Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1342 ggr
[Ebidda98]
0

Vägrar äta

Hej! Min kanin har alltid älskat att äta. Pappa brukar alltid ge honom ett litet salladsblad eller en morotsbit som han tar direkt. Nu märks det att han inte tar emot dem längre… I hans mat finns det en del saker han inte åt…men nu vill han inte ha något i blandningen eller hö. Vad kan vara fel? Funderade på stress men vad jag vet är det lugnt. Dricker gör han iallafall. (Vet förrästen inte om inlägget passar i denna kategori, isåfall får ni flytta den) (:

Peak303
0

Hur länge har detta hållit på?

Jag skulle rekomendera dig att kolla tänderna och äter han inte alls borde du ta kontakt med veterinär.

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

[Ebidda98]
0

#1 I några dagar. Trodde det var tänderna först också men de ser bra ut…

Fridaaaa
0

Du måste kontakta veterinär då.
Kaniner måste ha hö dagligen för tänderna och magens skull.

Kindtänderna kan man sällan se själv, behöver kollas hos veterinär.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Peak303
0

#2: Om han inte ätit på några dagar måste du ta kontakt med en veterinär. Kan nämligen vara annat än bara tänderna.

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

[Ebidda98]
0

Ska kontakta veterinären så fort de har öppnat imorgon. Glömde jag nämna att han tuggar luft. Alltså, om vi gosar kan han börja tugga helt plötsligt… Och så slutar det efter ett litet tag.

elinab
0

Jättebra att du kontaktar veterinär så fort de öppnar. Matvägran kan vara symptom på en massa olika saker, både allvarliga och mindre allvarliga.

Att han tuggar när ni myser är normalt. Många kaniner tuggar när de myser och trivs, lite som när katter spinner :)

[Ebidda98]
0

#6 Jaha! Tur att det där med tuggandet inte var något dåligt! :)

dermot
0

Vad är det för blandning du ger?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Ebidda98]
0

#8 Den heter nåt med vitaminrik… Pellets, frön och något mer. Ska kolla vad den heter :)

Fridaaaa
0

#9 Kaninmat med fröer i brukar inte vara bra kaninmat :)

[Ebidda98]
0

#10 Hade ingen aning om det… Stod att det var framtaget av veterinär och när jag frågade i djuraffären vilken mat de rekommenderade sa de att den var bra…

Fridaaaa
0

#11 Djuraffärer ska du ytterst sällan lita på :) Och det är inte många veterinärer som kan något om kaninfoder :)

Några bra foder är:Cuni Pro, Cuni complete, JR Farm :)

[Ebidda98]
0

#12 Usch vad hemsk man känner sig nu! Kan det vara därför han inte vill äta tro? Han insåg hur dålig maten är?!? :o Nää men seriöst nu; tack för svaret! Tänker självklart det du rekommenderade :) Finns det på något speciellt ställe?

Fridaaaa
0

#13 Nej jag tror inte att det är därför. Många kaniner som äter gnagarblandningar mm som inte är bra, så tror inte att det är därför :)

Zooplus.dk, animail.se mfl har det, bra ställen :)