Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 897 ggr
Linda1977
4

Fräcka djuraffär!

Pratade nyss med en släkting, som i veckan köpt sin första kanin till 9-åriga dottern. Personalen på djuraffären berättade att kaninen de ville köpa äter lite dåligt, men att kaniner brukar äta bättre om de har sällskap, så de fick helt enkelt köpa två kaniner. Väl hemma så skulle kaninerna installera sig och släpptes in i den gemensamma buren. Tog inte lång stund innan det blev storbråk mellan kaninerna, men hon och dottern trodde att det bara var en tillfällighet, men bråket fortsatte och de hörde en av kaninerna skrika, då har den ena fastnat med bakbenet i gallret och brutit det, då det bara hade hängt och dinglat samt att han var blodig av bett från den andra (var två hanar) Pappan i familjen avslutade kaninens lidande med bössan. De är alldeles förtvivlade över detta och djuraffären som prackade på dem två kaniner, mamman skulle åka tillbaka och lämna tillbaka både kanin, bur och tillbehör samt kräva kompensation för den avlivade kaninen. Vad upprörd man blir över sådant och vad är det för okompetent personal i vissa djuraffärer? /Linda

WhiteBunnyWithBlueEyes
1

men gud! man kan ju inte ha två hanar tillsammans! och det där med att dom "äter bättre" med sällskap är bara skitsnack! vad arg man blir 

RIP kaninen 

zezagena
1

Går kanske att anmäla denna djuraffär, helt felaktiga råd som ju leder till lidande och t o m död och mkt besvär och sorg för köpare! 

[jofse^^]
0

jag vet inte vart ni bor men om ni bor i närheten av kungälv så kan ni åka till kungälvs zoo för jag köpte min kanin pluto där och han var 7 veckor och dem hade precis kommit in dem var då 6 veckor och 7 dagar och då köpte jag honom för han satt i hö hållaren och jag har uppfostrad honom som jag vill ha honom och han gör inget elakt bits eller något dumt jag har till och med tränat honom att jag kan ta han på nosen och sådant och han kostade 250 kr och det är min bästa kanin och han är inte som alla andra kaniner för han brukar sitta i en låda som är tom i min byrå som är utdragen när jag lägger in kläder och han kommer när jag ropar på honom så man borde vänta ett tag innan man lär känna djur affären bra.

för den fjuraffären som pluto kommer ifrån jag är alltid två gånger där i veckan varje vecka så dem vet vem jag är och sådant.

så hoppas att ni hittar någon kanin som passar familjen bra men köp en kanin helst på 9 eller 8 veckor för då kan man träna dem coh uppfostra den/dem hur man själv vill ha dem och hur dem skall bete sig.

ninor
2

Fy f*n rent ut sagt! Jag skulle ta ett allvarligt snack med personalen, och ev. anmäla som zezagena säger. Två hanar ska man inte ha tillsammans, speciellt inte om de är okastrerade! Åhh…okunniga personer gör mig galen! Stackars lilla ninen. :(

Ketang
0

Det är tyvärr inte ovanligt att djuraffärer lurar nybörjare. Dom vill tjäna pengar. Sen är min erfarenhet att många djuraffärer faktiskt inte vet bättre. En del kedjor kräver att butiksägaren ska sälja vissa djur vare sig dom vill eller inte. Dom får gå en snabb kurs och sen står dom och ger kunder fel råd för att dom helt enkelt inte är intresserad av just dom djuren.

Har haft den här diskussionen tidigare med ägare av djuraffärer och det är inte roligt att höra attityden bland många av dom

KaterinaPetrova
0

Usch vad hemskt! Och som nybörjare är det ju klart att man lyssnar på människorna i djuraffären då man förväntar sig att de är kunniga 

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

CorneliaAndersson
0

Hemskt!

Helt ärligt, så skulle jag vilja jobba i en djuraffär, där de som jobbar är kunniga, säljer rätt grejor till bra och rättvisa pris! O,o

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus