Hur snabbt skyddar vaccinet
Hur snart efter vaccinering börjar vaccinet skydda? Har tittat runt lite på nätet och inte hittat någon vet. som vaccinerar kaniner här i Örebro. I sommar ska vi åka ner till skåne och bo nån vecka hos min mamma som nyss flyttat ut på landet. Där finns mycket kaniner och harar och tanken är ju att Snö ska få hoppa runt i Hage samt i koppel. Men där finns ju säkert mycket sjukdomar. Om jag vaccinerer Snö när vi kommer ner, räcker det då?
Vaccinera innan. Det är det bästa :) Några veckor innan gör inget heller :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Det hade jag självklart gjort om det gått ;). Nu har jag ringt runt lite och hört. Ett ställe erbjöd sig ta in men då får jag stå för en hel låda av vardera vaccin själv eftersom det inte är något de har inne i vanliga fall. Urkasst!
Ringde då till Malmö djursjukhus och frågade om de hade möjlihet att skicka upp bara tre doser till kliniken här i Örebro. Det skulle kunna gå om kliniken här ringer dem och ber om det. Jag får väl ringa och fjäska för kliniken här i mars nån gång. Får väl betala extra för leverans o så men hellre det än att stå för två lådor vaccin när jag bara har en kanin som behöver vaccin :)