Kanin iFokus

Kanin

Etikettnamnförslag
Läst 1351 ggr
[kiiiwiii]
0

kull tema?

Jag kommer under våren ta en kull på mina dvv! Funderar om jag ska ha ett tema på namnen eller om jag bara ska välja de hag känner för! Vad tror ni? Har som förslag på kullteman: choklad, grekisk mytologi, disney, sagan om ringen Har ni någRa andra förslag? :)

[kiiiwiii]
0

Läsktema, frukttema, tv program

fsigge
0

chocklad!!! Bebisarna kan ju då heta Marabou, plopp, Daim(ond), twix, nougat, Dumle ..

Frida

fsigge
0

ta ett tema som du tycker mycket om t.ex godis om du älskar godis …

Frida

[kiiiwiii]
0

#2 tycker också choklad verkar bra :D Men är fäst vid de andra namnen också :/

fsigge
3

ja min kanin heter ju belladonna-Ella-Molly-Bus bara för att jag inte kunde bestämma mig :P

Frida

bTrivialPursuit
1

Har faktiskt själv tänkt på grekisk mytologi och Sagan om Ringen, men problemet är att det då inte finns så många tjej namn, förutom typ Arwen och Éowyn, döpte vår honkanin till Nazgül, men det visade sig vara en kille, så namnet passade fortfarande ;)

Sen tycker jag att planet namnen är väldigt fina.

[kiiiwiii]
0

#5 haha fint! #6 ja det är förstås ett problemmed honorna! Planet namn är ju smart :D

Melao
1

Det finns tjejnamn i sagan om Ringen också om man letar efter dem. I appendixen kan man hitta många namn på systrar, döttrar och fruar, går säkert att googla runt på det också.

Jag älskar Simbelmyne (tror att det stavas så), en blomma som växer i Rohan^^

Oho för att satsa det sista på mirakel!

Neuzs
0

Disney är kul! :) annars har jag en kanin som kom från en kull som hade "kryddor" som kull tema :) min lilla tjej heter Timjan & det tycker jag är superfint! Mer exempel på krydd namn är: chili, koriander, peppar, salt, nejlika, persilja, mejram, osv :) bara fantasin sätter gränserna!

Kika jättegärna in på vår kanin-blogg vettja! Gladwww.kaninkul.devote.se!
Kram på er! / Linnéa & Timjan.

[kiiiwiii]
0

#8 vet inte om jag orkar med namnen bara! De känns lite för avancerade för min smak :/ #9 ååh ja det var ett bra tema! Ett namn som jag kände direkt för var Curry!! :D nu kommer jag få riktigt svårt att välja ett tema! :D

Ellster
1

Saffran!!!

"Bunnies are like choclate, you can´t only have one"

fsigge
1

jag tycker planetnamn är fina. Venus, tellus, Pluto osv..

Frida