Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 596 ggr
[kiiiwiii]
2

Biologiarbete!

Hejsan!
Jag behöver hjälp!
Inom biologin ska vi göra en fältstudie kallad "Hur gör gör djur?"
Man ska alltså välja ett djur, komma på en frågeställning (tex. Hur varnar djuret för fara? hur reser sig grisar? hur ofta sover hästar?)

Sen ska man planera en fältstudie och observera djuret man valt och få svar på frågeställningen!

Jag har då valt kanin eftersom jag själv har kaniner och det är lätt att observera. Men snälla hjälp mig, vilken frågeställning ska jag undersöka?
Finns säkert hur många bra som helst men snälla jga behöver hjälp med att komma på någon? Alla förslag mottages tacksamt! :)
Känn inte att någon ide är dum eller så utan skriv precis vilken fråga du vill och ge gärna tips? och råd hur jag kan observera detta!

tack på bakhand!

[kiiiwiii]
0

Det behöver inte vara någon avancerad fråga heller!

MalinFrosch
3

Du kan ju alltid ta reda på "Kan en kanin fisa?", vilket ju verkar vara ett hett diskussionsämne här på forumet…. ;)

[kiiiwiii]
0

#2 Hahaha!!! Ja det diskuteras ivrigt! Tror dock inte jag vill redovisa det muntligt inför klassen! Haha även om det skulle tillföra en hel del skratt!

[kiiiwiii]
0

Kom igen! Någon som kommer på något? Har en tajt deadline…

Friggeshoppkaniner
0

Hur vildkaniner gör på vintern kanske vore intressant? Annars hur ofta en kanin faktiskt sover/vilar? Glad

[kiiiwiii]
0

#5 Jätte bra förslag!
Dock behöver jag kunna observera kaninerna och vildkaniner kommer nog bli svårt att hitta nu :/ 
Men den andra frågan är inte så tokig! Tack så mycket! :D

AkaiTsuki
0

Varför döljer kaninen smärta osv. förklaring, vad som kan hända, vad som ofta händer för att kaninen inte visar det fören hen är nästintill döende

Mjo fast för att observera detta behöver du ha en sjuk kanin :/

Kom på en till, varför äter kaniner konstant?

//Joanna

Friggeshoppkaniner
0

# 7 Dom äter jämt för att kunna hålla igång tarmar osv, samma med hästar Glad

Att dom inte visar smärta har ju att göra med vildkaniner, en skadad/sjuk kanin lämnas/dör.

AkaiTsuki
1

#8 Jag vet svaren men vill ju hjälpa till med fråger Obestämd

//Joanna

Friggeshoppkaniner
0

# 9 Jaha, sorry då fattar jag Glad

Pelzi
1

kan kaniner rapa?
varför skuttar dom istället för att tex gå?

lite skumma frågor men jaja :P

http://emmaskaninselar.blogg.se/

[kiiiwiii]
1

Vill bara säga tack till alla som visat intresse och kommit på frågor! Jätte snällt av er :D kom till slut på en egen fråga, varför kaniner blir som paralyserade när man lägger dem på rygg! :) tror ni det kan vara något?

ninor
1

#13 De som inte är så insatta i hur kaniner funerar vet nog inte svaret, så jag tycker det är en bra fråga! :)

[kiiiwiii]
1

#14 har precis redovisat (typ 3 minuter sen) och det gick jätte bra! Biologi läraren var väldigt intresserad och ingen hade hört om det! :)

Emmetem
0

Jag vill gärna veta varför kaniner blir som paralyserade när de ligger på rygg? :)

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

ninor
0

#15 jag har fattat det som att det är deras sista försvar. Dvs de tror att de ska bli dödade och väljer därför att spela död som ett försök att luras…