s
Haha förut så satt jag framför datorn/pratade med en kompis, kaninen sprang lös och så helt plötsligt ser jag mitt framför knäna ett glädjeskutt mitt upp i mina knän. Både och och min kompis blev helt shockade, han kom så plötsligt xD Rakt upp i luften, aningen snett för att komma upp i knäet och redan sittandes i luften som de landar när de vet att de hoppar upp på någonting xD
//Joanna
Usch mår jätteilla och har ont i magen :C … hoppas hoppas hoppas att det inte är någon sjukdom :c
//Joanna
Kom hem för skolan för typ tio minuter sen, nu käkar jag för fullt och lyssnar på musik.. Ska se på PLL och sen måste jag plugga! =)
Hemma. Och maten är på G med :D
Någon får hemskt gärna PMa mig, har grymt troooockit :(((
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Tänkte sova nu, har inte pluggat någonting typ xD Bara jättelite so, bara någon minut typ! Och sen no har jag läst lite och franska glosorna gjorde jag en gång.. ;) Hehe!
Sett på PLL istället. Nu ska jag sova :)
Dags att fara över till Sverige :)
~ Kram Nadja ♥
Är sjuk så m min haster blir förskyld får hon honungsvatten eller te. Och mamma och Lillebrorsan ska handla isglass till mig när dom Ska handla! Hur mår ni andra då???
#82 Sjuk =(
MVH Celina
#82 Jag mår ganska bra faktiskt :) Struntade i att fara till Sverige och åkte till kaninklubben och var med alla kaniner och kaninmänniskor där ^^
~ Kram Nadja ♥
Sjuk jag med :(
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶
pluggar till fysikprovet imorgon..
so provet gick sådär, labbprovet gick jättebra och jag blev klar först =)
Skönt att vara hemma! Sovit hos en kompis och dansat mm. :)
De var på väg ut nu men pallade inte gå runt med väska och sovsäck, hah 🤪 Och de skulle hänga med folk jag inte direkt gillar.
Imorrn fyller Jafar 1 år!!!!!!
Fredag imorgon, yey! :D
Ostbågar och Simpsons :D
~ Kram Nadja ♥
#89 Grattis Jafar 😉
GRATTIIIIISSSS :D:D:D:D Ganska skönt med fredag, slutar dock fyra men äntligennnn är det helg!!!!!!:)) Köpt massa naturgodis och det är megagott:3
#93 Ååh har du smakat de där kokosyoghurttopparna?? :D Sååå goda så jag avlider
#94 dom är hur goda som helst!!!!
Jaa fast får inte äta dom så tar bara sånna platta chips :P älskar alla dom med yoghurt spc den med lakrits *_*
#96 Aw :C Men ew lakrits haha xd
Äntligen sportlov! Fysikprovet gick bra, jag har stickat klar överdelen på Lionells mössa och jag har snart basketträning :D
#97 Haha lakrits är ju gott :D Fast inte sötlakrits, bara saltlakrits och sån lakrits som finns i olika saker ^^
Har laddat upp och nu ska jag titta på PLL hela kvällen, perfect! Blää har snart tittat klart alla säsonger ;(;(
#99 Verkligen inte D: *spyr* (xP)
ska snart ut och klickerträna lite 😃
#100 Haha så var det för mig också innan xD Fast jag lärde mig :P
Sportlov!! 😃
#102 Gnagde på en "lakritsväxt" i en medeltidsby en gång. Mådde riktigt illa efteråt :( Så inte nog med att det smakar illa, man (jag) mår ILLA efteråt D: Kan inte äta marsipan heller.. När vi äter semla tar jag alltid vaniljkräm i min :D Nej fy usch vad jag mår illa nu:((((
#104 Haha jag gillar inte heller de där i semlor, skrapar alltid bort det :P Så äter bulle och grädde xD
Fixat lite på hamsterbloggen så känner att jag är värd ett avsnitt PLL.. hehe :P
#105 Har du fått dom nu?!?! :D
#106 Vad tror du.. då skulle jag vart superextalterad..
#107 .. MEN NÄR?!? XD
#108 Asså venne, dom är redan 3 månader!!! Fast jaja.. det gör inget, jag vill ha dom ändå ;) Dom är nog värda att vänta på :D
Jag skulle ju hämtat i söndags eller i onsdags, men sa nu att om jag inte får hämta dom senast söndag så letar jag efter en annan uppfödare så hon sa att hon skulle försöka få tid till söndagen, så hoppas verkligen det.. hur gick det med rått-bildtråden förresten? :P
#109 Okej :p
Haha har inte orkat fixa någon ännu xP Men jag kan absolut ladda upp några bilder här, måste bara se till att få in dom på datorn först 🤐
#110 Brao :D Fattar inte hur man kan "inte orka" eller inte ha tid att ta koooort!!! Jag blir helt till mig då jag fått några nya hamstrar att jag måste måste visa för alla! xP Och tid till ta kort… det kan man ju göra när man rastar =) (syftar inte på dig utan på uppfödare osv)
#11 Jo alltså har tagit massa kort! :D Men jag vet inte om jag vill starta en tråd.. hatar uppmärksamhet 😡haha
#112 Äsch då! Uppmärksamhet när det gäller söta rådisar är ju jättekul :D Man blir ju så glad när man får fina kommentarer om sina råttor och hamstrar =)
#113 Haha får se om det blir av då ;)
Jag vill ha en orm också :o Och en gris! Nej två förresten, en mini och en linderöd! :D
#144 BLÄÄÄÄ skaffa ALDRIG en orm! Då kommer jag aldrig hem till dig.. har sjuuuk ormfobi så a.. Och tycker inte man ska ha spindlar/ormar och sånna djur som inte vill bli kelade med som husdjur, lyssna på mig :D:D Dessutom måste du mata dom med råttor, alltså som att du skulle ge dina råttor till din orm? Nää, think about it.. you don't want a snake ;)
#115 JOOOOOO! :D Alltså gud! Då ska jag köpa världens största terrarium och inreda det såååå jätte mega fint!! BTW vill ha en spindel också >:D Och den ska vara vegetarian! Hahah nej j/k den ska äta möss :C
SÅDÄR SKA MITT TERRARIUM SE UT 😃😃😃
#116 Mehhh ormar mår inte braa att vara husdjur :(
#117 Jo..? :P Om man sköter dem som man ska kan de må hur bra som helst :)))) Precis som med andra djur! Dessutom är dom mer 'intressedjur', alltså inget man kelar med direkt xd
#117 Jo klart dem gör. Dem mår inte mer "dåligt" än vad andra djur gör :)
#118 Nejj du ska inte haa orm :D:D Då kan jag inte va hemma hos dig >:( Och det vill du ju inte, eller huuuur? :D
#120 Tssss ;P Du kan komma hit på egen risk… :O
#121 Okej okej, tvinga mig dåå D:D:
#122 Absolut, det blir enkelt >:D Moahahahaha
Loggat in på Spotify igen (har inte gjort det sedan 2010 ellr nåt xd) och hittat massa gamla låtar man lyssnade på (hur många Bruno Mars låtar som helst!)… och när man lyssnar igenom dem kan man dem, hah 😂
#37 (sent svar ;)) haha, ja man blir ju trött i benen och fötterna :) var brukar du åka? Du kanske skrev det men jag orkar inte läsa allt ;)
MVH Celina
Gillar inte att 😉smilysen heter "skämtar" 😐 Det känns som om man skämtar när man skriver den😉
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus
#125 I hundfjället :)
#127 ok. Jag vet inte var det ligger. Ska googla det :) jag brukar åka i Björkliden:)
MVH Celina
#128 Jaha, jag vet inte heller vart det ligger :P
Åhhh har precis sett säsong 2, OMMMMGGGGGG! Är inte riktigt redo för säsong 3 än, måste bara smälta allting som hänt.. herregud..
Gud nu var det längesen jag kollade på Adventure Time! :((( Har säkert kommit ut MASSOR med nya avsnitt 😮
Klockan nio är det dubbelavsnitt av PLL!!!
MVH Celina