Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 647 ggr
iWontBite
0

Krafft Groov

Jag har använt Krafft Groov i något år eller så efter att tidigare ha använt Stampe, Carrier och Versele Laga (det är dessa kaninfoder som finns att köpa här utan att behöva beställa över internet.) och var äntligen nöjd med det, men så hörde jag att på grund av det höga E-vitamin innehållet ser de feta ut inuti (bukfetma, feta runt organen) och har därför börjat blanda ut det med mycket Carrier tills det jag har tar slut, men det syntes direkt på kaninernas pälsar och min ena hona blev bubblig och spänd i magen på mornarna så hon får bara Krafft nu ändå. Planerar att byta till JR Grainless men det kommer inte bli ännu på ett tag.

Jag har ingen aning om vem det är som har öppnat sin kanin utan det är "Han-sa-att-hon-sa-att-han-sa" och därför hade jag gärna hört vad fler har att säga om det här fodret, även bilder om någon har öppnat för att jämföra. Vill självklart kaninernas bästa, men vill samtidigt inte slänga en nästan nyöppnad fodersäck som fungerat så bra på grund av rykten. Jag har försökt att googla men de resultaten jag fått har inte gett mig någonting.

Vad är folk som använt det's åsikter om detta foder? Bra/Dåligt, varför?

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

[_annaH]
0

Är det häst fodret?
Vilken av krafft groov är det? 60, 90, 125, spc lr sensitive?

iWontBite
0

90 är det jag har, men vet att andra använder 125 för sina ungdjur (90 är ganska proteinfattigt)

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Zvintos
1

Jag har testat Krafft Groov 125 och har inga bra erfarenheter utav det. Märkte fort att kaninerna magrade över ryggarna, men svullnade över magen. Blandade det med Rabbit Royale då. Den uppfödaren jag delade med upplevde samma sak. Så fort vi bytte bort Krafft så blev det mycket bättre.

Helin_
0

Mina kaniner belgisk jätte, dvärgvädur och lejonhuvad får kraft groov 125 utblandat med kornkross. Jättarna är fortfarande ungdjur så dem har fri tillgång men dvärgvädurarna får ca 1/2 dl dag nu på vintern (utekaniner) min lejonhuvade får ca 2msk då hon bor inne o inte gör av med lika mycke energi. Mina kaniner får även fri tillgång till hö. Jag har testat stampe och rabbfor innan men tycker att de här funkar bäst.