Kaningodis?
Hej! Jag undrar vad man kan ge kaninen som belöning efter att den har varit duktig (t.ex när den har hoppat…).
Finns det någon som har tipps på vad man kan göra själv eller köpa?
//chilliekanin
//chilliekanin
Torka bannaner, Morötter är jättebra! :D Det kan man göra i ungnen eller bara lägga dom på en tallrik i någon dag :)
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
ok tack! :)
//chilliekanin
finns det något kaningodis man kan köpa också?
//chilliekanin
#3 Vanligt kaningodis som typ ''Drops'' Är inte alls bra för kaninen, Men annars kan du köpa torkade örter att ge som godis också ^^
Det finns också torkade morötter att köpa, Men jag vet inte hur bra det är, Jag kan tänka mig att det är en massa i dom som inte är bra ;)
Odla egen persilja! Är barnsligt enkelt, ser fint ut på fönsterbrädan och kaninerna älskar det.
Tips ha inte krukorna för nära kaninen (om den är inomhus) då mina har blivit tokiga av doften🙂
Det enda 'godis-godiset' Jag köper till mina kaniner är JR farms morotspellets. 100% torkad morot i små pelletsstora bitar. :)
Annars köper jag torkade och färska örter som godis.
Finns säkert andra kaningodisar som är ok för kaniner, men de ska inte innehålla frön, nötter, äggprodukter eller mjölkprodukter. :)
Men jag håller mig till det naturligaste jag kan få. :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Du kan också tärna äpple i centimeter -stora tärningar. Ge bara inte för mycket! Du kan växla med morötter som är lite nyttigare :)
MVH Celina
Odla lite krasse, de odlas så fort i krukan :)