Är hon dräktig IGEN?
Jo det var så att igår när jag städade rummet släppte jag ut min nyligen kastrerade hane (kastrerades förra veckan) lös på golvet, och bredvid hans bur står buren med honan och hennes 5 ungar med öppet bur lock.
I alla fall, jag gick ut ur rummet och glömde bort att Morris var lös på golvet och när jag kom tillbaka så satt han inne i buren tillsammans med bebisarna (7 veckor gamla) och Luna.
Och då till rubriken, hur stor är möjligheten att det blir ungar igen? jag var borta i ca 20 minuter och när jag kom tillbaka så satt han och slickade Luna på huvudet medan hon hade baken intryckt i ett hörn. Hur snabbt försvinner parningslusten efter en kastrering?
(Vet. sa efter kastrering att Morris KAN vara fertil i ca 4 veckor efter kastrering.)
Jag skulle nog säga att de är ganska stor risk att hon är dräktig igen eftersom de bara är 1 vebka sedan han kastrerades.
#1 När de har sprungit lösa på golvet tillsammans förut så har han försökt några gånger och då har man tydligt sett att hon inte är villig, men det kanske är annorlunda i buren?
Tycker honorna ofta är brunstiga när ungarna är 6-7 veckor, så risken är stor.
#4 :( Det var de jag var rädd för. Inte så sugen på flera barn, svårt nog med de hon redan har…