Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1452 ggr
Suskiv
2

Transportbur i plast.

Finns det nån transportbur i plast som är  godkänd för kaniner över 2,5 kg.

Vet att varken Atlas 20 och Atlas 30 inte är det.

Vill helst slippa bygga egna i trä, de väger mycket mer.

Godkända mått enligt jordbruksverket.

Över 2,5 kg 0,25 kvm höjden ska vara minst 24 cm

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

ninor
0

ÖB har stora transportburar (är nog egentligen för katter/hundar), vet dock inte måtten. Har en själv och tycker den är gigantisk men lätt att bära. Billig var den också. Tungan ute

zezagena
0

Finns ju jätterymliga i plast  för hundar, kolla blocket Flört

sfut
0

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

mandyosv
0

Ingen använder dock lagliga typ :P Säkrare med mindre!

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Fridaaaa
0

#1 de i plast där, har jag för mig ej är godkänd till kanin över 2,5kg. Inte ens godkänd till vuxna katter tyvärr

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Mi-rand-a]
0

har nästan en sån som #3 visar, riktigt bra dock är de till små hundar men funkade till min jätte och ett + att de var hjul på den :)

Nevina
1

Mitt tips? är också katt- eller hundbur! En sådan här har jag fast blå:  http://www.supercat.se/ute-pa-tur/harda-transportburar/transportbur-open-rosa.html

Det är jättebra med lucka i taket så man kan få ut djuret lättare. För er som vill ha en bur som funkar till både katt och kanin så är minsta måtten för kattbur längd: 50 cm, bredd: 30 cm, höjd: 35 cm.

Suskiv
0

#7 Den är inte laglig till kaniner över 2,5 kg.

Till och med Atlas 30 (60x40x38 = 0,24 kvm) är för liten till kaniner över 2,5 kg.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Nevina
0

#8 Okej, då ber jag om ursäkt. Jag tänkte bara på höjden då TS skrev att buren måste vara minst 24 cm hög. Jag har små kaniner. Hur lång och bred måste en bur till en så stor kanin vara då?

fossingen
1

Kan då säga att många använder isånna fall olagliga transportburar. Tycker atlas 30 funkar prima till kaniner över 2,5 kg. Lixom vem ids bry om lag över en transportbur?

Annars har du detta som billigt alternativ.

http://www.rusta.se/djurtransport-hopvikbar-shn-g-p78601157.aspx

http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattetransport/transportboks/180791

Fridaaaa
0

De transporterna i tyg tycker jag personligen är värdelösa. Jobbiga att bära osv :)

mandyosv
0

Haha ja vem bryr sej över laglighet med transportbur?

Som sagt, säkrare med en mindre, som kaninen nästan exakt får plats i.

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

[Mi-rand-a]
0

djur blir oftast lugnare när de har trängre utrymme när man reser så hade egentligen inte heller brytt mig om måttet så mycket bara dom kan ligga i den så funkar de :)

Fridaaaa
0

Sedan är det inte bra med för stort utrymme heller, blir värre vid krock då, så svårt det där ibland :)

[_hsleiufhbtv]
0

Jag har atlas 20or till alla mina kaniner. Oavsett om dom är hermeliner eller BJ-korsningar, funkar toppen.