Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1269 ggr
tussen12
0

Cuni Nature Re-Balance kaninfoder

Hur bra är igenkligen  Cuni Nature Re-Balance Kaninfoder?

Jag har fått för mig att alla sorters ''Blandningar'' är dåliga Flört

Hade tänkt köpa det från denna sida, Om jag inte hittar det billigare förstås..

http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/foder_gnagare_smadjur/kaninfoder/prestige/279026

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

[_hsleiufhbtv]
0

Finns mycket bättre foder på den sidan. Cuni Complete, JR Farm Grainless och Meister Lampe. Så något av dom foderna hade jag köpt om jag skulle beställt från zooplus, och dessutom hade jag beställt från zooplus.dk eftersom det är billigare Glad

tussen12
0

#1 Tyvvär kan vi inte köpa Cuni Complete, Det är för dyrt. Vi ska ha typ 10 kilos påsar :) Mamma har fått för sig att hon inte vill beställa utomlands :)

[_hsleiufhbtv]
0

#2 Finns 8kg Cuni Complete för typ 200:-, på den danska sidan iaf. Den svenska har jag mindre koll på tyvärr.

tussen12
0

Har ni haft problem av något slag när ni beställt från zooplus.dk?

Är dom seriösa?

[_hsleiufhbtv]
0

#4 Dom är superbra! Jag ska själv beställa massa foder därifrån igen, har beställt till gerbilerna därifrån förut men denna gången blir det lite kaninfoder också.

Snabb frakt och sen är det mycket billigare än i sverige :)

tussen12
0

#5 Okej, Jag är iallafall övertygad att dom är bra, det är mamma som löjlar sig Flört

Någon mer som har beställt därifrån?

fossingen
0

#0 Den är väldigt bra enligt mig, bra ungefär som i likhet med Cuni Complete och det är även spannmålsfritt, det är lixom värderna som skiljer åt.

Exempel så är proteinet lägre i Cuni Nature rebalance vilket är ett stort plus. Dock är växttråden lägre än i Cuni complete vilket är lite av en nackdel, men det jämnar ut sig mer i och med att proteinen är lägre.

Detta är innehållet på Cuni nature rebalance.
Jag älskar att använda både Cuni Complete och Cuni nature rebalance, båda är bra. Men till kaniner som inte tål högt protein så rekommenderar jag verkligen Cuni Nature rebalance, tycker man växttråden är låg kan man komplettera med lucern mix eller helt enkelt göra en blandning med ett diverse foder. Men det är verkligen inte ett skräp foder.

Crude protein

13,5

%

Crude fat

3

%

Crude fibre

15

%

Crude ash

7

%

Calcium

0,90

%

Phosphorus

0,60

%

Methionine

0,31

%

Lysine

0,71

%

Vitamin A

16.000

IU/kg

Vitamin D3

1.500

IU/kg

Vitamin E

40

mg/kg

Vitamin C

45

mg/kg

Copper-cupric(II)sulfat

14

mg/kg

Nevina
0

Jag brukar beställa därifrån! De har billig frakt och beställer du för en viss summa blir frakten gratis. Paketet kommer inom några dagar. De är jättebra!

tussen12
1

Okej, Jag se om jag kan övertala mamma :)