Kanin iFokus

Kanin

Etikettbilder
Läst 2538 ggr
linnea.cullen
1

teddyLöwen bilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej..ni som har en teddylöwen..vill ni sätta upp bilder på dem som man kan se.. vorre roligt.här är en bild på min Renesmee

skriv gärna vad dem heter o hur de bor nu.

min bor i ett hemmabyggt utebur på balkongen.

Fridaaaa
0

Söt kanin :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

linnea.cullen
0

ja visst är hon..jag hämtade hem henne igår..blev ingen bra bild hon är mkt sötare IRL .. tar bättre bilder när hon känner sig mer hemma hos oss..hon är jättesöt o fluffig.. tror det var en teddy löwen mix av nånting..tyckte hon var så söt så det fick bli hon ..7 månader gammal så ingen bebis precis..

skulle först köpa en lejonhuvad brun zobelsiames.. men säljaren var mer intresserad av utställning o så.. o alldeles för ovan vid människor var den kaninen.. så köpte den här teddyn istället.. o det är jag glad över..jättefin o mjuk päls..så gosig..

[Luppa]
2

#2 Det där är en lite tråkig fördom faktiskt… Mina kaniner är vana vid människor (även barn) och trevliga trots att de går bra på utställning.
Gallrar hårt på temperamentet, vill inte ha rädda eller aggressiva kaniner. Och det blir en hel del hantering av djuren, särskilt som unga hanteras de dagligen.
Så jag tycker nog att man tryggt kan köpa av en utställningsinriktad uppfödare.
Undantag finns givetvis…

Beträffande din kanin som ju tråden handlade om ;)
Jättesöt är hon, men jag tror inte hon är teddy. En teddy är långhårig över hela kroppen, och i ansiktet. Dessutom finns det inget som heter Teddylöwen… En teddypälsad kanin med ståöron kallas Dvärgteddy, en dito med hängöron kallas Teddyvädur. Och den typen din kanin ser ut att vara kallas Lejonhuvad kanin. Oskyldig

Jag har ett gäng, så det blir svårt att lägga ut bild på alla… De finns dock på hemsidan.
Lägger ut en bild på lilla Isvinds Pumpkin Pie. Oborstad, med spån i frillan men hiskeligt söt (och mysig) ändå Kyss

linnea.cullen
0

#3  hej..nej altså jag kanske utryckte mig fel.. zobeln jag var väldigt intresserad av ville jag ju såklart ha..hon var runt 8 månader hon med..

men ägaren till den sa att hon var väldigt tillbakadragen o inte alls van,

jag har absolut inga fördomar mot utställningskaninerna.. dem skulle jag tro var mer vana vid att bli hanterade o så än andra kaniner i o med att dem ska ställas ut o så..

.. min har jag ingen aning om vad det är..hon har päls på hela kroppen..jättemkt desutom.. o uppåtstående små öron inte hängandes..

förra ägaren beskrev den som teddylöwen..altså en blandning då av nånting.. teddylöwen säger man väl när det är en ospecifierad blandras har jag för mig :S men du vet nog bättre..kan inte alls dethär..

jag vill gärna ta reda på vad hon är mer exakt om någon vet..

här är bild på hela kroppen..den andra var på ansiktet..

linnea.cullen
0

#3  ps..din pumpkin pie var jättesöt trots oborstad päls hihiih

[Luppa]
0

#4 Många kallar blandraser för teddylöwen, ja. Även de som har 3 långa strån mellan öronen men är korthåriga i övrigt, typ ;)

Hade hon varit teddy så hade hon varit en pälsboll, lång päls överallt. Hon är en vanlig Lejonhuvad kanin, eftersom hon har kort päls på ryggen. Tycker hon ser fin ut :)

Tråkigt nog så är det faktiskt en vanlig fördom, att vi som håller på med utställning skulle vara sämre djurägare. Att vi bara ser till utställningsframgångarna och att djurets värde är jmnställt med det. Visst är det så för vissa, men långt ifrån alla.

linnea.cullen
0

#6 tycker inte hon är så lik lejonhuvade kaniner när jag letar bilder ..men det är hon kanske.. de andra hon hade var också väldigt runda o fina.. tror det var lite teddy i henne..hennes farfar var teddy..så kan förekomma att de är en blandning  vet inte..omtyckt är hon ifall ..

[Sara-]1
0

#7 hon är en solklar Lejonhuvad kanin! jag har en teddy och teddy ser ut såhär, där ser du skillnaden på pälsen ;)

[Luppa]
0

#7 Om du gör en google-sökning på lejonhuvad kanin så dyker det upp allt möjligt konstigt kan jag säga Oskyldig
Dessutom är många av bilderna på trimmade kaniner (all lång päls på kroppen tas bort) och då ser de ju lite annorlunda ut.
Hade faktiskt inte någon bra bild som visar hur ett Lejon med kjol ser ut, denna får duga. *antecknar på to do-listan*

[Luppa]
1

Att döma av bilderna i den här tråden är det Lejonhuvade spånskallar jag föder upp… *ler*

linnea.cullen
0

#9  ja va söta bilder du har.. men hon verkar vara en bladning av dem båda..inet så som första bilden o inte så lite om ryggen som den andra bilden du visade..

kanske överpälsad lejonhuvad? kan det vara något hon är..

hihih .. ajja lägg upp bilder på alla  fluffiga( teddy och lejonhuvade).. i tråden då :P..

[Luppa]
0

#11 Det finns alla möjliga varianter av (renrasiga) Lejonhuvade kaniner, det är en relativt ny ras och inte särskilt homogen ännu.
Jag har fött upp rasen sedan 2009 och tycker att din ser ut som en solklar Lejonhuvad kanin. Det betyder ju inte att det inte är annat inkorsat, men utseendet är i alla fall "rätt". :)
Fast egentligen kvittar det ju.

Fridaaaa
0

Här är min Smilla! Lejonhuvad kanin med troligtvis någon annan ras i sig med längre bak ^^, pga hennes öron och lite pälsen ;)

linnea.cullen
0

frågade uppfödaren..morfarn till henne var teddy och hon var en blandning av teddy och lejonhuvad och något mer.. hahah så vet inte vad jag kallar henne teddylöwen mix då eller..hur som är hon tillräcklig fluffig och fin enligt mig.. finns det någon speciellt namn med dem färgerna hon har..lite ovanlig eller..?:S

Fridaaaa
0

#14 Jag har en lejonhuvad dvv/lejonhuvad kanin t.ex. kallar henne för lejonkorsning ^^,
Så hade sagt teddykorsning eller lejonkorsning :)

[Luppa]
0

Jag hade nog sagt lejonkorsning.

linnea.cullen
0

"16 jupp det skule jag nog också säga då ägarna sa att det var en mix.. melland e båda raserna.. kallas inte dessa också pekingpäls eller är det någon annat jag tänker på.. hon har ganska mkt päls för att vara ett lejonhuvad men för lite för teddy ..

[Luppa]
1

#16 Som sagt, hon har inte mycket päls för att vara Lejonhuvad. En bra Lejonhuvad kanin är rejält lurvig, hon har ju den korta pälsen på ryggen.
Vissa kallar en välpälsad Lejonhuvad kanin för pekingpälsad av någon anledning. Jag kallar den rastypisk. Cool

Storkebodas
0

Jag skulle också kalla detta för en lejonkorsning. Väldigt fin färg. =)

Det vi teddymänniskor kallar för peking är kaniner som har päls på ryggen av annan kvalite (ibland någon cm kortare också, men inte så kort som på lejonens rygg). Så det är alltså ett vääldigt välpälsat lejon, nästan teddy. Glad

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

[Luppa]
0

#19 Aha, en peking är alltså ett väldigt lurvigt lejon med dålig/lång päls…

Storkebodas
0

#20 Ja, om man bedömmer pälsen som i utställningsvärlden har en peking dålig päls. De har alldeles för lång päls på ryggen.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

[Luppa]
0

#21 Jahapp. Tack, då lärde jag mig något nytt :)

tussen12
0

Här kommer en bild på min såkallade ''Lejonhuvade'' Haha, Inte så mycket lejon tycker jag ^^ (TeddyPälsad)

sämsta bilden haha,Ska ta en bättre imorgon^^

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

[Luppa]
0

#23 Väldigt liiiiten bild iaf ;)

[morotochcesse]
0

söta

tussen12
0

Här kommer en bättre :)

Ännu en liten x )  Men du kan gå in på min blogg för bättre bilder:)

www.LejontussKaninuppfodning.bloggplatsen.se

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story