(S) Dvärgvädursungar
Amerikanska bakverk
Födda: 15 december 2012
Leveransklara: Tidigast 9 februari 2013, vid 8 veckors ålder
Ras: Dvärgvädur
Pälstyp: Normalpälsade, rexbärare
Kull: Amerikanska bakverk, 6 stycken, 4 stycken klarade sig, 3 tjejer och 1 kille.
Mor: Blåbärets Mezzola, "Lola"
Far: Björn
Kaninungarna är födda och växer upp inomhus och
behöver därav fortsätta vara innekaniner, iallafall fram till
sommaren.
Övrigt: Kullen är mycket social och nyfiken. Alla ungarna är
orädda och pigga. Dem har ärvt sin pappas trubbiga nos, lugna sinne och sin mammas vackra ögon, nyfikenhet. Hela kullen är väldigt mysig och vill alltid vara med vilket har resulterat i fyra ständigt omkring springande kaninungar och efter en lång stunds springande är det inte fel att sova en stund i knät. Dem är dessutom likt sin mamma väldigt
pussiga så fort man öppnar buren kommer dem och pussas på händerna och armarna. Sitter man på golvet när man har dem ute kommer dem alltid fram och vill vara brevid och se vad man gör. Dem är på god väg att vara rumsrena, de går nästintill alltid på lådan. Det händer "olyckor" i buren men aldrig utanför buren.
Mer info och bilder finns på min hemsida: http://sphynxcatz.webs.com/
Det går bra att kontakta mig via mail eller pm och berätta lite om sig själv och vad man kan erbjuda en godbit.
Mail: rebecca_daisy@hotmail.com
Vi finns i Tungelsta, Stockholm.
Enskilda presentationer kommer i enskilda inlägg.
Besök gärna mitt nursery Baby by Art på Facebook.
Vilka knubbigt fina bakverk =)
Aaaw blev assugen, födda på min 18års dag :D Synd bara att jag för tillfället inte kan skaffa… Vill ha 2 kaniner men för tillfället har jag en 3åring som jag ska behålla, sen två honom som går tillsammans som jag tänkte göra mig av med, samt en 10 årig hermelin som troligen somnar in snart :(
Hej, är intresserad av
Krusätras Chocolate chip cookie?
Finns hon kvar?
#9 Hej, ja hon finns kvar. Skicka ett pm eller ett mail och berätta lite om dig själv och vad du skulle kunna erbjuda henne, så kan jag berätta lite mer om henne. Hälsningar Rebecca
finns cupcake kvar ? vill verkligen ha henne men måste fösöka övertala min mamma.
http://www.youtube.com/user/lazyasshika
#11 Hej, ja hon finns kvar. Om det blir aktuellt skicka ett pm eller ett mail och berätta lite om dig själv och vad du skulle kunna erbjuda henne, så kan jag berätta lite mer om henne.
Hälsningar Rebecca
Tillägg av information, då jag fått flertalet frågor gällande hur vida kaninungarna passar till Avel tänkte jag att jag kan svara på det direkt här i tråden.
Syftet och målet med min kull är att dem skall bli fantastiska sällskapskaniner. Anledningen till att jag tog kullen är endast för att jag själv ville spara kaninungar. Jag uppmuntrar inte eventuellt framtida köpare att använda dem i Avel, då dem inte har stamtavla och en svag öron ställning för att vara dvärgvädur. Utan jag talar istället för fördelarna med att få dela sitt liv med en fantastisk kastrat vän. Skulle man dock ändå vara intresserad i att använda dem i sitt avelsarbete för att man anser att dem kan tillföra något, så kommer kaninungarna från så vitt vi vet idag från friska linjer.
Mitt syfte och mål kan framstå som väldigt svagt. Men det viktigaste i min mening är att jag tar ansvar för mina handlingar. Alltså jag är super noga med deras nya hem, vill ha fortsatt kontakt med det nya hemmet och om något inte skulle fungera i det nya hemmet så får kaninungen självklart komma tillbaka till mig. Om jag inte skulle hitta bra hem till mina ungar så
får dem bo kvar här, detta för att syftet med kullen var att jag själv skulle få trevliga sällskapskaniner.
För min egen del kan dem alla få stanna, men jag vill ge möjligheten för andra familjer att få ta del av dessa små underverk. Men finns det inte dem perfekta hemmen där ute så finns det alltid plats här hemma.
Men tveka inte att höra av dig om du känner att du kan erbjuda dessa gobitar ett riktigt bra hem!!
Hälsningar Rebecca
#13 försöker desperat övertala mina föräldrar men en så länge ser det mörkt ut
Cupcake och Pumpkin pie letar fortfarande efter egna hem
Förstår inte hur de kan finnas kvar, de är ju ljuvliga!!!
#19 Inte jag heller. Dem är inte bara söta dem har ett helt fantastiskt temperament!! Alltid nyfikna och med överallt samtidigt som dem gärna ligger i knät eller sängen och myser. Men det är väl så att folk av någon anledning inte vill köpa djur vid den här årstiden. Hade samma situation med en hundvalp för några år sen.
#20 försöker fortfarande övertala familjen om cupecake men det tar dit vill verkligen ha henne hon är ur söt ju föressten hur mycket säljer du dina kaniner för +
Skriver här istället för i PM!
Lilla Cookie mår super bra hos mig. Jag åkte och lämnade mössen hos min kompis sen tog vi bussen hem till mig. Det blev dock lite kallt i transport buren så hon fick komma upp under jackan! Mys flickan som somnade där! :')
När hon vaknade och jag satt på bussen så knäppte jag upp jackan så hon kunde få titta på lite folk men då istället blev de pusskalas, självklart skulle hon pussas i heeela ansiktet. haha :)
Har inte haft henne lös i rummet än men hade tänkt att städa upp lite så får hon komma ut i rummet och springa av all energi!
Är super nöjd med Cookie :D
Kaninuppfödning av dvärgvädur & Dvärgvädurrex & även en liten musuppfödning!
.
#22 Åååå vad glad jag blir!!!!!!!! Jag är jätte nöjd med dig som Cookies nya ägare jag är övertygad att hon får ett fantastiskt bra hem hos dig!
Pumpkin pie och Cupcake blev nio veckor igår. Dem blir bara gulligare och gulligare, ju längre dem är kvar ju mer vill jag behålla dem för alltid :)
Du har PM! 😃
Pie flyttade igår till en super gullig familj. Cupcake letar fortfarande efter ett eget hem :)
Finns det fler bilder på cupcake? Gud vad söt hon är! Man blir ju helt kär ❤️
//chilliekanin
Är cupcake kvar?
//chilliekanin