Ha i toaletten..?
Vad har ni i toaletten till eran kanin. Själv har jag sand, och det funkar super!! Men den finns bara i en jätteliten förpackning, så då måste jag köpa en ny en gång i veckan, vilket jag har märkt är ganska drygt! Så jag vill gärna byta till något som har större förpackning! Någon som har nått bra tips??? :) Och så undrar jag om kaninen kanske inte vill b "gå på toa" om man byter. Kan det bli så, eller bryr de sig inte??
Visste inte vart jag skulle lägga det här inlägget, la den i övrigt, men flytta gärna på den om ni vill!
Jag har toa-lätt har har i taletten, köper 55 liter åt gången!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jag anväder kattsand imellanåt..den billigaste XD Men mest trä-pellets

# 1 Okej, vad är toa-lätt?? hehe :P
# 2 Okej, det ska jag kanske testa…
jag har kristallkattsand. har provat klumpbildande kattsand också men det var ingen höjdare på grund av att kaninerna bara grävde i det men annars hade det funkat super, lätt när det blir klumpar så behöver man bara kasta det nerpissade och bajslortarna men som sagt det funkade tyvärr inte här iaf, det slutade med att all sand låg utanför :/

Jag har kutterrspån i Divas toa låda med.
#3 Det är typ papperspellets, jag använder det också :) Jättebra :)
Jag använder ingen toalätt till mina niner.. Dom har ett toahörn i buren som jag städar när det blir för lortigt… :)
jag har kattsand i freddies toa och toa - lätt på botten

Toa-Lätt här. Köper i 10L eller 20L förpackning :)

Toa-Lätt (papperspellets) har jag, blandar ibland med lite spån om jag kanske börjar få lite Toa-Lätt kvar. Men det är så bra att ha en plast-toa åt kaninerna. Det är så enkelt o bra, buren blir ju heller inte förstörd när man har en träbur utomhus. Skulle ha toalett även om jag hade plastbur inomhus, för det finns ju bara fördelar med det! ;)hehe. Gör rent i toan varje dag, så då har kaninerna det alltid rent o fint, inga gula tassar här inte! 

Byter i toan minst en gång om dagen så att det ska vara fräscht. Hon använder den inte om den är skitig, och så får hon så gula tassar.
Har vanligt spån i den & det funkar bra.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Jag använder kristallsand :) Jättebra! :D

Okej, ska nog test med kattsand eller kristallgrunkamojs, vad tror ni finns i störst förpackning, och vad är billigast?? hehe
Kan det inte vara så att kaninen inte vill gå på toan om jag byter från sand till kristallgrunkamojs??
Vanlig kattsand är nog billigast,men kristaller är svindyrt enligt mej,har skristaller till min katt då henns låda luktar mer
Kan man köpa sån där kristallgrejjs på en vanlig affär?

OKej ska kolla på kattsand.. Vart köper ni eran kattsand??
#15 ja typ ICA & Hemköp
#16 Vi köper i Willis,Hemköp elr ICA…

# 17 Okej, smart!! Brukar jämt köpa djurmagazinet, men det är säkert billigare på typ IcaMaxi! :)

jag har spån till min kanin, billigt och bra:)
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Tycker också Toa-lätt är jättebra. Lätt, dammar inte, suger upp bra, går att kompostera och finns att köpa i rejäla förpackningar.
//Linnea
Välkommen att titta in på min blogg!
#17, okej :)… Ungefär hur mycket kostar det, och hur mycket är det i förpackningen?