Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 289 ggr
Mysterious
0

hjälp här!!

Jag har köpt avmaskningsmedel på apoteket men freddie vill inte äta det.Det är Alixur,tabletter typ!jag vet inte hur jag ska få honom att äta det.alfred ska ha 1/4 av tabletten

Taci
0

När jag hade tabletter till min råtta blandade jag det med liiite vatten, och sprutade det i munnen på henne, funkade jättebra, hon tyckte inte om det, men då blev hon ju tvingad att få i sig det:P

Ellen95
0

När jag skulle avmaska mina kaniner hade jag flytande så att man bara sprutade in det i munnen

Mysterious
0

#1 vad använde du för nått för att spruta in det??En spruta elr??För vi har inte det hemma…nått annat jag kan använa??

Nathalieee
0

Har också varit  med om  att dom vägrar ta dt, det  är bara att tvinga i han de :/ be ngn hålla han på rygg och försök peta ner den i halsen och seda stänger du och håller runt munnen så han inte kan spotta ut de . sen brukar mina få något gott så dom sväljer dt ordenligt :)

Taci
0

#3, aa en spruta, vet inte vad dom heter, men en sån där i plast :P Jag fick med det hos veterinären, men det finns säkert på apoteket billigt..

Mysterious
0

#4 okej,men e det inte  farligt??Det kan väl stanna på väg ner i magen :S smulade du sönder det elr??

#5 aha,oki…men mina pengar e slut för tillfället,allt gick på avmaskningsmedlet….kan jag inte blanda i det i vattnet som han dricker??i maten har jag iaf försökt men han vill inte ta det :S

Nathalieee
0

Nej , de har inte hänt ngt med mina kanier iaf , dom sväljer den hel .de är ju inga tuggtabletter .  jättarna får ju en hel, och dom sväljer den bra:)

Taci
0

#6, det vet jag inte, det blir ju jätte-utspätt då.. när jag blandade ut så var det liksom 2 droppar vatten eller något. O då får han ju inte i sig allt på en gång. Men jag vet inte, jag är ingen expert :) Kan du inte fråga mamma eller pappar om en liten peng då ? :P Tror absolut inte det kostar mkt med bara en såndär liten grej.. jag fick dom gratis hos vetten.

Mysterious
0

jag kan gå till apoteket och kolla om dom har…annars får jag väl fortsätta ge honom pulvret direkt till munnen…fast han bet mig min lilla stnos,syns att han hatar det :(

Mysterious
0

Nu kom jag på det :) Han har favvgodis och jag 'doppade' godiset i pulvret och han åt upp det :)

[Niike]
0

När vi ger till våra katter lägger vi in tabletten långt bak på tungan och håller försiktigt igen gapet på dem så de inte kan spotta ut den. Ibland går det också om man tar lite torrfoder i handen till dem och lägger tabletten tillsammans med fodret. Men det funkar inte alltid .. ;P