Urine Off
Nemo har för ett tag sedan börjat kissa i hela buren. Jag har testat massa olika knep för att få honom att gå på låda igen, men nej. 🤓
Jag undrar om man skulle kunna använda detta i buren och bara spraya på de ställen han kissa i buren förutom i lådan? Eller något liknande i alla fall.
http://www.mitthusdjur.se/index.php/mitthusdjur_sv/smadjur-gnagare/nyheter/urine-off-smadjursspray.html
Någon som vet något som funkat för er? :)
Jag brukar använda Ajax eller diskmedel och så diskar jag jag ur buren (innebur) och sköljer ur noga och torkar ur den :)
Funkar grymt bra för katter sånna där produkter, dock kan de då söka en annan plats att kissa på. Men de avskyr då doften, dvs katter.
Fast produkten på bilden tar ju endast bort kisset, så det är ingen direkt fy produkt som jag förstår. Finns Fy produkter som får djur att sluta kissa där man sprayar.
#1 Jag använder såpa när jag gör rent buren (en gång i veckan). Men han kissar ju fortfarande i hela buren. Om du förstår vad jag menar.
Jag behöver liksom någonting att spraya med under veckan när jag plockar bort det han har kissat på, så han inte kissar där igen. ;)
#2 Kan du ge exempel på någon sådan produkt? :)
#4 Hm, vet inte om det finns något sånt för kaniner. Tror de för hundar och katter inte funkar på kaniner.
Testa med vanlig parfym och se om det funkar, dvs spraya det där han kissar.. Ättika kan möjligen funka.
Har hört att de ibland rent av kan kissa på saker för att dölja någon lukt de ej gillar. Så du får pröva olika saker. Möjligen rengöra med någon parfymfritt om det kan ha startat hans kissande.
#5 Vet inte om jag vågar spraya parfym i buren, då det kanske blir för starkt för honom. :/
Citronsaft kanske funkar?
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Fast jag har sätt någon spreyflaska som är gjord för enbart kaniner, Dock kommer jag inte ihåg vad det heter.. x9
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
#8 Finns en spray för som smakar illa för att de inte ska gnaga på saker, men tror inte de hjälper mot kissandet..
#9 Nej, Den är gjort enbart för dehär med kisseriet ;)
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Jag ska nog kolla runt lite extra nästa gång vi är i djuraffären för att se om dem har någon slags spray. Jag kan återkomma då. :)