Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 654 ggr
[MiniPim]
0

Någon

Någon som har varit på en djuraffär i backaplan? Jag var nära på att gråta när jag lämnade stället idag. Vi gick in, och som vanlig kollar jag alltid till djuren först. Det första jag la märke till var en liten kanin som låg i ett hörn och andades jättrfort.. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra, jag bara stod där helt förskräckt! Jag tänkte säga till , men mitt i allt ska han som jobbar där gå förbi mig så säger han "det är ingen fara med den! Dom kan bli så ibland". Ja det kan dom, men den låg så ihopkrypt i ett hörn med en annan kanin bredvid sig.. Jag sa att dom borde söka hjälp av veterinär, men nej det tänkte dm inte. Jag försökte få med pappa på att köpa den å kaninen men vi har verkligen inte plats då vi r hit en ny kanin på söndag också.. Sen så var det nog med det, kaninerna var 6 veckor. (Vet att det är lagligt, men alldeles för litet för min smak) och dom hade gnagarblanding.. Blev så förbannad, sen skulle jag kolla på de fodrens dom hade.. Så drar jag ut säcken för att läsa så ropar mannen "dra inte ur säckarna". Lätt för folk att köpa dom då!! Hamstrarna var också supersmå, hade pyttelite spån och allt. Sen har jag läst och fått höra att deras hantering är förjävlig, flera har anmält dom osv. Ska göra det jag med! Jag har inte skrivit ut detta tidigare, för jag tänkte att det kommer bli dumt osv men nu måste jag se om någon upplevt detta? Eller är det jag som är föör nojjig med sånt?

[YukiOni]
3

Du menar den mitt emot Toysarus? 
Oja, känner till den. 

Den affären är anmäld till jrdbruksverket flera ggr för brister i sin djurhållning. 
Kan förklara mer på söndag (om du ska hoppa i Kungsbacka då)
Läser till veterinär och har aldrig varit med om en affär med så dålig koll…

Usch!

MalinFrosch
0

Japp har varit där. Var också helt förskräckt när jag var inne hos kaninerna. De har hypersmå burar och bor ofta flera stycken i samma.
Och de ser helt tuffsiga och inte direkt välmående ut. Och har, som du säger, dålig mat.
Jag fick ont  i magen av att vara där.

Förstår inte vad det är för människor som har den affären!

MarHai
0

Jag har varit där, blev inte ett dugg imponerad. För många djur i för små burar…

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

[MiniPim]
0

#1 Ja precis. Din syster berättade en del för mig, och då insåg jag att det verkligen är på allvar det dom håller på med.. Och usch vad hemskt!! Vad kul (att du läser till veterinär) men ja, fy sjutton för den affären! Dom är alltid så otrevliga.. Du får gärnq berätta om vi hinner på söndag, för jg ska bara dit för att hämta en ny kanin. :) #2 Ja precis. Så hemskt! Jag ville självklart köpa den ungen och söka veterinärvård iallfall för den mådde INTE bra. Men pappa tyckte inte det, och det kan jag förstå men ändå! :( Fy mår fortfarande illa! #3 ja ellerhur! Så dåligt! Jag hade en bild förut n, det var väll 6 stycken i samma bur..

MalinFrosch
0

Jag undrar vem det är som föder upp kaniner till dem…

[MiniPim]
0

#5 ja jag med, tanten där pratade i telefon med någon som skulle sälja ._.

tesushie
0

ush blir så illa berörd av sånt där vill åka dit och rädda alla små liv kan man inte anmäla tänker ju fler som anmäler ju bättre effekt får det ju eller ?

http://www.youtube.com/user/lazyasshika

Frosstis
0

Jag har också vart där.. Massa kaniner i liten bur. Tyckte dock inte att dom såg illa ut. Sen blir jag såå arg för hamstrarna, såå många små dvärgisar i pytteburar och massa guldisar :-( har du sett degusarna? Usch säger jag bara..