blå lejonman hane köpes
Jag uppföder lejonmans kaniner här i Finland och fokuserar på färgerna blå, blå white(fox, vit mage), blå scheck och manteltecknat, samt samma teckningar i svart. Även blåzobel och siameszobel går och dessa födds ibland. Har just skickat uppfödarnamn-ansökan!
Jag har redan flera blåa honor, men min bästa blå avelshane (reg. 94p) dog i 5års ålder innan jag hann använda den till dessa, så nu behöver jag en vacker och trevlig blå lejonmans hane till Avel!
Manen bör vara MM och gärna så lång som möjligt, öronen som beskrivs i standarden (v-format, inte långhåriga eller för långa) och den måste stå upprätt på tassarna. Den får INTE vara wienertecknat! Jag skall sätta den i utställningen och hoppas den får minst 91p, gärna mera ;)
Mina honor är nog vackra på pälsen, men de har för korta eller för långa öron eller öronen hålls ihop och de kan inte stå på sina tassar - de ligger alltid magen på bordet :P Därför saknar jag en hane som skulle förbättra dessa saker på deras avkomlingar!
Mina kompisar kommer till en utställning som hålls där den 28.2. och de kan ta kaninen med därifrån!
Skicka gärna en bild och härstamningen av kaninen till mitt e-mail; sakuran@hiiret.fi - visar inte här så ofta!

Ännu saknas en blå hane till Avel! Har ingen sådan till salu?? Bara 1,5 veckor tills mina kompisar kommer till LU-13 i Dalarnas utställning och de kan ta kaninen därifrån på lördag den 2.3. :)
Var snälla och hjälp mig lite! Jag har redan försökt hitta alla lejonmans uppfödare och skickat mejl till alla som hade blåa lejon i sina avelsdjur eller tidigare kullar, men ingen hade en blå hane till salu nu :( om det finns någon som vet var det kan finnas en sådan, skicka mejl till mig så fort som möjligt, tack!
Jag har nu en lejonmans-kull med 4 honor, som kommer 8 veckor just före utställningen och om någon är intresserad nån av dessa t.ex. att bytas med blåa hanen, kan den/dessa tas dit med mina kompisar! Det finns 2 madagaskar, 1 kanel och 1 svart, alla dubbelmanade - far brun siames zobel Hallsjös Sarek, reg. 92,5p A (Swe) och mor blå Smokie Lilian, reg. 91,5p (Fin). Ungarna får örontatueringen och stamtavlor med! Bilder här; http://www.petsie.fi/pets/243222-lilin-vauvat-leijonanharjas