Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 328 ggr
ciss
0

Gjort idag?

Vad har du gjort idag med dina kaniner?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

ciss
0

Klockan åtta gick jag ut med sallad & päron till Engla. Blev helt förskräckt när jag kom ut till kaninerna. Hon bor i en innebur som står i våran vindtäta vedbod, och buren är alltid öppen. Buren stod i en Hage som bestod av sex stycken kompostgaller. Hon hade hoppat upp PÅ buren, över kompostgallrerna och landat på andra sidan.

Hagen tar upp nästan hela vedbon & där hagen inte är så är det massa grejer (krukor, jordpåsar osv). Hon satt vid gallrerna och såg helnöjd ut. Undra hur länge hon varit där?! Pussade på henne & kollade så att hon inte hade skadat sig. Sedan låste jag in henne i buren och flyttade omkring lite. Gjorde hagen större, till åtta galler. Lade in en tunnel och flyttade på sitthyllorna. Gav vatten & hö, städade toalådan och lade in lite spån i övriga buren.

www.frihetenskaniner.se

ciss
0

Ska ut till henne nu & kolla lite på ungarna och rasta henne i selet :)

www.frihetenskaniner.se

lill-jarven
0

Har inte hunnit göra så mycket med Hubbe än men han har iaf fått hö, lite blåbärsris och en puss ;)

KvirrZ
0

Har inte hunnit så mycket men Isaac är ute på golvet och skuttar :)

- Mvh Emma

twinnie
0

Gooosat med båda brudarna såklart! Borstat Myran, städat ur toaletterna och bytt vatten åt Myran ca 12450 gånger. Lilla skitgrisen ;D Myran har fått vara ute i hagen från kl. 15.00 - 17.00, så nu är det Bella's tur. Vi ska snart åka och äta på restaurang (min pappa fyller 50), så Bella ska få vara ute under tiden.

Sen blir det väl mer gos när jag kommer hem :)

Tisdus
0

Morgonfodrade dem i varsin foderboll, och runt halv nio gick jag och min sambo ut med dem i sele i "lekparken" utanför. Där flög de omkring som små tokar, grävde och sprätte, var väldigt glada :)

Sen fick de gå in och sova! :) Nu på eftermiddagen har jag tillverkat en "leksakslåda" (se kaninmagazinet.se) som uppskattas rejält - jag hör hur pojken gräver runt där inne just nu! :) Så har det fått kvällsmat också, i sina bollar. Lite senare ska jag springa runt med dem i hälarna här i lägenheten också. ;)