Hö?
har läst alla forum om hö nu, och vissa säger att djuraffärernas hö inte håller så bra kvalité ibland. vad tycker ni? vad ska man se kaninen för hö?
Jag tycker man ser på höet o på lukten, om det är nånting att ge till kaninerna. Ett hö jag köpte i djuraffären en gång luktade enbart damm, och det tycker jag inte är lämpligt, till exempel. Men visst finns det bra hö i djuraffärer också. Jag får mitt från en bonde, då vet jag att höet är fräscht, det luktar sådär härligt, o min kanin älskar det :)
Jag köper hellre från en gård eller något. Men om man bor så man bara kan köpa i djuraffär så ska man lukta på höet. Luktar det fräscht så är det nog ingen fara :)
- Mvh Emma

På somrarna har jag tillgång till att köpa hö från en gård. Men annars har jag för långt till närmsta gård. Då köper jag från djuraffär och luktar och kollar igenom hela påsen innan jag ger.
Jag ger mina kaniner ängshö från djuraffären i närheten och än så länge har jag inte blivit besviken! Det luktar bra och ser bra ut! Om jag skulle märka att någon påse var dålig skulle jag inte ge det, men än så länge har allt varit bra!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Köper hö från lite olika bönder, eller alla kanske inte är bönder.., men de som har gård och slår hö. Och för ett tag sen fick jag en säck med superfint hö från min mormor. Hon har åkrar omkring sitt hus så hon hade tagit lite som en bonde hade slagit där, hihixD Oh guud vad gott höet luktade! Helt färskt!

tack för alla tips?. har pratat med mamma och vi känner visst folk som slår hö, så vi får nog köpa därifrån ^^

Jag får hö från stallet & det är toppenkvalitet på det. Har hänt mig flera gånger att jag köpt mögligt hö från djuraffären.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Hö i bal innehåller inte alltid allt det ska. Kaniner ska ha ängshö, med klöver, brännässlor, örter och ja i ett RIKTIGT bra hö ska det även finnas kvistar från äppelträ. Jag vet bara ett ställe som säljer så bra hö och det är en liten foderaffär i Farsta.
Annars köper ja in resten och ger för sig självt.

men alla bor ju inte i Farsta, eller hur?
vad ska man göra då? ta hö från någon som slår själv eller köpa i affär?
#8 som jag skrev kan du i djuraffär ofta köpa resten, dvs torkade brännässlor osv. Köt höet som är billigast, har du få kaniner så hinner balen möggla innan den e slut (visserligen beroende på hur man förvarar den) - klar nackdel. Köper man i småsäck och bara har en eller två kaniner så är ju det bättre.
Även fast du köper samma märke eller av samma bonde så får du ju inte samma kvalité på varje bal/säck. Det där är ju beroende på vilken tid det skördats, vilken plats på åkern osvosv.
Jag köper hö från min granne, han har obesprutat och själv odlat hö. detta tkr jag är bäst. + att det kostar typ inget heller xD
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Jag ger mina kaniner hö från stallet.

jag ger också min kanin ängshö, ängshö är det bästa höet en kanin kan få tycker jag:P
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

finns ängshö att köpa i djuraffärer då?
#14: Ja, de finns i de flesta djuraffärer.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]