Fablernas QullaGulla!
Jaa,nu är hon min! Nu ärlilla qullagulla miin :) Hon är 8v. den 19 Juni. Så nästa vecka kommer hon mest troligt, precis före midsommar :D Är as glad :)
Hennes hemsida: www.fablernaskaningrd.se Klicka på "Till salu" till höger och där är hon högst upp. Den står "Tingad av Kajsa Jokkmokk".
Behöver lite namnhjälp, har ingenaning, gärna något som passar med Hampus. Behöver inte börja på H :) Mamma sa Gullan men nja. Hilma funderar jag också på :) Men alla förstag är välkommna till min lilla tös :)
Vill även säga Grattis till Alexandra och Matilda som snart får sina små töser. Alla 3 är släkt med varann :)
Himla låter sött också tycker jag :P Men det är ju din kanin så du ska ju bestämma :D Vad gullig hon är! Lycka till!!!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Men GRATTIS Kajsa!!! Vad roligt!!! ;) Hon är jättesöööt!!! Då kommer du få en trevlig midsommar iaf!!! hehe. Hampus & Humla, Hampus & Hanna, Hampus & Honey… Det är mina NAMNFÖRSLAG. Du hittar nog på nåt bra namn är jag säker på! ;)

Vad roligt.
Hilma är jättefint :D
Grattis Kajsa!!! Är tyvärr superdålig på namn, du kan ju kolla i namnartikeln på H ;)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tack allihop :)
Sitter och kollar alla namn-artiklarna :)
kul :D så fort ja kollar in där blir ja så sugen på picaso! aja
NAMNFÖRSLAG hmm.. Hampus och Hanna? :P Honey tycker jag var fint :)

Hanna heter min kompis, så inte. Honey kallar sig min andra kompis :)
aha ^^ hmmm… Hulda? :P Hildo ha ha nej ja kommer int på nå bra :P

Det finns ju redan en Hulda här :)

Hilda, Hilde, Harriet, Hedda, Heidi, Hedwig, Helga, Henrietta, Henriett, Hollie, Holly
Lite söta namn :)
Vad kul =) Är själv sugen på pongo :D

Tack Matilda :)
Vad kul! Jättesöt liten kanin :) Hilda var gulligt :)
- Mvh Emma

#13 Varsågod :) Själv ska jag nog döpa min tös till Malwa/Malva ;)
Fin Kajsa ;) Sötnöt<3

#15 Jaså :) Gulligt namn :) Jag funder myk på Hilma men Hilda är okå fint men min 3-männings hamster heter det 
Tack ni andra :)
Hilma var också jättefint :)
- Mvh Emma
Naaw :D Jag har inte kommit på vad min lilla Fablernas Pyret ska heta heller ^^
#19 Pyret kanske? :)
- Mvh Emma
#20 Jag vet inte ^^ Tycker inte att det passar henne xD
#21 haha, okej :P
- Mvh Emma
#0, min brorsa heter hampus och min syrra hilma! XD Haha!
Hanna är ju gulligt ^^
#23 haha det var ju skojj :D
men jag tycker också att Hilma var jättefint! :) Grattis och lycka till med lillan :)

Hahaa vad roligt :D
Tack Malin :)
åh så roligt kajsa :) Grattis!

Tackar Lotta :)
Länktar såå otroligt myk <3

Vad kuul! Underbart fiin! :D Grattis Kajsa! :D
är sugen på pongo
tycker nmanet hilda,himla eller humla passar henne väldigt bra

åhh jag vill så gärna köpa QullaGulla xD från första gången jag såg henne men jag har inte tid med en kanin till och pappa vill inte :/
Kan hålla med om att Hilma är fint :D Himla också.

Nu har jag lite fler bilder på henne :)
Jag har tillåtelse av Annlou att lägga ut bilderna. www.fablernaskaningrd.se
Gulla 3,5 vecka :)

Sista bilden på min tös :)
För övrigt så här hon en Teddydvärgvädur och färgen är madagaskar med japan sträk :)
Naaw :D Vad gulligt! :D
Vilken fluffboll :) Söt!

Ja, visst är min lilla fluffis undeerbar 
Hon är helt underbaar! :D

Åh vilken gullig, fluffig hårboll!! :D
När kommer hon Kajsa??
Undrar samma :D
- Mvh Emma

Nästa vecka :D
Tycker hon ser ut som en liten Hera.
Annars är Harmony ett fint namn.
#43: Mys, mys! :D
#43 Skoj! :D
- Mvh Emma
Tycker att hon ska heta Tilda ;D
#48 Vad tråkigt. förstår fullständigt att du inte vill var på kanin.ifokus. Tusen kramar till dej . och jag och hulda tänker på dej <3

Tack Matilda! Det betyder <3
Åå ;( Stackare! .. Jag kommer kanske få en kanin i juli och jag kommer bli ledsen om min mamma siger nej :( Lycka till!! Kram från Matildas bästis ;) Jag ska krossa fingrerna för dig :)
Åh stackars dej Kajsa. Förstår att du är deppig! Vi ska vara snälla här inne på kanin.ifokus om du inte är inne här på ett tag. Miljoner tröstkramar till dej<3

NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ!!! Fyfan. den här rasen har en förbannelse som vilar över sig.!!!
Gumman - jag vet PRECIS hur det känns, jag lovar!!! Och du vet att jag vet hur du känner. Jag grät också mig till sömns. Det är verkligen hemskt, men det går över snart!
PMa om du vill prata! :'(

Stackare, hon som var sååå söt….. 100000000 Kramar till dig från mig <3

#53 Varför det?
Själv så har jag tänkt att skaffa en dvärgvädur eller teddydvärgvädur efter min nuvarande ninis .
#48 Vad tråkigt, ;( *tröstkramar*

#55 Hade också tingat en teddydvärgvädur, men hon fick en sjukdom DAGEN INNAN jag skulle hämta henne. Höll på att gråta ihjäl mig ..

#55 Stackare

#56 Usch ;( Vad trist!

Tusen tack flickor <3
Någon dag kanske ni får veta varför..
Jag håller med om att det har varit otur det som drabbat er :/ Det är så tråkigt! ;/

Något jävelusist.. 

Blev den kanin du tingat också sjuk Kajsa_?
;(
Förstår om du inte ens vill säga det, hoppas dte inte gör något att jag frågade, isåfall ber jag så hemskt mycket om ursäkt!
#59 Jag kan inte sluta tänka på vad det kan vara … Vill så gärna veta. Men känn absolut ingen press Kajsa! Du behöver inte berätta om du inte vill! Okej? Det gäller ju liksom inte alla oss andra här inne, vi har ju egentligen inte nått med det att göra. Men om du vill skriva vad det är, så finns det nog många här inne som lyssnar och tröstar. <3 Men om du vill berätta, gör det isf när du vill det. Kram<3

Så synd om QullaGulla :( Det är lungt du behöver inte berätta imorron iheller gör det när det känns bra tjejen <3 många pussar från mig och "ninisarna" (albin och mimmi)

#62 Nej, den vart inte sjuk och det gör inget :)
Alltså, det är mest pinsamt, då kmr ni tro att min mamma är knäpp som hon är, och då kommer ni tycka jag är det med ^^

# 65 Tror du allvarligt att vi skulle tro att du är knäpp!!??

Ja, varför inte? ^^
Men kajsa. vi tycker ju om dej jätte mycket. du är också jätte snäll !

# 67 Nej!! Jag skulle då aldrig göra det!!
#65 Kajsa, vi vet att du inte är knäpp!:) Och din mamma är nog inte heller det! Du kan berätta för oss, vi kommer inte slänga massa elaka kommentarer över dig och din knäppa (? xD) mamma!:)
Så tråkigt för dig Kajsa =( Jättetråkigt när det blir så =(

Vi kommer inte tro ni är knäppa! Herregud Kajsa^^

Självklart inte! Du kan berätta utan att vi kommer tro att varken du eller din mamma är knäpp :-)

Haha, jaså ;)
okey, ska berätta då.
Frågade mamma om jag fick köpa henne, visst sa hon inga problem. Några dagar innan idag har hon börjat nja men ska du värkligen osv. Ja, sa jag bestämt.
Igår ringde Annlou (Uppfödaren) och hon och mamma planerade allt. Efter samtalet så blev mamma ÄNNU mer tveksam, nästan sur och sa att jag skulle ringa tillbaka till henne. Aldrig sa jag, du är ju knäpp! Ring till baka sa hon. Så stog vi i ca. 25 min.
Till sist grät jag och sa att jag betalar själv osv. Men det var inte problemet utan hur vi ska rymmas till och i stugan åde, Viggo, hunden är ju 100 ggr så fet som en liten kanin sa jag men mamma nedå. Med gråt i halsen och skämdes ringde jag till Annlou och berättade. (Sitter och gråter nu)
Var såå jävla arg på mamma! Ni kan inte förstå.. Hela kvällen och natten grät jag. Ungefär halv 3 hade jag satt mig i soffan och stört gråta. Men min mamma har ju jävlar damp (ursäka orden)
Idag sa mamma att när Hampus dör kan du få 2 sånna små ulltussar.. F'n vad jag skrek åt henne. Men jag kanske får henne att ändra sig, har inte ätit på ca. 3 dar middag.. och ja.. Vi får se..

Åhh vad jobbigt :( Me jag fattar inte riktigt tyckte hon inte ni hade plats med en "nin" till?
tröstkramar till dig!!
Stackars dig Kajsa! STooor kram!

# 74 Åh, stoooor kram till dig!!!! Smyg ner och ta en stooor glass nu, det är du värd!!!!

#74 Okej .. vad tråkigt att din mamma ändrade sig, förstår att du blev jätteledsen och arg, stackare ;( *tröstkramar*
Hoppas hon ändrar sig eller att du får köpa en eller två i framtiden annars :-)
#74 Så där är min morsa också.. Man blir så j*vla förbannad när de gör så! Du anars inte hur många ggr jag och min mamma bråkat p.g.a att hon lovat ngt och sedan helt plötslig mitt i allt ändrar sig! Förstår hur du känner nu..

Ja, i stugan alltså. Hon vill inte ha ett "djurpark" som hon uttrykte sig >.< Hon kanske har PMS ;-)

okey tycker synd om dig att hon har lovat något och du har längtat så mycket och sen några dagar innan så ja..tycker jätte mycket synd om dig tjejen <3 1.000tröstkramar
Åh stackars dej <3 När ni hade förberett allt och så…
Är du inte hungrig nu då när du inte ätit på så länge?xD
Massa kramar<33

Alltså, jag har ju ätit annat *ler*
Matstrejk och vägra prata kan funka ibland ;) Då får de dåligt samvete :P

Precis!! Gråt jättemycket så får vi hålla tummar och tassar för att din mamma ändrar sig!!!

Haha okej, tack (;
#84 När jag ville ha en BJ för ett tag sen, försökte jag med att vara jättesur och inte prata med mina föräldrar för att jag inte fick en. Jag gjorde inte heller någonting och hjälpte inte till med något. Omöjligt! Jag fick dåligt samvete och blev istället väldigt ledsen för att de var så dumma … Matstrejk kan vara värt ett försök iaf;)

Inte med min mamma iaf ^^
Föräldrar kan verkligen vara värdelösa ibland =/ Men sen när man får som man vill är de världens bästa :P

Precis Sandra…
Men lilla gumman!!! Tusen kramar till dig!!!! Måste kännas så hemskt :(
Jadu Kajsa, i det här fallet misstänker jag att de är värdelösa :P Hatar när föräldrar gör så! Min mamma är hemsk när det gäller sånt här.. Jag får bara höra (fick iaf) "Du får vänta tills du har flyttat hem ifrån!" =/ Dumt att man inte ens får bestämma själv trots att man är myndig :P Iofs har jag ju flyttat nu så jag ska ev. köpa en Belgisk hare eller en Holländare =)

Tack Tina!! :)
Haha, jo det sa hon också ^^, Dumma mamma xD
Men åh vad jag blir ledsen för din skull Kajsa!
Vi här inne vet ju hur mkt du längtat å allt!
Hoppas att hon ändrar sig!
Tänker på er! *kramar*
#92 Haha, precis så säger min mamma. "Du får vänta till du flyttar hemifrån!" Och jag bara kokar av ilska, hatar när hon säger så! :P

Tack så mycket Ida <3
#95 Ja, de är ju typiskt föräldrar :P Varför kan de inte bara säga "Självklart får du en kanin om du vill det!" :P Hade ju varit jättebra :D
Haha exakt!:D

Precis xD
Haha, man borde alltid få som man vill, nästan iaf :P Då skulle man nog aldrig bråka med sina föräldrar :P

Nej, mena det ;) Då skulle det ju bara flyta på *ler*
Nej så tråkigt :(
Det värsta är ju när du gått och väntat så länge och sen ångrar hon sig :/
Förstår att du är jätteledsen!
Va tråkigt, massor med tröstkramar till dig
- Mvh Emma

Ja, hade buren klar och allt. *suuuck* Tack <3
Men alltså :P Jag fattar inte :P Detdär med att inte rymmas var ju ett kasst argument, kaninerna är små och man kan bygga en tvåfacks transportbur, sen så kan man ha två burar på varandra, eller ha dom utomhus när ni är i stugan ju :P Eller om det är i bilen ni inte får plats med burar så kan ni ju använda kompostgaller :P Gaah! Jag försöker verkligen komma på nått :P

Har försköt med det, att jag har dom i knä eller nå. Burarna ska stå på varann, men hon ba nee.. *Mrr*
Men kör med att hon lovade, se till att hon får dåligt samvete! :P Hon gav dig ju faktiskt ett löfte och hon svek dig.. :P

Smart!! Hon ska få sig när hon kommer hem *mohahah*
Hon har ju redan gått med på buren och allt, kör på samvetet ;)
- Mvh Emma
Haha, stort lycka till Kajsa!:D

Joo där tar jag henne xP
Haha:D

Haha. xD

Heja Kajsa_!!!!!
Håller tummarna för dig :))
Jag också!
Jisses vad trist för dig kajsa, men du har en beundransvärd inställning måste jag säga. Jag förstår att du är jättebesviken jag tror inte din mamma förstår hur jobbigt det här är för dig, hon menade nog inget illa men kämpa på och visa hur mycket det skulle betytt för dig så kanske hon ger med sig. Annars har du ju iaf lilla hampus och Viggo som kan trösta dig lite granna. massor med tröstkramar från norr *kramkram*

Tack Malin för dina ord! Dom värmer <3
det var så lite så :)…men jag tror faktist ofta att föräldrarna inte förstår hur mycket vissa saker betyder för sina barn för att det kanske inte just det betyder så mycket för dom. Föräldrar gör nog inte sånt för att såra sina barn, det kan jag inte tänka mig. Det är nog därför det uppstår såna här situationer för att man helt enkelt tycker helt olika om olika saker…

Precis, tror inte min mamma fattar hur mycket kaniner betyder för mig.. Hon kommer snart hem ^^,
#199 Lycka till :)
- Mvh Emma
Lycka till Kajsa! Ge dig f*n på att du ska ha kaninen!;) Och ge dig inte, var envis!
#118 Då har du aldrig träffat min mamma…..
Har du pratat med din mamma Kajsa?

Lite ^^ Ska ta henne ikv…
Okej :D Håller tummarna!! :D

Håller tummarna och tassarns här! :)
Här hemma håller vi tummar och tassar också :)
- Mvh Emma
Här håller vi med tummar och tassar.

Hur gick det?

Vad roligt och vad söt hon är!!
Hur går det Kajsa?
Hur hare gått? :P
Kaaaaajsa ? ;)
Hur har det gått? Håller tummar o tassar för dig!

Hur gick det Kajsa?
hur gick det kajsa????
ååh…förra året gjorde min mama likadant!Bara för vi hade minibråk om att jag inte städade hemma så fick jag ingen kanin för det…sen när jag frågade iår sa hon nej och då verkade jag deppad och frånvarande,men städade för fullt,lästa massor med faktaböcker om kaniner på soffan så hon såg hur viktigt det var för mig
vad konstigt inlägget blev :S

Jaa, får mitt i mellan. ;) Har så myk att göra men det kommer ^^ *SUCK*
hoppas din mamma ger med sig!

Hur går det nu då? *nyfiken*
putt! Vore kul o veta hur de gått för dig Kajsa! ??

Det ni ^^
Vill ju vetaxD

jag vill också veta!
#141 Vilken fräckt svar Kajsa, nu vill ju alla veta ;D
- Mvh Emma

Jag kanske är stygg ^^
Jag vill också veta kajsa :P

Neeenee *retas*
Men såhär får du ju inte göra mot oss!
Vi alla håller alla tassar, tummar å tår som går, å så berättar du inte för oss xD
Berätta nuuuuu! :D

Haha Okey ;P
Det går mitt i mellan än *suuuuuuuck*
Meeen xP Nu tycker jag att din mamma ska bestämma sig för att du ska få henne, igen! :D

Tycker jag också ^^, Nu kanske jag har fått napp av henne på en ide ;)
Ooo :D Jag håller tmmarna igeeeen :D:D
Heja Kajsa! ;D
Stackars dig Kajsa!Hoppas din mamma ändrar sig, håller tummarna för dig! ^^

Ni är ju fööör gulliga <3
Hur går det? :)
Ska du få hem QullaGulla?
Ja, vi undrar! ;D

Haha, ta det lunggt
Men kajsa ^^ Vi är ju nyfikna ju :)

Men jag berättar så fort den händer något ^^
Okej :)
Hoppas du lyckas :D
- Mvh Emma
Såg just på hemsidan, ska hon spara Qullagulla? :O

Ser ut som så…..
-fel- :P
Men om du får lov att köpa henne för din mamma, får du det för uppfödaren nu då? :O

Ingenaning..
hoppas att du får köpa henne!
Jag med :)

Annlou ska behålla QullaGulla. Och ta kull på henne. Där ifrån ska jag köpa, och tills dess har mamma ändrat sig. Så alla vet :)
#171 det var ju en trevlig lösning när det nu blev som det blev :)

Jajamänsan, :)

Hoppas det löser sig så du får en kanin och så att du och din mamma slipper bråka så mycket. Jag har ju tre barn och är ju en mamma och efter att läst igenom alla era inlägg inser jag hur viktigt det är att man alltid håller vad man lovat sina barn så man inte sviker dom. Så kanske jag slipper bli kallad "dumma mamma" också (ler). Fast jag älskar ju djur så mycket själv och mår bra av att ha mycket djur att pyssla om så jag är nog inte så svårövertalad.

Joo, hoppas att alla mammor och pappor för den del förstår hur mycket det betyder :)
Så bra att det löste sej:D
Skönt att det löste sig :) Och hoppas att lilla QullaGulla får en fin kull! :D
Jaa, jag är glad för din skull kajsa! :D:D
;D

Vilken tur att det löste! Nu får du vänta ett tag till innan du får en till kanin, men det kommer i alla fall en :D

Haha ;D Nu lämnar vi denna tråd
#182 - Haha xD Vad less du måste vara på oss ;D

Hehe, nejdå