Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1059 ggr
tussen12
0

Cuni Nature RE-Balance

Hur bra är igenkligen fodret? fick höra att det var för mycket socker i,.. ;(

Jag blandar fodret med Grainless.

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

fsigge
0

nej jag tycker det är en väldigt bra foder och det är ju absolut inte mycket socker eftersom det står att den inte innehåller pressad majs och det är ju de som är mycket socker i

Frida

Fridaaaa
0

#1 Det är inte bara pressad majs som gör att det blir mycket socker i ett foder.

Den som sa det till mig, är kaninkunnig, ang fodret, för frågade som sagt på FB,

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fossingen
0

Suck, oj att det är för mycket socker. Knappast.. Lite frukter och grönsaker som innehåller socker som ändå är i sån liten skala tar absolut ingen skada. Så nej TS oroa dig inte för den lilla sockermängd det är. Det är mer skadligt att ge diverse foder med högt e vitamin, kalcium, magnesium.

Fridaaaa
1

#3 Finns ingen anledning till att sucka. Sucka åt dem som rekommenderar och/eller säljer helt åt skogen fel foder osv.

Jag kommer inte testa detta fodret nu i alla fall.
Så får börja leta igen, lite trött på det nu, att försöka hitta bra foder :S

fossingen
0

#4 Jag suckar för att folk kan ha så fel om socker hit och dit.. Ånyo det är mycket socker i allt en kanin äter.  Du behöver inte köpa fodret heller.

#0 Du behöver inte alls vara rädd för sockret, det är det mest naturliga socker du kommer få i det fodret, och mängden är inte alls hög jämfört med massa andra foder.

Fridaaaa
1

#5 Varför skulle den personen ha mer fel än någon annan som skrivit om fodret? 
Och du behöver ej ha otrevlig ton, jag har inte varit otrevlig mot dig.

tussen12
0

5 tack, då behöver jag inte oroa mig! (:

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

fossingen
0

#6 Jag har inte läst om vad som skrivits så du kan ju länka om du vill, jag läser procentuellt på en förpackning eftersom jag ser vad innehållet är och kan därav se själv och räkna ut halten. Jag har inte en otrevlig ton.

Fridaaaa
1

#8 Som jag skrivit högre upp, var i en FB kaningrupp, hittar dock inte det, eftersom inte allt syns efter ett tag när andra har skrivit många andra grejer osv :)

Jo jag anser att du har det. Inte alls som den brukar.

[_hsleiufhbtv]
0

Håller med #3, finns saker som är mycket skadligare att ge än ett foder med lite högre sockerhalt (om det nu har det, har ingen koll på det fodret). Så fortsätt du med det :)

fossingen
1

#9 Vad ansåg du vara otrevligt? Jag är allmänt glad, trevlig och rättvis. Så jag ber om ursäkt ifall det lät otrevligt.

[_hsleiufhbtv]
3

#9 Bara för att man inte skriver smileys behöver inte det betyda att  man är otrevlig. :)

Fridaaaa
1

#12 Det vet jag mycket väl :) Har inte sagt att det handlar om det, om du läser vad jag skrivit ;)

#11 Sättet du skrev på, för att det skilde sig enligt mig lite från hur du brukar skriva när du är glad osv:)

fossingen
0

#13 Det kanske det gjorde men det fick mig mest att tänka på morot jämförelsen jag tog upp förut för att visa socker teorin osv, trodde de skulle leda till samma scenario med moroten, haha, men jag slapp 🚬Skönt. :)

natha-mjau
0

detta fodret är dåligt alltså?

[_hsleiufhbtv]
0

#15 Njae, det är ju inte det bästa direkt. Jag hade inte gett det själv iaf :)

fossingen
0

#15 Nae, det är inte dåligt.