klippa klorna
Hur ofta klipper du klorna? Gör du de själv då eller låter du någon annan göra de åt dig? Jag klipper klorna själv nu när de verkar behövas. Men funderar på att låta någon annan göra de åt mig nu när jättarna börjar bli så stora o tunga. Någo som vet vart man kan få hjälp med kloklippning billigt och bra i södra stockholm?
Jag har ju små kaniner så jag klipper själv. Klipper ungefär varannan månad, men de är inte mycket man behöver klippa utan det kanske blir en mm då. mina kaniner har klor som växer sakta.
En del kaniner är lite bråkiga så de hjälper maken att hålla så att det går lättare att klippa.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
På min hona som är 4 månader försöker jag göra det själv. Hon har ljusa klor och det går att ha henne på rygg.
Hanen däremot är omöjlig att få på rygg för min del, plus att han har svarta klor. Så jag brukar hålla i honom, så klipper min mamma klorna. Men hon tycker att det är svårt så ibland får Elliot pedikyr hos vetrinären. ;-)
Klipper klorna på alla mina kaniner utan hjälp. Skulle tippa på att jag klipper dem var 3de månad eller när det behövs.
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
Klipper mina kaniner själv när det behövs, både dvärgarna och jätten. Jätten är faktiskt snällast att klippa, tack och lov :P
Klipper klorna själv på mina. På Ella och viola brukar jag behöva ha hjälp med att hålla då de gärna sprattlar då men de andra 3 går bra själv :) Klipper 1-2 gånger/månad alltså vid behov :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
klipper själv på mina småttingar när de behövs , när jag hade min jätte hann jag bara klippa engång då hennes klor verkligen växte sviin segt men då hjälpte en kompis mig att hålla i henne så klippte jag :)
Jag klipper mina sju kaniner själv och när det behövs, en del tycker det är skönt och avslappnande att ligga på rygg och bli ompysslade (klippa klorna)
Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
Klipper allas klor själv. Tycker faktiskt att jättarna är lättast att klippa klor på. :P
Däremot brukar mamma eller syrran få klippa marsvinens klor, iaf den enas han har extremt svarta klor och det tycker jag är obehagligt!
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Jag klippte min första kanins klor själv, och när jag hjälper folk med lugna kaniner så går det också bra själv. Annars med kompis. Nu har jag Molly som inte klarar att ligga på rygg, så då tar jag det antingen låååångsamt på alla fyra själv eller med en kompis. Hon gillar inte att sitta stilla, så en kompis är det bästa så går det fort och effektivt.
Någon som vet någon/något billigt och bra srälle där man kan få hjälp med att klippa i södra stockholm? Tycker som sagt att de börjar bli jobbigt att klippa mina jättars klor. Får knappt plats med dom på rygg i knät och måste hålla i dom när dom ligger på rygg. En av mina tre jättar är inte så mycke hanterad ännu dp jag inte haft henne så länge och uppfödaren inte verkar ha gjort annat än o gett mat till henne. Så henne måste jag hålla i med två händer för att hon inte ska hoppa ner. Och de går absolut knte att lägga henne på rygg. Men tränar henne givetvis lite grann varje dag.
#10 Jag klipper inga av mina kaniner på rygg, och jättens klor så tar jag en tass i taget när han sitter på ett bord :)
En handduk över kanske lugnar henne?:)
Kanske att de skulle vara bra med en handduk men jag känner fortfarande att de kan vara bra att vara två iaf nu i början för henne. Mina dvärgvädurar klipper jag inte på rygg men dom sitter stilla o typ sover när jag klipper dom. Senaste kaninen en lejonhuvad har jag inte klippt ännu men henne är de inga problem att ha på rygg eller bara i knät heller.
#12 Ja nu i början tror jag också att det är bra att vara två :) Men tänkte sen om du vill träna henne att du ska kunna det själv sen, hjälpte kanon på våran jättekanin som inte var mycket hanterad osv när han kom till oss som 1 åring :)
#2 För mig är det tvärtom ;) Hanen ligger hur lätt som helst på rygg när jag klipper (ibland somnar han också
) Men honan är inte lika förtjust, men det brukar gå efter lite övertalning :)
Hälsningar Lurvas11
Klipper helst inte själv, han sprattlar extremt och han har mörka klor.
Har försökt träna honom, det går nästan inte att få honom bli mer ordentligt än vad han redan är. Fast det kommer i sprattelattacker liksom.
En människa har jag så att de kan hålla lampan för mig vid klorna
//Joanna
Jag klipper dem ungefär en gång i månaden. Jag klipper själv på en av dem men de andra två behöver jag hjälp med hehe.. Han som jag klipper själv somnar typ när jag klipper klorna medans de andra två hanarna tycker det är väldigt obehagligt..
// jennifer