Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1148 ggr
gaabriellaaa
0

veterinär i örebro

Har någon tips? på bra veterinär i örebro-området? Jag har hört att Sellvens Smådjurklinik är bra så jag undrar om någon annan har erfarenhet av dom? :)

gaabriellaaa
0

putt

Itchy
0

bista hund & katt

karlskoga veterinärstation (de är underbara)

*Undvik Annalysen*

You can't spell Bitchy without Itchy

Zvintos
0

#2: Utveckla gärna varför Annalysen bör undvikas när det gäller smådjur? Antar att de har brist på smådjurserfarenhet/kunskap? 

Nu har jag visserligen aldrig behövt varit iväg med smådjuren, men har varit dit flera gånger med hundarna varav ena gången akut. Jag har bara positiva erfarenheter vad gäller det i alla fall.

Itchy
0

#3  har varit där flera ggr, och har fått fel behandling på mina djur, fel dosering av läkemedel (15 ggr så hög än det skulle vara)  och mötts av total okunnighet mer än en gång

gaabriellaaa
0

Tack för svaren. 

Har lite för långt till Karlskoga tyvärr då jag inte bor i Örebro utan nästan 3 mil utanför. Har däremot närma till Katrineholm/vingåker området om det skulle finnas någon bra veterinär där?

gaabriellaaa
0

#2 hund och katt kliniken verkar typ bara kunna hund och katt, iallafall på alla bilder dom har på typ hemsidan så är det bara hund/katt. På hemsidan så står det ingenting om andra sorters djur heller. Men har dom bra kunskap om kanin också eller? 😮

proxima
0

#6 Hillevi var ofta till Annalysen och säger att det finns en kaninkunnig vet som jobbar där. Hör med henne vad hennes vet hette och försök boka henne? 

Annars tror jag generellt att veterniärer har dålig kunskap om kaniner, men är de osäkra kan man alltid be dem ringa kliniker som är erkänt duktiga på kaniner, som Marianne Thorwall eller Roslagstull i Sthlm.

Jag tror att man tjänar på att själv ha en idé om vad som kan vara fel när man besöker veterinärer, så att de har något att utgå ifrån. Läs på själv om det du kan och fråga erfarna uppfödare, ofta har de bättre svar än veterinärerna :)

Itchy
0

#6 vad där med min förra hona när jag precis hade fått hem henne, och de gav henne en ordentlig undersökning & kollade så att allt stod rätt till, och har även varit d'r med mina råttor, och blivit väl bemött, och de har uppvisat intresse & kunskap när andra veterinärer bara rycker på axlarna