Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 879 ggr
tussen12
0

grönsaker/frukter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Jag känner att jag inte ger kaninerna tillräkligt grönsaker/frukt-Örter. så jag skulle vilja veta vad ni ger era kaniner för örter/grönsaker dagligen eller i veckan :)

Själv ger jag mest morot 1-2 gr i veckan, Det är allt dom igenkligen får, Allså av färskfoder. Skulle gärna ha tips? om vad man kan ge:)

Bjuder på en bild på sotan<3

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

Ztrawberries
2

Kaninmagazinet säger jag bara! :) Kan länka till en super bra artikel: http://kaninmagazinet.se/2012/june/godsaker-att-ge-din-kanin.html

Med vänlig hälsning, Linda Meijer, Ztrawberries Kaningård

LisaKanin
0

Jag ger torkade maskrosblad, hemtorkade eller finns att köpa hyfsat billigt på zooplus.dk. Ger också torkade äppelblad och nässlor och blåbärs och hallonris (hemtorkat). Ger morot, gurka, äpple, broccoli men alltihop i små mängder bara som godis. Färsk persilja och dill i kruka som extra gott. Ger också JR farms örtblandning som extra godis, den här: http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/snacks_fodertilskud/foder_planter/til_gnaver/186962

Fridaaaa
0

Mina får bara 1-3 dagar/vecka, inte mer. Är lite olika då :)
Ibland örter, ibland någon liten bit grönsak. Sommartid blir det mycket maskrosblad, gräs mm :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tussen12
0

#1 Tack! Väldigt intressant! :) Har skrivit ner nu vad jag ska torka när sommaren kommer.

2# Tack! :) ser väldigt nyttigt ut:)

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

dermot
0

Mina får torkade nässlor blandat i pelletsen. Utöver det så får de någon klyfta äpple eller en liten brödbit. Mest min mamma som ger, hon tycker jag är för snål. :P

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Ellster
0

Mina får torkade brännässlor, torkade morötter och bunny cookies! :D

"Bunnies are like choclate, you can´t only have one"

NaDa...
0

Torkad brännässla och persilja får de varje dag vinter och vid fällning. Så ger jag andra torkade saker när jag har det hemma, nu har allt tagit slut som jag torkade i sommras.. ;)
Färska örter får det någon gång i månaden (pga priset)
Grönsaker, typ broccoli, blomkål,morot,palsernacka osv får de små bitar (typ 10 g/kanin) ungefär 2-4 gånger i veckan.
Frukt får de bara på speciella dagar, när jag vill lyxa till det lite. Så typ en gång i månaden/varannan månad. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

juliafrojd
0

Mina får morot (några skivor eller jag kallar de "pengar") ;P varje dag och torkade maskrosor och blad ganska ofta med pelletsen. :-)

hobbymupp
0

Jag ger minst tre sorters torkade blad/örter morgon och kväll tillsammans med pelletsen. Under sommaren ger jag henne möjlighet att äta mängder av grenar (med bladen) och lågväxande saker :) Och så får Molly ibland lite morot när vi tränar.

Linda1977
0

Brukar ge 3 ggr/veckan och då får han det som finns hemma. Broccoli, morot, äpple, päron, banan, grön paprika och mangold. Inte allt på en gång utan en fruktbit och en grönsaksbit. //Linda