Allmänna tips?
Ska ha en kanin här som tillfälligt hem en månad och om det klickar och mamma och pappa ser att jag kaniner är snälla och inte lömska och bits (som de tror) och ser att jag kan ta ansvar för ett till djur får jag behålla han. Har läst om kaniner i år då jag velat ha kanin superlänge. Har haft kaniner när jag var mindre men kommer inte ihåg så jättemycket utav det. Jag vet att de ska ha fri tillgång till hö, en viss mängd pellets osv. Kaninen är en dvärgvädur (min favortitras) och min favoritfärg.
Kan som sagt mycket då jag läst väldigt länge men känner mig pirrig i magen och undrar om ni kan ge mig allmäna råd/tips?
Inget speciellt utan bara vad ni kommer på.
Jag har tänkt köpa sele, strö, hö men bur, hus, vattenflaska, pellets följer med. Och såklart kaninen. Något mer jag glömt?
Är väl bara lite onödigt pirrig. Känner att jag kan det allra mesta och MINST grunderna men vill ha råd ändå.
Hoppas ni förstår vad jag menar.
Är jättepirrig i magen.. ^^
MVH FiffiLiina
Låt den utforska, va mycket med den, klappa den mycket ( men inte så den blir irriterad), låt den lukta på dej utan att du klappar den helatiden.
Om du låter den springa runt på din säng tex, sitt med den och när den springer till dej så kan du ge den lite godis eller gurka så kommer den kanske föknippa dej med nått bra! så gjorde vi med min kanin, hon är världens gos monster nu!
Men du har nog ganska sten koll på de där, De kommer nog gå himmla bra :)!
* ♥`•.¸¸.•´´•:*´¨`*:•.••.¸¸. ´´¯`•♥
♫H Ä L S N I N G A R♫ ♡A L V A & K A N I N E R N A♡ * ♥`•.¸¸.•´´•:*´¨`*:•.••.¸¸. ´´¯`•♥
Tack så mycket! Det tror och hoppas jag med!:)
MVH FiffiLiina

Låt den göra sig hemmastadd i sin bur innan du låter den springa fritt, så att den lär sig var den har sin toa :) Prata mycket med den, ha inte parfym på dig (så att den lär sig känna igen både din röst och din doft).
Var försiktig sen med selträningen så att den inte blir rädd :)
låna en bok på biblan om hur du går till väga när du tar hem en kanin och har du inget bibliotek nära dig läs på olika hemsidor och bloggar exempelvis kaninmagazinet.
http://www.youtube.com/user/lazyasshika