blir aldrig tam :(
hur gör jag så min kanin blir tam. Hon kan inte sitta i knät i 3 secunder för sedan börjar hon bara att sprattla. Inga av mina andra kaniner gör så. Man kan inte heller gå till henne försiktigt utan att hon backar undan. Hon har en liten pall som hon brukar sitta på men varje gång jag närmar mig så hoppar hon bort från pallen så de faller omkull. jag är hos henne en timme per dag. Vad ska göra så hon blir tam?
Frida
Vissa kaniner är helt enkelt såna att dem ej vill kela mycket tyvärr.
Kanske lite Osäker kanin??
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
tror du hon blir tamare om jag ger henne en kamrat
Frida
#2 Det är sånt man aldrig vet tyvärr. Vet man inte förrän man testat. Och man vet ju inte om hon uppskattar kamrat heller.
Mina har tagit tid att få tama, de e utekaniner. De springer undan i buren när jag kommer. Det jag tyckte fuka för att få dem lugna i knät och när jag lyfter dem är att hålla en hand över huvudet. Jag är noga nu att de ska va lugna innan jag släpper dem lösa så de inte förknippar sprattlet och oron med att sitta i knät eller famnen.
Mina har tagit tid att få tama, de e utekaniner. De springer undan i buren när jag kommer. Det jag tyckte fuka för att få dem lugna i knät och när jag lyfter dem är att hålla en hand över huvudet. Jag är noga nu att de ska va lugna innan jag släpper dem lösa så de inte förknippar sprattlet och oron med att sitta i knät eller famnen.
putt
Frida
#6 man puttar ej trådar samma dag som man gjort den eller samma dag som någon skrivit i den :)
oj jag visste inte det
Frida
Min Elvis är inte särskillt 'Tam' (dvs gillar att gosa) men man får anpassa sig. Trots att han bor med en annan kanin så är han inte gosig. Jag tränar med honom varje dag, alltså ger honom godbitar när han kommer fram till mig. Eller klappar honom när han äter hö.
Vissa kaniner som inte är särskilt tama kan det också hjälpa med att aktivera dem varje dag. :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
om hon är sån bör du nog ägna mer tid än en timme åt henne, Sen tror jag hon hade blivit ännu skyggare om hon skulle fått en kompis (om dom skulle gillat varandra) då de blir hennes beskyddare, men de är bara vad jag tror.
Testa locka på henne, när hon kommer närmre dig. Ge en godis (äppelbit eller något som hon tycker om). När hon kommer tillräckligt nära, beröm henne försiktigt och ge henne en godis.
Gör så några gånger tills hon förstår att när jag kommer fram, då får jag en belöning.
Så gjorde jag iaf och det funkade för min kanin :)
tack hon har visat lite framsteg idag. Hon slickade på min hand!
Frida
Bra :)