Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 318 ggr
Mannez
2

Vilda + Neo

Hej! Idag så parades min ena hona Vilda, detta är hennes allra första kull, så om parningen tog så hoppas jag på bebisar om 1 månad. Det var ganska kul att hon var brunstig just idag som jag planerat att göra parningen.

Eftersom det blir hennes första kull så är jag ganska nervös, för det kan ju gå ganska galet med den första kullen, så jag är beredd på allt.

Syftet med kullen är att jag ska behålla ungar för kel och hoppning, dessutom har jag en del släktingar som är sugna på en kaninunge i år, så det lär inte vara svårt att sälja överskottet.

Imorgon skall hon få flytta in i mjölkkammaren där vi ska ha en lampa på hela dagarna, ljuset ger positiv påverkan och kan påverka om parningen tar eller ej. Hon skall bo i en tillfällig kompostgalletbur, men nästa helg ska hon få en innebur att bo i, för då flyttar de ungarna som ska säljas i min nuvarande kull och sedan ska hon flytta in i vår källare.

Hoppas verkligen på någon viltgul unge. Hanen bär gulanlag och honan är viltgul precis som sin mamma, så hoppas på en viltgul!

Hälsningar Amanda och kaninerna