Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 610 ggr
madds
0

Han kanin skvätter.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej. min hankanin skvätter heeeela tiden. Har tidigare haft en hankanin men han skvätte bara då jagvhade en hona i samma rum. Nu har jag bara honom och han skvätter konstant på golv, på mig och andra o de luktar väldigt starkt. Jag undrar om det kommer sluta om jag kastrerar honom? och om kisset luktar mindre då? Sen vill han gärna "sätta på" min katt hela tiden oblåter henne aldrig vara. Försvinner de med vid kastration? Tacksam flr svar!

[SophD]
0

En av mina hankaniner skvätte både på sig själv, på människor, väggar, andra kaniner.. Ja i princip allt! Efter kastreringen slutade han att skvätta helt =)

madds
0

Okej de låter ju bra! :) Hoppas verkligen att de ska hjälpa. luktar ju inte gott och e överallt hehe

[SophD]
0

#2 Ja, så jag tycker det är värt att kastrera din kanin :) Men se till så det är kunniga veterinärer ^^

madds
0

Ja absolut. jo men dom e duktiga här, kastrerat katt där förut o vart där med alla mina tidigare djur :)

[SophD]
0

#4 Dåså! :)

Tinkelbell
1

Detta låter precis som min kanin innan kastrering :) Allt dåligt beteénde försvann efter han kastrerats ^^

Mvh Hela stora familjen <3

madds
0

skönt o höra :)