Kanin iFokus

Kanin

Etikettom-sajten-och-ifokus
Läst 1599 ggr
Flippa
0

Fy F*n!

När jag skulle skicka in en numret till mobilen så det blir en stor Avatar så stog det att det ahde blivit fel. Det stog att det inte hade dragits av pengarna. När jag kollade hade jag bara 63KR kvar! Det hade dragits. Gud vad LESS jag blir! Kan man göra nått åt det?

Flippa
0

:'''(

Flippa
0

*putt*

KvirrZ
0

Jadu, hatar också sånt. Ringde min pappa en gång utan att ens komma fram, inte ens till telefonsvarare eller något- 9 kronor drogs av så jag inte kunde ringa igen >.<

- Mvh Emma

Flippa
0

#9 Men jag blev av med hela 30KR! Tänker ALDRIG mer skicka mer

Flippa
0

Nu vill jag bara grina!

soten
0

Tackars Jeka!

[Niike]
0

putt

Clariiz
0

Fy så dåligt. Den högsta kostnaden jag vågar skicka är 5kr. 30kr herregud :S

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Stravaganza
0

Vad dåligt.

Igår ringde min mamma till Aryana, min syster, och då förlorade Aryana 13 kronor, det borde vart mamma som förlorade pengar då..

Tina-A
0

Det ska kosta 30 kronor. Testa att byta Avatar och att logga ut och in så och se sen om det funkat.

Gör det inte det ska jag se vad jag kan göra åt saken..

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Flippa
0

#10 Okej, då ska jag göra det.

Flippa
0

Det funkade inte :(

Tina-A
0

Okej, ska höra mig för så gott det går!

Jag var med om samma sak förut. Blev 60 kr för min del :) Problemet var då att mitt mobilnummer stod på 2 ställen. Har du kontrollerat så ditt nummer står där vid Inställningar - Personliga inställningar? Annar vet man inte vart avataren ska hamna.

Flippa
0

#13 Det kan jag kolla

Clariiz
0

Herre gud 60kr :O sjukt mkt

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

johan
0

Flippa: För att det ska fungera så måste man följa de enkla stegen som står på sidan. Jag tycker faktiskt inte att det är speciellt svårt att först ange och spara sitt mobilnummer, därefter skicka ett SMS.

Du fick meddelandet att det inte fanns någon användare kopplad till ditt mobilnummer, vilket tyder på att du inte hade angett och sparat ditt mobilnummer innan du skickade sms-et. Jag ser dock att du sparat ditt mobilnummer nu.

MEN! Eftersom det har dragits pengar från ditt telefonkort så har jag aktiverat din större Avatar ändå.

Fast jag tycker faktiskt inte lika roligt att hjälpa till när vi får skäll för något som inte är vårt fel. 

Trevlig sommar!

Mvh // Johan

ciss
0

#16: Bra skrivet.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Tina-A
0

#15: Ingen fara, jag bidrar så gärna!! :)

#16: Gud vad snällt johan, nu blir flippa glad! :D

KajsaM
0

Instämmer med föregåendetalare.

Chippers
0

#16 Ser inte vart ni fått skäll? Ser bara att hon vart ledsen för det ..

KajsaM
0

#20 Nu svarar jag också ^^. Alltså i hela texten, att iFokus är dåligt när det blev fel. När det var hennes egna fel igentligen. :)

Chippers
0

#21 Aha okej, nu förstår jag :)

KajsaM
0

#22 Hehe :)

Chippers
0

Fast det behöver väl inte vart hennes fel, jag skulle själv köpa Avatar, följde stegen, sparade mobilnummret och skickade sms, men ingen Avatar .. fick dock hjälp sen.

johan
0

#20: Du kanske har rätt, men jag tolkade inte "fy f*n" som direkt positivt. Huvudsaken är iaf att det löst sig.

Mvh // Johan

KajsaM
0

Men johan skrev ju att första gången hittade inte iFokus hennes nummer, hon hade inte skrivit in det då :)

Tina-A
0

#24: Fast följer man alla steg helt rätt ska det inte bli något fel..

Chippers
0

#25 Nä, det förstås ..

Jo :)

Chippers
0

#27 Fast jag gjorde helt rätt, om och om igen testade jag, funkade ej för mig, men sen fick jag hjälp iaf.  :)

Chippers
0

#26 Jasså .. hade hon inte skrivit in det var det ju hennes egna fel ..  (av misstag då) så var det dock inte för mig, tänkte att samma sak hände henne men så vart det tydligen ej :P

johan
0

#28: Chippers, om jag inte minns fel så berodde ditt fel på att din telefon skickade ett enter-tecken istället för mellanslag mellan iFokus och Avatar. Vissa telefonmodeller verkar göra det, men då dras det inte heller några pengar, förutom eventuell kostnad för ett helt vanligt SMS.

Då får man ett fel typ "Du har anropat en tjänst som inte finns" eller något i den stilen.

Grejen är att jag förstår verkligen att man blir irriterad när något man betalar för inte fungerar, men jag skulle kanske skulle fråga vänligt innan jag skyllde på någon annan.

Herre hjärtanens vad ni skriver här inne. :) Man hinner ju knappt med att läsa klart innan någon annan redan svarat… :)

Mvh // Johan

Chippers
0

#28 Okej, så var det kanske :P

Nä klart :) Hon borde kanske skrivit och frågat om hjälp till ngn av er istället, som jag gjorde :)

Tina-A
0

#31: Jasså, det tycker du? :) Ja, det är så vi gör här inne på kanin, hehe!

myriis
0

KIF är bäst ;p

Tycker inte heller att det bästa man kunde göra var att bli sur på iFokus nätverket, jag menar, det är ju inte deras fel.. Nåja, nu är ju allt löst iaf ;)

Flippa
0

Jag hittade inte felet…

KajsaM
0

#35 På Inställningar - Personliga inställningar. Ska man skriva nummret på mobilen man ska skicka i från. Du hade inte gjort det, sådär för fattade in iFokus.

Flippa
0

#36 Jag kollade så det var rätt. Men inget var fel :S

KajsaM
0

Alltså. Läs Johans första. Innan du skickade första SMSET så hade inte du skrivit nummret.

Tina-A
0

Precis.. Du måste skriva in numret innan du skickar smset.. Att skriva in det efteråt gör ju ingen nytta :)

Flippa
0

Fast nu har jag en stor Avatar :)

#39 Hur kan inte din vara så suddig?

KajsaM
0

Du måste göra bilden fyrkantig, typ 64x64.

johan
0

#40: Gör din bild helt kvadratisk och i storleken 64x64 pixlar och ladda upp igen så kommer det blir snyggt. Det är i Internet Explorer 6.0 som icke-kvadratiska bilder blir suddiga.

Mvh // Johan

Tina-A
0

Om du vill kan du lägga in bilden i tråden så jag typ.. Ja, jag göra den 64x64 om du inte vet hur man gör.

Flippa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#43 Tack Tina! Du är bäst <33 Här ska du få en bild av mig ^^,

Tina-A
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är den.

Flippa
0

#45 Tack :'D

soten
0

#45 Hur gör man? Eller nån annan som vet ?

soten
0

Kan nån hjälpa mig?

soten
0

*puttputt*

Tina-A
0

Man kan ändra det i Photoshop.

soten
0

Åå. har inte det hos mamma ..

Proanders
0

OM det finns "MS-Office" på datorn, så kan du fixa det med det..

Högerklicka på bilden--öppna med--Microsoft Office Picture manager--Redigera bilder--Beskär (om bilden inte är kvadratisk(fyrkantig) annars--Ändra storlek--Anpassad bredd och höjd--skriv 65 * 65 i rutorna--tryck OK--klart…glömm inte att spara bilden i det nya formatet…

Sjooja
0

Vill ha en stor Avatar, men det är så dyrt!