Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 765 ggr
[Djurlinnea]
0

OT - Dialekter

Jag och några kompisar håller på med ett grupparbete i svenska om dialekter. 

Vi ska spela in när människor med olika dialekter pratar tex. via telefonsamtal/skype. 

Så jag/vi undrar om någon vill ställa upp på det? Filmen/inspelningen kommer bara att visas för min klass under redovisningen.

NaDa...
2

Kanske kan ställa upp.. Har ju en åländsk dialekt. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

dermot
2

Jag kanske kan va med, pratar skånska! 

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Djurlinnea]
0

#1 & #2 perfekt! :D

[Taxie]
0

Jag pratar värmländska och dalslänska.. eller ja nån blandning eftersom jag är uppvuxen med båda dialekterna 

men är knappast svårt att härma en värmlänning 

[MiniPim]
0

Jag är göteborgare xD  jag ställer endast upp om det inte är film, alltså så jag inte syns för jag gillar inte riktigt att se mig själv

ElmerKrudd
0

Haha spännande :)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

Friggeshoppkaniner
0

Haha jag kan ju ställa upp med lite Hälsinge mål (Gävleborg)

om det önskas ;)

[Djurlinnea]
0

Oh, så bra att så många vill ställa upp! :D Det blir nog bara en inspelning av alla. Men så bra, då har jag gjort mitt i redovisningen xD

Någon från Stockholm, Jämtland och Gotland som kan ställa upp också? :)

[RC1393]
0

Kan ställa upp med lyckselebondska om så önskas :) (är typ norrländska fast med en del egna ord ;) )

[Djurlinnea]
0

#9 Ja, jättegärna! ^^

Fridaaaa
0

Jag pratat "hemskt" haha pratar något mellanting mellan listerländska och "blekingska" :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

juliafrojd
0

#11 men din röst och dialekt är ju jättegullig ❤

JessicaOlin
0

Har västskötska (stavning) Är från skövde :)

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

ElmerKrudd
0

#7 Ja hälsingemål kan vara lite roligt ;P Man läre göra saker och det är bara att gört. Sen "Jag tycker inte det ja eh" osv ^^ När man tänker på hur man pratar så blir man lite full i skratt :P ( Jag pratar inte ens, jag pratEr och hoppEr xD )

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

[kiiiwiii]
1

Hahaha jag pratar från grunden marbo (tror jag det heter) men tar efter alla dialekter jag hör!! Var på praktik uppe i vallsta ovanför Gävle i 2 veckor och började låta som dem med en gång! Sen på min skola så kommer det folk från hela Sverige så då har jag nu fått en blandning av Skåne, luleå, Stockholm, Göteborg, Halmstad mm i min dialekt! Vet inte längre hur jag pratar xD eller vad..

Fridaaaa
0

#12 Haha vad söt du är ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

juliafrojd
0

Ne din röst är söt! ;-P

Frosstis
0

Jag pratar göteborska och kan ställa upp, dock är jag sjuk nu men jag kan göra det när jag blivit frisk :)

[Djurlinnea]
0

Skulle ni kunna PMa mig? Så kan jag berätta mer om det här!

LitenPyssling
0

När ska denna redovisning vara?
Hade kunnat ställa upp med Jamska (Jämtska), är dock inte den bredaste inom dialekten även om jag pratar bredast av de jag känner i min ålder - av de otroligt få som fortfarande ens har brytning på det.

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg