Godis/kräcker
Hejsan!
Jag tänkte höra ifall det finns nån som har nått gott recept till att göra eget godis/kräcker till kaninerna? :)
Tar gärna emot massa förslag:).
Mvh// Peter
Lite havregryn, torkade grönsaker/frukter.
http://kaninmagazinet.se/2012/march/recept-nyttiga-kaninkakor.html
Nyttiga kaninkakor
Kom ihåg att allt som är fett (nötter, frön, dyl) och frukter (sött) bara ska ges väääldigt sällan. De krcäkers man köper i affären har ofta väldigt mycket fröer och är ihopsatta med tex honung, så sånna ska mna inte ge alls.
#1 okej tack :).
#2 Jo det vet jag med, men det är just därför jag vill göra egna, så jag vet vad dom får och som framförallt jag vet att inte är så mkt fett och sött. Och då får man ju välja själv vad som man kan ha som inte är fett eller sött.
Tack ändå! :)
En höjdare här hemma blev blåbärsris, inga krångligheter bara plocka och lägga in 
#4 okej, är det inte farligt?
Vad har du för fåglar? :)
#5 mina älskar oxå blåbärsris! varför skulle det va farligt?
jag hänger upp dem runt om i buren så de får jobba för dem :)
sen lägger ja in ljung till mina, det gillar de med.
men jag hade oxå tänkt att göra de där kakorna, de låter så smarriga :)
ett icke hemmalagat tips? är Jr Farm Farmy's Grainless-Solblomma & kamolill
jag hängde in en på kvällen och sen morgonen efter fanns det inte ens en liten rest ;)
#6 Okej, det får jag testa! Ne jag har hört förut att det va giftigt.. Men tydligen inte :P.
Okej :) Härligt!
Ja dom lät smarriga har inte haft tid att gjort sånna än. Men det kommer :)
Såg att jag har varit trött när jag skrev "vad har du för fåglar" till *Rapuntzel* … Inte lätt när det är mkt forum ;) hehe
Hahaha, och jag är inte så kvick på att läsa märker jag…. Jag såg det NU :) Och fåglar har jag inga :P
Torkade brännässlor går alltid hem;) Du kan torka egna äpplen eller morötter kaninmagazinet.se/2012/june/godsaker-att-ge-din-kanin.html Det är en bra länk med grejor du kan ge din kanin :D
"Bunnies are like choclate, you can´t only have one"
Ojdå, trodde man skulle kunna klicka på den… Oups…
"Bunnies are like choclate, you can´t only have one"