Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 2847 ggr
Clariiz
0

Smultron

Kan kaniner äta smultron, jordgubbar åså? Mina fick prova varsit smultron idag vilket dom älskade. De ligger i mått med deras favorit godis nu ;). Dmo fick bara ett litet varsit.

Kan man ge kaniner smultron eller tål inte deras magar det? Aldrig läst om knainer och smultron/jordgubbar derför undrar jag. Men det är ju som fruk och grönsaker och dessa är hemodlade och inte något besprutat alls.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

myriis
0

I vår trädgård har vi äpplen, krusbär, hallon och smultron. Jag brukar ge kaninerna lite då och då, tror dock inte dem ska ha för mycket av det, men det är nog inget farligt.
Och jordgubbar har jag också gett mina kaniner, Det har funkat superbra, men inte för ofta baa.

Tina-A
0

Står det inte nånting om jordgubbar/hallon/smultron i artikeln med massa saker kaninen kan äta?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Stravaganza
0

Gör det? o_o

[Niike]
0

Det går bra att ge, dock vet jag inte om det kan vara gasbildande eller något. Tror icke det;P Men man vet ju aldrig.

Clariiz
0

Mina får endast varsit litet smultron. (inte dagligen utan lite då och då som godis) eller varsin halv jordgubbe xD. (har också äpplen, päron, krusbär å lite annat..)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

huldisen
0

Det går nog bra, i en lagom mängd.

Clariiz
0

:) bra. de skulle krossas annars xD. De älskar verkligen smultron xD så fort jag plockar ett (de bor väldigt nära) så börjar de hoppa omkring och sätter sig på den platsen jag matar dem xD.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Lolitas
0

Går mycket bra att äta, jag ger det mest som godis dock med tanke på fruktsockret.

SannaHolmgren
0

Jag har betraktat kaninungarna när de rymt, då sitter de i blåbärsriset och mumsar i sig stora mängder blåbär, de traskar förbi jordgubbslandet och äter upp alldeles för många jordgubbar för oss. Men de mår bra ändå.  Tror att de kan äte ganska mycket mer än man tror om de för övrigt äter varierat och om de äter stora mängder gräs o örter.  Kaniner som till största delen äter torrt hö och kraftfoder ska man nog vara mer försiktig med att ge mycket bär.

Ellen95
0

jag har gett mina kaniner vindruvor och dom älskade då det. Men jag tror inte att det är farligt att ge dom det.

[Eichan]
0

Jag brukar ge mina små älsklingar det :)