Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 510 ggr
BamsePower
0

Päls hjälp

Jag har tagit en vinter kull och nu börjar jag undra över deras pälsar. Mamman och pappan har både lejonhuvad och dvärgvädur i sig samt att mamman har lite hermelin. Så ungarna är ju inte stora direkt. Men nu till det som det gällde.. 1 har helt normal päls, en kommer nog få ganska lång päls. Men 2 av dem har normal lång päls men det är något annorlunda med pälsarna ändå. Dem både ser ut och känns lite som rex pälsar men mamman bär inte på det och jag vet inte om pappan gör det.. Bilder kommer upp snart. Ska fota dem så ni ser hur dem är nu :)

BamsePower
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hoppas bilden är bra nog. Jag lägger ner pälsen, ungen tar 2 hopp sedan sår den så igen.. Därför börjar jag undra lite över pälsarna..

[Luppa]
0

Exakt vad är det du undrar? Rex är de iaf inte, alldeles för lång päls för det.
Har du några bilder från när de var 3-4 dagar ungefär?

BamsePower
0

tyvärr inte det. Mamman var lite tjurig och sådant den första veckan.. Så jag kunde inte ta ur dem ur buren det första taget ens..

[Luppa]
0

Ok. Anledningen till att jag undrar är att man bara ser om ungarna är enkel- eller dubbelmanade första dagarna.
Att pälsen står åt alla håll så där är fullt normalt på fluffiga ungar.

BamsePower
0

Ok, då vet jag det. Har haft ungar innan som blivit långhåriga, men inga som dessa. Kanske blir dubbelmanade då? Eftersom föräldrarna har jag själv fött upp inte var lika fluffiga och blev enkel. Men tack så mycket för hjälpen :)

[Luppa]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dubbelmanade ungar ser ut så här upp till 8-10 dagars ålder ungefär… Sedan växer pälsen på sidorna ikapp.

BamsePower
0

så såg mina med ut :)