Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 1521 ggr
JessicaOlin
1

INTRESSEKOLL

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte göra en intressekoill på vitblögda kaniner Stamtavla kommer med Priset : återkommer jag med ! Många i släcktes från Tyskland Bild på mamman kommer här:

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

JessicaOlin
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pappan :

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Mannez
0

Men åh, en vitblåögd dvärgvädur hade ju varit helt underbart att ha, fast får inte…

Hälsningar Amanda och kaninerna

JessicaOlin
0

Ja dom är ju riktigt fina :)

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

mandyosv
1

Får jag fråga vad du har för syfte till kullen? 
Har du inte precis köpt dem? Personligen hade jag sparat allihopa om de passade till utställning om jag bara hade haft 1.1…

Var kommer de ifrån? :)

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

JessicaOlin
1

Jag har sagt mitt syfte 1000 gånger minst här på fokus Har fött upp kaniner sen länge sedan och ingen klagat på mitt syfte eller kaniner Då jätte många gillar mitt syfte Dom finns i lammhult

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Suskiv
5

#5 Jag har faktiskt aldrig sett nått syfte bli nämnt. Däremot verkar du föda upp många kullar där alla säljs. Det är inte hobbyuppfödning och då krävs speciella tillstånd.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Friggeshoppkaniner
7

# 6

"Mitt mål är att få fram fina och friska kaniner med fint temperament samt få fram olikà färger m.m till kel och Avel !
Föder endast upp renrasiga dvärgvädurar och lejonhuvade dvärgvädurar/dvärgvädur"

Det är vad som står på hennes hemsida, men ta gärna sådant i PM då det förstör intresse tråden. Glad

JessicaOlin
0

Kan lika väl ta bort tråden eftersom den redan är förstörd …

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Linnet
7

Det är väl konstigt att det inte går att svara på frågan utan det ska göras en massa ifrågasättande om syfte med kullen mm, vilket i sin tur leder till en massa ifrågasättanden om antal kullar,  tillstånd mm. Nu har TS planerat en kull, kan inte alla strunta i vad hon har för mål eller syfte med kullen och bara svara på frågan, dvs intressekoll.

Ni som inte är intresserade eller har frågor kring föräldrar, stam mm. behöver ju inte skriva nåt alls.

JessicaOlin
0

#9 tack

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Fridaaaa
7

#9 Dock har TS köpt och sålt kaniner hela tiden, ändrat sina syften med aveln flera gånger, dessutom skrivit ut fel raser på sin hemsida.
Så kanske itne så konstigt enligt mig om folk frågar :/

Plus som redan nämnts, att man måste ha tillstånd om man avlar enbart för att sälja och köpa in kaniner ofta.

Detta är inget illa menat, men förstår att folk blir förvirrande när det ändras stup i ett…

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

KaterinaPetrova
1

Så fina! Börjar fastna mer och mer för dvv :)

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

JessicaOlin
0

Lås tråden - den verkar förstörd ändå Sånt här ska man ta i pm inte här

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

[_annaH]
1

Kan man inte få skriva Intressekoll utan att någon ska ifrågasätta en? Är ni inte intresserad av en unge så behöver ni inte skriva alls. Tråkigt att TS känner att tråden är förstörd :/

mandyosv
1

Vad har föräldrarna för poäng? Vem är uppfödaren till dem? Är intresserad :) 

Men upplever samma sak som Frida :)

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:

alvaegrymm
2

De angår inte någon annan än ts vad hon har för syfte för sina kaniner! och om ni "upplever" något sånt och om ni tycker det är så viktigt att man har samma syfter, håll de för er själva! Att hacka så på en människa så kan upplevas som mobbning, lägg av! väldigt fina kaniner förresten, älskar vitblåögda :D

* ♥`•.¸¸.•´´•:*´¨`*:•.••.¸¸. ´´¯`•♥                                                                      

♫H Ä L S N I N G A R♫ ♡A L V A  &  K A N I N E R N A♡                                                                          * ♥`•.¸¸.•´´•:*´¨`*:•.••.¸¸. ´´¯`•♥  

JessicaOlin
0

Tack när låser admin tråden ? Tycker dom kan göra de

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Fridaaaa
0

#16 Ingen har hackat, bara försökt förstå hur alltng ligger till, eftersom det ges olika info hela tiden osv.
Det är inte samma sak som mobbning och hackning.

#17 De brukar enbart låsa trådar om det spårar ur fullständigt, ibland annars med, men inte lika vanligt :)
Men kan du inte svara på frågorna som ställts, så att allting reds upp? :)

alvaegrymm
5

De har klankats ner på hennes "syfte" så mycket att hon vill att någon låser tråden! Du har folk förstört för henne, och fått henne att må dåligt att förstöra för en person och att få en person att mådåligt det är mobbning. Tänkt till innan ni kommenterar, för de är förjävligt att göra såhär mot någon! Och somsagt, om de är så fruktansvär viktigt att veta syfte till varför hon föder upp så skicka pm!

♫H Ä L S N I N G A R♫ ♡A L V A  &  K A N I N E R N A♡                                                                          * ♥`•.¸¸.•´´•:*´¨`*:•.••.¸¸. ´´¯`•♥  

Fridaaaa
0

#19 Vem talar du med? Jag?
Jag har inte frågat ett smack om "hennes syfte" osv och hon skrev att tråden var förstörd och skulle låsas innan jag ens skrev något här, så ta reda på saker innan du yttrar dig tack.

alvaegrymm
0

Jag skrev ingenting om dej? de är fler som har ifrågasatt hennes syfte, att du känner de träffad har ingenting med det jag skrev att göra!

[MiniPim]
6

Vet ni vad jag tycker? :)

TS gör som hon vill, vi struntar att bry oss eller så tar vi det via PM. Sånt här gör så det blir dålig stämning.

Fridaaaa
0

#21 Du skriver inga siffror så himla svårt att veta vem du menar.
Nej jag känner mig inte träffat eftersom jag trodde att du menade till mig. Så jag känner mig ej träffad, undrade bara, frågade med om du menade mig.

alvaegrymm
0

jag menar till dom som förstörde och började fråga vad hennes syfta var fast de är helt orelevand,

Fridaaaa
0

#24 Snälla, skriv vem du talar med underlättar massor, så blir det inga missförstånd :)

alvaegrymm
0

De som ifrågasatte hennes syfte :)

[MiniPim]
0

#26 Du kan skriva nummer, t.ex om du ska skriva till fridaakesson kan du sätta ett ''#25'' innan du skriver. Så man vet vem det är riktat till! Glad

Fridaaaa
1

#27 Det har jag med försökt förklara för #26 :) Underlättar massor! :D

alvaegrymm
0

Jag tänker inte hoppa på någon personligen, men jag tror de jag menar vet vilka dom är! :)

Sofia_N
0

TS, vart finns du någonstans? Kan hända att jag är intresserad, men det är inte säkert att jag får skaffa en till kanin :)

/Sofia

mandyosv
6

konstigt att ts inte ens svarar på frågor från folk som är intresserade.

Så återigen, vem är uppfödare och vilka poäng har mamman å pappan?

Kan man inte svara på sådana frågor så framstår man inte som "Säriös" enligt mig iallfall.

Suskiv
5

#7 Syftet är alltså trevliga kaniner i fina färger, dessa får stamtavla. Varför kunde inte TS själv svara på det? Det var trots allt en ärlig fråga och inte tänkt som ett påhopp.

#0 Är mamman och pappan utställda och stambokförda? På vilken poäng och vilken delpoäng. Hur ser det ut i släkten? Det är ju ändå ganska viktiga saker om man ska sälja framtida avels och utsällningsdjur och det är sånt jag vill veta innan jag eventuellt blir intresserad. Har mamman eller pappan lämnat kullar tidigare, vilka resultat har de ungarna fått?

Tysk släkt? Är de inavlade för att kolla av ev bettfel? Många tyska linjer bär tyvärr på bettfel?

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

PrinzeZz
6

fast ärligt, varför ska det vara så himla svårt att svara på vilket syfte man har med kullen?, en oskyldig man springer inte från rättvisan.

jag som köpare vill ju veta vad jag har att förvänta mig av kullen, jag som ägare till en hane vill ju veta vad honans ägare har för syfte med aveln för att veta om min hane passar dens hona etc etc.

Sen är det ju som så att alla har vi olika åsikter och mål inom Avel och det kommer vi aldrig komma ifrån

TS, skapa en ny tråd där du lägger ut så mycket info du har, skriver tydligt syfte med kullen och var du tror och förväntar dig om kullen så blir det nog en riktigt trevlig och bra tråd. Då behöver folk inte fråga och ifrågasätta för att få den infon dom är ute efter och då blir tråden fri från sådana här inlägg.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

alvaegrymm
1

Nej, men om de nu är så viktigt att de bara kliar i hela kroppen och man inte kan sova för att man inte vet va hennes syfte är, skriv de i pm,

Om man tycker nått negativt om hur hon avlar ska man ju inte skriva de på hennes intressekoll?

alvaegrymm
0

Håller förästen med! gör om denna tråden

Fridaaaa
1

#34 Men  det är bra att skriva så mycket info man kan i en intressetkollstråd, så att folk får veta så mycket som möjligt. Och en intressekollstråd är tillför att man ska kunna ställa de frågor man inte fått svar på i #0, så att andra ser svaret med sen, så slipper flera PM:a om samma fråga kanske :) Bara en tanke :)

[_annaH]
1

Tycker att medarbetare/sajtvärd antingen låser tråden så att TS kan börja om, eller att ni renasar tråden från alla onödiga kommentarer. 

Vill man veta vad syftet är så ta det via PM istället Glad

Ts du får jättegärna skriva Instressekoll inne på Dvärgkaniner.ifokus! Glad

alvaegrymm
1

men nu va de ju flera som ställde om fråga, och inte nog med de va "Folk" tungna att säga att de va konstigt att hon bytte syfte och allt va d va! de är en personligt åsikt, och sånt skriver man inte på en intressekoll!

Och va onödigtt! Men nu har jag sagt mitt och jag håller med anna, gör den på dvärgkaniner.ifokus då kommer du inte få några jobbiga komentarer!