sjuk?
Hejsan! Tufsan har typ ''skorpor'' vid hennes ögon, Är hon sjuk?
ska se om jag kan ta en bild.
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
……..
…..
Antar att du menar de gula vid tårkanalen?
Samma sak som skräpet vi får i ögonen, bara att ta bort försiktigt med en blöt top.
#3 Okej, Men dom andra kaninerna får inte det? Har hon typ ''trånga'' tårkanaler då? :)
Nej nej :)
(Det va du som var intresserad av vår madagaskarhona har jag för mig? Min syster (anoki) pratade om det :) )
I vilket fall nej, alla kaniner får det inte. Eller iallafall inte i mängder så det syns/de tvättar bort det själv. (Behöver inte ha något med trånga tårkanaler att göra, men vissa raser har det)
Tvättas det inte bort av kaninen själv så e det bara att ta bort det, ingen fara så länge det inte rinner(som vatten, kan vara ett täcken på en inflamerad tårkanal) men i ditt fall skulle jag inte vara orolig :)
Min hona Hippi (på bilden) får skräp i ögonen och tar bort det, men vår dvärghare, halva Hippis storlek, får knappt något alls :)
Ja, Jag var intresserad, Men vi funderar fortfarande:)
Okej, Då vet jag! Tack! ;)
Ingen fara, så får min lejonhuvade kanin också. Brukar pilla bort det försiktigt :)
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
ja det får min kanin också. Jag var för rädd för att ska da ögat så jag pillade aldrig bort den då samlas det jättemycket så om du kan ta bort det lite försiktigt
Frida