Nu bor töserna ihop *bild*
Madra och Fläder har äntligen fått flytta in till Kummin och Kyndel. Koriander bor i egen liten avdelning av buren men ska flytta ut när den första kullen föds (så att han får sällskap där ute när ungarna är lite äldre).
Jag släppte ihop dem i en inne bur och höll så klart koll på dem. Någon gång blev de lite vilda (jagade varandra bara, inga pälstussar som flög eller nåt) och då stack jag in handen och rufsade om dem. Eftersom det var obehagligt tryckte de ihop sig hos varandra vilket hjälper till att skapa band mellan dem. De fick sitta i den buren 1-2 timmar, jag höll koll första halvtimmen, sen gick jag ut för att kolla till dem var 10e minut eller nåt. Försäkra mig att det inte blev skador. De verkade komma rätt ok överens från början, eller åtminstonde fanns inga aggressiva tendenser. När Kummin eller Kyndel ville nosa på Madra blev hon rädd och rusade runt vilket stökade till det och triggade de andra att jaga henne, men ingen aggressivitet. Och till någon del måste de ju få sätta rangen tillsammans.
Efter ett par timmar i den mindre buren släppte jag ut dem i den större där de ska bo. Jakten började om rätt rejält eftersom Madra är så himla nervös för de andra, det spelade ingen roll hur försiktigt de närmade sig hon skulle springa iväg i alla fall. Visst tyckte jag lite synd om henne men hon måste ju vänja sig vid dem.. Efter att det lugnat sig och jag försäkrat mig om att de inte visade aggressiva tendenser eller trängdes in i nån vrå (Madra hoppade vigt över två av de andra när de kom för nära henne i ett hörn) så gick jag till slut in igen. Kollade då och då så att det inte var skador eller pälstussar i buren men allt var lugnt, fast Madra satt i ett hörn, mycket vaksam.
Nu, två dagar senare, så är de kompisar allihop :) De äter tillsammans trots att jag har flera matskålar, putsar varandra och när de fick en låda att leka med så samlades de runt den alla fyra. Så introduktionen har gått bra och det är så trevlig att se dem ihop och slippa vara ensamma.

Lite suddiga bilder på när de fick lådan:

Fläder välter lådan och alla flyr.. men de är snabbt framme igen sen :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Oj vilken stor o fin bur de har!!!! :D Jätte fina kaniner har du oxå :)
"Bunnies are like choclate, you can´t only have one"
Vad roligt att det gått så bra, intressant att läsa hur olika går tillväga när de ska sätta ihop sina kaniner. Finns så många sätt, men alla sätt är ju bra utom dom dåliga 🙂