Klotterplank #233
Nytt plank, klottra på :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Varit till VC för att ta lite blodprover. Aningens öm i armen då sköterskan fick leta. Hon tog den andra armen, vilket det sällan är någon som gör. Lär väl få ett fint blåmärke där sen..
Men nu är i alla fall 6 rör lämnade samt ett stick i fingret för att kolla blodsockret. Skönt att vara ledig från föreläsningar på förmiddagen idag, ska se om jag orkar ta tag i disken om en stund..
WOHOO. Massa nya smileys:ar

Sjuuk, ska till skolan om en timme och skrva ett prov.. Wish me luck xO
Tjo! Snart helg 
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Kom precis hem, gick dåligt :(( tror jag får max D…
Bentley körde racing i snön.. Galen kanin! 
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Nyss städat till kaninerna :) Har även flyttat om dem, så Elliot som haft underdelen i buren är nu uppe, och Hermione är nere.
Önskar jag inte behövde ha buren avdelad, men eftersom att Hermione är så pass brunstig att hon hoppar på Elliot och gör honom irriterad måste jag..
Viola är översocial idag, nafsat i mina kläder när jag ej klappar henne xD
Spanskaprov imorgon… 
Fy farao vad jag fryser, men samtidigt är jag svettig :((((
Huvudvärk ♥
Men positivt så fick jag 3 säckar hö levererat hit idag av min farfar! Ett problem ur världen.
Ikväll drar jag till Helsingfors.. Hann inte bli tillräckligt sjuk för att slippa 
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Precis packat färdigt väskan - i morgon går planet till Tanzania. Två veckor fyllda med safari (och fotografering) i Serengeti, röra sig runt Kilimanjaros fot, i masaibyar och att få spendera några dagar på paradisön Zanzibar. Utan telefon, utan dator. Bada i Indiska Oceanen, njuta av trettiofemgradig värme, se lejon, elefanter, zebror och leoparder i det vilda samt att vandra i regnskog. Nej, det kan helt enkelt inte bli annat än bra.
Hoppas ni alla får ett par fina veckor här hemma i Sverige! Så hörs vi framöver. 
Gud jag vet inte riktigt om jag är glad eller inte.. Är nog både och! 
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#12 Gud vad härligt!! Visar du bilder sen när du kommer tillbaka? 

Usch, fick precis ett tråkigt mail :(
En jag sålde en kaninunge till i november kan inte ha kvar henne för att hon inte går ihop med deras katt och blir orolig när hon är ensam i rummet. Så jag ska förmodligen ta tillbaka henne, och hoppas att hon kan gå tillsammans med sin syster eller (kastrerade) pappa.
Jaa febern har gått ner!!! *happyface* ^^) tog jättmånga mediciner imorse så mår en aning bättre nu :) hade dock feber imorse, hoppas jag mår bra när jag ska till sälen! Bosatt mig i sängen idag och ska titta på PLL heeeela dagrn lång ^^ Tyckte det var "gulligt" av min lärare, han ringde mig och undrade hur jag mådde och om jag fått alla uppgifter till so provet efter lovet : ))
Håller på att lägga till information om dvv rasstandard på hemsidan och försöker hitta om ryssteckning. ^^
Funderar på att göra om layouten med :o
-' Malin Hultman
#16 skönt att febern går ner! :D ---------- Rast, ska börja strax igen :) härligt med fredag! :)
Nyss varit ute med hundarna i snön, nu dricker jag varm choklad 
Ska börja klickerträna snart,ska köpa klicker idag till min lilla Nowis ^^
Jag har en klicker, en röd med gul knapp. Tror den finns att köpa på gnagarboden, jag fick min gratis för många år sen då jag gick i hundklubb. Dock låter den högt, och antar att du kanske ska ha den till råttorna? På kaninmagazinet så var det en som lärde ut med klicker, den lät inte högt. Du kanske kan fråga där vart hon köpt den eller om hon har gjort något med den? :)
Hemma, skönt.
Viola skuttar fritt med = lycklig kanin. Just nu är hon och springer vid hunden haha
Snart bär det av till tennisträningen! 
Pust, för mätt nu haha
Lugnt fredag hoppas jag, behöver jag 

plugga körkort, längta till imon då man kanske får åka hem!
Nyss kommit hem och det är snart iväg till göteborg :D Måste gå och packa nu, chingeling ^^,
//Joanna
#21 köpte min på Biltema idag.Endast 10kr.Testade den lite idag den verkade bra!
sjukt sugen på tatuera miig! dock är de ju priset och ångern som står i min väg :p
Nu är han här, min lille prins!
Blev förvånad över hur pytteliten och söt han var! 
Varit borta härifrån i inte ens en vecka och det är massa nytt, bla smileysarna! 
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Fyf*an vad febern gör med en.. Somnade och vaknade för en stund sedan, trodde det var morgon och sen fick jag en känsla av att det var jag som dödade Alison i PLL så kan jag inte gå eller göra något för jag har så stora skuldkänslor och det kändes som att jag bara ville knäcka av hela mig själv för att slippa dessa skuldkänslor, herregud..
Btw, fick prao igår! Efter 13:e försöket. 
Rowley är så ivrig så att han är jobbig 
#34 Har du hunnit ta några bilder? 
#35 På Rowley?
Nja vår kamera är typ borta, men pappa vet nog vart den är. Ska nog göra en tråd år Rowley och Denzel när Denzel blivit mer hemmastadd 
Poppa popcorn och se på film, bra fredag! 
Min mamma friterar minidounats 
#36 hihi menade på denzel ^^) skicka länk sen då :D Någon mer än jag som är vaken? 8) vaknar typ varannan timme, orkar inte sova xd såå skönt att inte ha huvudvärk!!!!! Har bara svårt att andas och hosta ;D;D Nu måste jag försöka sova, och lägga bort ipoden så jag inte får ont huvudet.. xd
Burit upp kaninburen från bilen eftersom jag får tillbaka Minerva idag. Ställt den i mitt rum hos mamma och förberett. Snart dags att gå ned till spel butiken och köpa en andel på V75 och hoppas vinna några kronor, sen ska jag ut och springa :)
Just ätit lunch, nu blir det nog att driva runt i Hessa till prisutdelningen :)
~ Kram Nadja ♥
Oj, jag har inte ätit någonting idag. Är inte hungrig.. Har ingen ork att städa rummet men måste göra det..
Sedan måste jag packa väskan för imorn åker jag till Sälen! 

Blir kaniner helt rumsrena efter kastrering? :)
#43 Finns inga garantier. Men hanar brukar vanligtvis sluta skvätta, markera revir osv. Har ingen erfarenhet av honor.
Sjukligt ont i halsen, har ett stort blåmärke på höger knä sen jag råkade stöta i den frusna torvbalen där ute i mörkret och fryser som jag vet inte vad. Härlig lördag
Så nu ska jag starta nåt seriemaraton och äta lite chokladpudding tänkte jag höhö. Pluggandet som skulle gjorts ikväll får jag fixa imorgon.
#45 titta på PLL 

Njuuuter av att känna mig på bättringsvägen! Tror inte jag har feber längre :) Har bara svårt att andas, wiho! :) Känner mig bara lite snurrig, men hoppas att jag mår bra/bättre imorgon! Önskar jag bara hade ont i halsen eller någonting x)
#46 PLL? 
#47 Pretty Little Liars. Jag tycker verkligen du ska börja titta på det! Det är verkligen hur bra som helst, slår alla TV-serier! Alla säsonger finns på swefilmer.com 
#48 Har redan sett några
Dom är sjukt bra 
#49 Hihi japp 
Tittar på Mello 
Jag är helt kär i Minerva som jag fick hem idag.
Hon är en av ungarna ur kullen jag hade i höstas, fick tillbaka henne idag. Huuuuuur lugn som helst. Sitter helt stilla i knäet och bara njuter av att bli klappad. :)
Ingen huvudvärk, yrhet eller feber (tror jag) *HAPPYFACE* : DDD Dock massa hosta och svårt att andas, men bättre det än de andra : )))

Gosh har jag vrängt på dygnet eller?! På natten vaknar jag varje halvtimme/timme, har jag tur varannan timme, har jag extra tur var tredje. När klockan blir åtta kan jag sova till tio och mitt på dagen somnar jag jätteenkelt och sover en bra stund!! Och mina läppar svider, har i drömmen typ skrapat med tänderna så det svider som f*n om jag slickar på dom.. Tog precis massor, Massor av sån lypsyl pink original xd skulle tagit salvan mamma sa att jag skulle, får göra det imorgon istället.
Gårdagens prisutdelning slutade med att jag vann finska kemistsamfundets pris. :D
400 € (4000 kr) rikare!
Nu är jag äntligen hemma, och ska strax gå ut till mina älskade långöron och städa ^^
~ Kram Nadja ♥
Stannar nog i sängen idag… Mina höfter gör ont, jag är trött och det finns några bra filmer jag vill se! ^^
Har pluggat i ett antal timmar redan. Så tar en väl förtjänt paus nu. 
Har byggt ett hus åt kaninerna i kylan, mina fingrar blev IS!
Labbe ute i snön och busar 
-' Malin Hultman
Äntligen framme i sälen efter 7 h!!!!
Känner mig helt slut i kroppen efter… Ja, efter ingenting… :/
Stackars mig. Sitter ensam i stugan medan alla andra åker skidor. Sorgligt :(
Längtar tills på söndag! Då bär det av till Danska LU och en ny avelskanin kommer följa med hem :D
-' Malin Hultman
omg, datorn funkar 
Mår illa och känner mig spyfärdig mest hela tiden… :/
#64 Varför åkte inte du?
Hälsningar Lurvas11
Sjuk :/
#69 :/ Vilket sammanträffande ;)
Hälsningar Lurvas11
Hehe japp, är du också sjuk?
Ja, ont i halsen + svag huvudvärk :/
Hälsningar Lurvas11
Jag hade svår influensa x) fast jag spydde inte =)
#73 Skönt att du slapp det :)
Hälsningar Lurvas11
Härligt med lov!!!!!! Ska passa fyra kaniner och ta hand om mina egna, kan inte bli bättre!!!! (Inte ironisk)
"Bunnies are like choclate, you can´t only have one"
Tillbaka från gbg ~~~fifan va härligt :3
//Joanna
Dags att plugga samhälla resten av kvällen >.<
~ Kram Nadja ♥
Jag är så glad och stolt över mig själv :D
Träningen ger resultat, jag orkar springa längre än någonsin förut. Och vikten minskar tillsammans med midjemåttet. Provade även en gammal matchtröja idag som jag aldrig känt mig bekväm i. Går jag ner 5 kg till så sitter den nog perfekt, på gränsen till för stor. :D
Ehh….var det här en kaninsajt eller?

#80 Vart är ni? :)
Hälsningar Lurvas11
Biologiprovet idag gick ganska bra ändå! 
Har nu inga prov eller läxor kvar, så tar det lugnt. Men håller nog på att bli sjuk, har svagt ont i halsen och är svullen ''under'' käken… :/
Och ridningen gick bra! Något seg ponny men ändå. ^^
Och idag hoppade Lala (kanin) upp på gallret från burbotten 
I hundfjället :D är du också här?:)
Glad alla ❤️- dag allihopa!
Väggen imorgon! Taggad till tusen!!
Fick A på svenska provet, nöjd! 👍😃
Nu så är vi på Åland och vi tänkte gå och kolla in en djuraffär,vääntaar på att mamma skall bli klar med sitt smink :) Vet nån om djuraffärena är dåliga eller bra? :) Haha sitter på golvet i hotell-rummet och är på ipadden :
#87 Det finns två djuraffärer på Åland nu, en inne i centrala Mariehamn, zoo ligan, där finns det ganska mycket gnagarsaker och hund och katt saker, men kaningrejjerna är inte superbra där. På zoo arken som ligger vid bussplan har de heller inte ett jöttestort sortiment på smådjur, men de har massa naturliga saker istället. :D Kul att du är på Åland :D:D
~ Kram Nadja ♥
Ska börja vara aktiv på kanin.ifokus nu. :) Gick ur härifrån pga otrevligheter osv, men jag hoppas det är bättre nu!
#87 var på zoo ligan idag,dom hade jätte fina kaniner där men dock inte så stora burar :)
#92 Nej tyvärr :/
Dock är holländarna där uppfödda av ägarinnan, så det är ju bra. :)
Har dock sagt till om burarna, men de brydde sig inte direkt..
Gå till Zoo arken! De har en liten hörna med saker till gangare och kaniner, och nästan allt är inte skit som kräcker och drops. :D
~ Kram Nadja ♥
#93 okej! Skall försöka hitta dit :P Ja Holländarna var riktigt söt,till och med pappa tyckte det ;)
#94 Det är inte så svårt, det ligger lite utanför centrum.. Ner mot bussplan :)
Vad gör du på Åland förresten? Tycker att det är ovanligt att det kommer hit folk på vintern.. :P
~ Kram Nadja ♥
#95 okej :) Min stora systers barn har dop imorgon så därför är vi här ;)
#96 Jaha… Dåså x)
-
Måste bara visa er kaninmänniskor, Ungarna på bild 5 och 6 ska vi hämta i April ♥♥♥
http://nellynederbord.blogspot.com/
~ Kram Nadja ♥
Härligt med helg! :D
#97 Vilka sötnosar :D
#98 Visst är de! :)
Turkisk van katter, Favvorasen här hemma tror jag, hihi ^^
~ Kram Nadja ♥
#99 Ja det misstänkte jag att det var, de är så fina. Har tittat på såna på nätet flera gånger ^^,
Kände för att lyxa till det åt kaninerna idag. Alla fick, till sitt pellets, en morotsbit, en äppelbit och lite ruccola ^^ Nöjda och glada kaniner!
Ska nog beställa lite smycken från Style by Tyra nu när det typ är 50 % :D
#100 :3
Har två här hemma redan, så snart har vi huset fullt av turkar ^^
~ Kram Nadja ♥
#97 vilka söta katter du ska skaffa. Skulle vart trevligt med katt men jag är allergisk och gillar inte katter.
#103 hehe okej härligt! :D
Har du någon bild på dem? :D
#103 Hahah så skumt det lät! 😛
''huset fullt med turkar''
---
Trött :oo
#97 Hihi, jag är uppvuxen med katter så kan inget annat än älska dem. ;)
#105, Visst :)
Herman till vänster och Hannibal till höger. :)
~ Kram Nadja ♥
#107 Åh vad fina dem är! :D
#108 De tackar och bockar :)
Våra herrar, Herman är 15 och Hannibal 10.. Undrar hur de kommer reagera på två vildingar i hus.. x)
~ Kram Nadja ♥
#109 Hehe ja det märker ni hihi Dem kanske liver upp och blir mer livliga?: P
Nooo har ätit för mycket ikväll 😮
#110 Hoppas inte! Hannibal lider av vätska i lungorna och blir anfådd snabbt, så vi får nog hålla koll på dem.. ;)
Kanske de kan leka med Herman istället, han är smått galen x)
~ Kram Nadja ♥
#112 Aha okej, nej då är det inte bra om dem blir det ^^,
Herman, vad sött namn hihi :D
#113 Nää, inte riktigt ;)
Haha, tack ^^
~ Kram Nadja ♥
Hahah min nalle heter också Herman 💋
#115 Awww :3
~ Kram Nadja ♥
Funderar på att sova, har en hel dag framför mig med att fixa klart uteburen så att allt är klart tills den nya hanen ska flytta in på söndag :D
Bild på lille Bennen som racade runt i snön innan ^^
-' Malin Hultman
Bläääää är arg på min store bror som slog mitt rekord på fruit-ninja :P
Ska se Beautiful Creatures idag :D
Dags att göra något produktivt, sätta på mig kläder, städa rummet och sen gå ut till kaninerna och mysa med dem :3
~ Kram Nadja ♥
Snart dags att åka mot jobbet. 7 timmar i lekrummet med skrikande barn.. 😐