Mupp..? =(
Misstänker en liten sk mupp i kullen, 1 v nu. Pytteliten men tycker den har normala propotioner, kanske ögonen lite utstående men den oxå rexad o pälsen knappt utvecklats alls. Rund o fin mage så tar för sej av mamman mjölk o verkar pigg o ej lider men knappt växt alls sedan födsel.. hur länge brukar en sk mupp leva i snitt..?
Dvärgvädur 4 ungar i kullen
Om den har normala proportioner så är det ingen mupp, utan bara en lite liten en.
En mupp har väldigt karakteristiska drag.
I den artikeln finns bild på en mupp.
http://kaninkanin.com/skotsel%20lo/Sjukdomar/Sjukdomar.htm
Bläddrar man nedåt på den sidan finns också en bra bild på hur en mupp ser ut.
Men tycker den där svarta? hermelinmuppen oxå ser normal ut i proportioner, förutom extremt liten (som min) =(
#4: Är nog vinkeln som är konstig, för kollar man proportionerna på huvudet och bakkroppen så syns det ändå att det inte är normalt, det i kombination med i princip inga öron alls. Hade man sett den framifrån hade ögonen säkerligen stått ut.
#5 fast öronen är väl pyttiga på hermelin-bebbar..
Får väl se tiden an.. tack Ninni
Ser inte ut som en mupp, mest liten! Bambi är ganska liten för att vara en hollis!
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#6: Jo, de är små. Men som sagt, jämför öronens proportioner på den normalstora ungen och på muppen. På muppen är det snudd på inga öron alls.
Tycker inte heller att den ser ut som mupp
# 7, 8, 9 Ok, får hoppas så då men har aldrig sett en så liten unge i en kull, o nästan pälslös trots en v gammal..
Förlåt men .. vad är en mupp?
#11 En liten "pytting" -onormalt outvecklad ? kaninunge, oftast stort huvud el stor kropp. Dubbla dvärgener tror jag de har o det vanligast hos de små raserna hermelin ex, kolla gärna Ninnis länk-tips
#11 En unge som fått dubbel dvärggen, dör oftast inom ett par dagar.
Vissa raser har ju dvärggen, främst Hermelin. Ett anlag ger Hermelinen sitt typiska utseende, två anlag blir dödligt.
Om en sådan här "pytting" överlever blir den extra liten till växten som vuxen oxå tror ni..?
"Muppen" lever o har hälsan, 10 dagar nu 
#15 - Hoppas det fortsätter så! :D Lycka till!
Kramar Tilda och kaninerna! ♥
// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét
"The mupp" still alive
2 v
Kullsyskonen öppnat ögonen men inte den ännu o så pyttig jämfört med de andra, dock rund o fin..
Cutie muppie..
Han är ju liten bredvid den andra men proportionerna ser ju bra ut.
Vad roligt att han överlevde!!
Åh, gud va kul att h*n lever! :D
Tycker det händer så många tragiska saker med allas kullar nu i vår :(
Min mår och super! :D
Ett fortsatt lycka till!
Kram Tilda & ninerna!
http://Ninbebis.weebly.se
// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét
jIPPIII Jag gillar muppen <3
jag vet inte om jag missat.. är det muppen eller muppelina?
Muppen döpt till Tyrion- en hane
Vad fin och söt! :) Och vilken tur att det har gått bra för den lille
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr
Jag har också fått såna där småttingar emellanåt. Om de överlever så brukar de vara lite kantigare ett tag men växer sen ikapp. Är tämligen säker på att det inte handlar om muppar utan om outvecklade ungar som behöver lite tid på sig bara :)
Vad bra att han klarade sig. Viltgrå rex är fint det med! :)
Ljustadalens kaningård
Kullen med muppen nu 4.5 v, han är en riktigt busig liten en, rymmer, liten som han är ut genom småhål o in till grannens trädgård =(
Väger 270 g, de andra i kullen väger mellan 4-500 g, vet inte vad ex hermeliner brukar väga som små, någon som vet på ett ungefär..?
Vad är proportioner?

#31 att längden på benen ser normalt ut, att huvudet är lagom stort, att kroppen inte är för stor/liten, lagom storlek helt enkelt
You can't spell Bitchy without Itchy

Jag har också en sån där liten skrutt i en kull nu! Kolla in Charmant på min hemsida om du vill se! Han såg jättekonstig ut som liten, men nu börjar han se ut som "en riktig kanin" och dessutom har han väldigt kort och tät päls :)
(Finns bilder på Gawain också om du inte har sett dem ;))
Emelie,
Proximas Dvärgkaniner
#33 hade det varit en hona kunde det ju kunnat blivit ett projekt-par på mini-loops
Vad vackra blå/egern satin/rex du fått o vad stilig Gawain är, tror han kommer behålla det där "nätta" utseendet.. Min Bruno- Sir Tristan betydligt större redan som liten..
#34 Har en rexvädurtjej som skulle passa ypperligt i ett sådant projekt, hon är typ i hermelinstorlek. Hälften så stor som mina andra vädurar.
#35 är hon till salu o Vilken färg?.. bra typ/päls/hängöron..?
#36 Nä hon är ej till salu, men kan låna ut henne till Avel när hon är lite äldre. Hon är svart wiener blåögd (alltså bör hon användas i vit blåögd Avel eller till kel) och har helt okej öron, dock inte vippiga utan de ligger bra. Har lite smalt ansikte men det kan ju bero på att hon är relativt ung och behöver mogna för att få en maffigare typ. Tror hon väger kring/under 1kg nu och hon är 5 månader, så hon kan ju fortfarane växa lite.
#37 kikade efter bild på henne på din sida..
Äppelsnäcks-uppfödare, låter poetiskt o liggar bra i munnen..
#38 Har nog ingen bild på henne där, tyvärr. Kan ta nya på henne imorgon. :)
Håller tummarna på bra poäng! :D
//Joanna
Oj! Gud vilken super stilig pojke du har! :)
Med vänlig hälsning, Linda Meijer, Ztrawberries Kaningård ♥
#40 Vad stilig han är! Är han rexpälsad? om de så är jag helt förvånad vad vacker han är då jag inte brukar tycka om dvv med rexpäls :p
Fast han hade de dära wiener tecknen i pannan? Försvann de eller nopprade du bort dem?
//Joanna
#41 Tack, ja nga championspoäng blir de nog inte men hoppas han godkänt kort, 
#42, 43 Tack. Han är rätt snipig o limpformad men stilig ändå 
#44 De vita stråna försvann av sej självt när han ca 3 mån, alla klor mörka pigment men mörk bottenfärg magen så vi får väl se hur det går.. Castor är han ju inte heller utan viltgrå men riktigt mörk sådan nu på vintern..
Vill berätta att muppen gick igenom bedömning, inga höjdarpoäng men ex 19 på rasprägel/presentation. Han verkade gilla utställning o jag är helnöjd 
Åh vad roligt! Måste bara fråga… Jag antar att du ställde som castor? Vad sa domarna angående färgen?
Ljustadalens kaningård
Han fick 9 p på färg/teckn så det gick fint, kommentar "ojämn" dock.. lustigt det där med castor o viltgrå..
Sammanlagt fick han ihop 90 p ( fick ett onödigt 1 p avdrag på gula tassar) 18 på kropp, pälstäthet 18, kvalitet 17 ( "långa täckhår")
Men vad bra :) Har ju också en castor så jag vet inte hur de bedömds riktigt. Det känns som att Dvv rexarna har börjat att få bra bedömningar nu :)
Ljustadalens kaningård