Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 818 ggr
aggnees
0

Hittad kanin i farsta!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittat en kanin i Farsta som sägs ha skuttat runt här i ca 2 dagar. Tror det är en rex som är brokad. Hur gullig som helst! 

Nån som känner igen den? och vad tycker ni jag ska göra med den ? :)

aggnees
1

okej såg nu att den inte var brokad utan bara lite smutsig och den är blåögd :)

[RC1393]
2

Anmäl till polisen, dyker inte ägaren upp på 3månader så är den enligt lagen din och då får du göra som du vill med den :) Har du möjlighet att hålla den tills eventuell ägare dyker upp så tycker jag att du ska göra det, och fråga runt lite om någon saknar en kanin, men ge inte för mycket information om kaninen så att du har något att fråga ev. ägare om som bara en person som känner kaninen skulle veta, som vilket kön den är, då behöver den inte bli "stulen" av någon som uppger sig vara ägaren :)

Zakarias
0

Så söt! Är nog en dvärgvädur rex med dåliga öron. 

Ps. Han/hon kommer nog att hoppa ur den där hamsterhagen ;)

fsigge
0

presic som #2 säger så ska du inte säga teckningen och så för annars är det bara så lätt för "ägaren" att bara säga "jag de e min kanin de"

Frida

tussen12
0

#0 Är det inte en utekanin isåfall? Då kommer den väl få värmeslag inne?

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

Helin_
0

Ring polisen och anmäl att du hittat en kanin. Kolla noga i öronen efter märkning och på benen efter benringar. Finns ingen märkning så säg inte kön till någon så att ingen kan komma o säga att de är hans/hennes kanin utan att de är de. Hoppas att du hittar ägaren.

aggnees
0

#3 Hahah ja jag förstod att han skulle göra de :p Glenn som han nu heter (haha finns en historia bakom det) kan jag verkligen inte tänka mig ha varit en utekanin för han satt och tryckte mot husväggen när vi såg han och efter ett tag när han varit inne blev han mycket mer aktiv och började gäspa och sträcka sig och sådär :) Han är anmäld hos polisen och ingen saknade han. Fattar inte hur han inte kan vara saknad, han är helt underbar! Jag och mina kompisar ska idag åka och köpa hö. Så han har det bra här! Fast vi vet inte riktigt hur vi ska göra med han, men det går alltid att lösa :)

[morotochcesse]
0

så söt

aggnees
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Visst kan vi ha kvar han men bara i nödfall liksom. Så någon som är intresserad ?

WhiteBunnyWithBlueEyes
0

skulle gärna tagit honom, men har inte plats! :(