Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1223 ggr
ihnas
0

Kaniner borskänkes!

Jag har två hankaniner på ca 6 månader som jag skänker bort. De är en blandning av hare och löwenkanin. Jag hade tänkt att behålla ena och enbart sälja/skänka bort den andra, men funderar nu på att skänka bort båda två till någon som har mer tid. Visserligen kräver kaniner inte så mycket tid, men mer tid än jag har just nu. Ej tillsammans dock, då de är könsmogna och börjat bråka med varandra (de bor alltså inte tillsammans i samma bur utan turas om att få bo i mitt rum och i köket där de går fritt).

De är väldigt nyfikna men försiktiga av sig och eftersom att jag knappt varit hemma sedan jag fick hem dem (varit inlagd på sjukhus mesta tiden, vilket jag är just nu också) så har de inte fått den uppmärksamhet och kärlek som dem behöver.

Min familj har varit hemma sedan vi fick hem småttingarna, men det är ändå bara mig de skuttar fram till, luktar och sitter och gosar med vilket jag antar är för att jag när jag väl vart hemma spenderat hela dagarna, alltså all möjligt tid, åt att hantera och gosa med kaninerna, vilket lett till att de litar och känner trygghet med mig.

Med mig så är dem hur som helst hur gosiga och glada som helst och jag hoppas verkligen att någon av er har tid och lust att ta hand om någon av kaninerna och ge dem det hem de förtjänar :)

Jag eventuellt behåller en av kaninerna, och isf så får du som är intresserad komma förbi och känna efter vilken kanin som passar dig bäst, så behåller jag den andra.

Kaninerna finns i Stockholm :)

Fridaaaa
0

Vad för hare? =)
Och inte för att vara sån, men det heter "lejonhuvad kanin", inte löwen :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ihnas
0

Jag vet inte vad för hare, bara att det var en vildhare som hade parat sig med deras mamma :)

[RC1393]
5

#2 Harar och kaniner kan inte föröka sig med varandra, måste varit en vildkanin eller förvildad tamkanin. En hare i kaninvärlden är en grupp av kaninraser som liknar harar, men eftersom harar och kaniner inte kan föröka sig med varandra så är de såklart inte blandade med harar :)

ihnas
3

Hon jag köpte kaninungarna av sa att hon hade haft mamman ute och att en vildhare hade parat sig med mamman, menade hon då egentligen en vildkanin? Varför sa hon då hare?

[Luppa]
0

#4 Det finns kaninraser som heter Belgisk hare och Dvärghare. Ser ut som harar, men är kaniner.

Fridaaaa
1

#4 Förmodligen en vildkanin i så fall hon sett.

ninor
2

TS, har du någon bild på dem?

ihnas
0

Ja.. förlåt för sent svar. Här är en länk till min blocket annons: http://www.blocket.se/vi/44697196.htm

(Ursäkta för den hemska bildkvalitén ) 

Jag har dock bara fått oseriösa svar eller svar av folk som försökt pruta vilket heller inte känns riktigt seriöst. Och ja, jag skänker bort kaninerna men jag ville inte skriva det i annonsen utan ta det privat med rätt köpare. 

Nu är de ca 7 månader gamla och sedan de blev könsmogna så har de inte kunnat bo tsm pga bråk, så de har turats om att få bo i mitt rum och min brors rum. Sedan jag blev utskriven från sjukhuset så har de varit ännu mer försiktiga av sig. 

Är jag ensam med dem så går det bra, de skuttar runt, kommer fram och luktar, sätter sig i knät och tigger efter mat, den ena kan tricken "stå upp" och "puss", men han lyssnar bara på mig och så fort någon annan kommer förbi så springer de båda och gömmer sig…. :/

Vill någon vänlig själ ta hand om en kaninis så vore det underbart. Som jag skrev i annonsen så ställer jag gärna upp och passar kaninen vid behov om jag har möjlighet.

Fridaaaa
0

#8 Vore bra om du tar bort saltstenen, det är inte bra för kaniner :)

ihnas
0

#9 Den är borta :)