Mamman äter inte.
Min bror med familj köpte en hona av en uppfödare och en av en annan, som nu visat sig vara en hane :/ Ja igår kom då fyra ungar…..och de bor i en utebur på altanen (lika kallt som ute) Honan är en lejonhuvad dvärgvädur och har mycket päls. Hon ska ha bäddat ordentligt åt ungarna. Men klarar de sig där eller ska de in i något varmare utrymme? Jag har bara haft två kullar och båda på sommaren, så jag blir så osäker på vad som är bäst nu. Just nu har det varit på plussidan några dagar, men de pratar om att det ska bli kallare igen. Det mest bekymmersamma är att mamman inte äter :( De var hos veterinär idag o kollade så hon inte hade någon unge kvar i magen, men hon var tom. De fick någon näring att ge varannan timme och det mumsade hon i sig tack och lov. Och något mer som jag inte minns vad det var. O så skulle de väga ungarna varje dag. De vägde kring17g. Någon som har tips??

Vi råkade få kaninungar mitt i kallaste vintern, men vi hade en ganska bra isolerad bur som stod intill väggen. Men vi öste på med halm och hö i mängder och isolerade lite mer. De klarade sig i alla fall…
Jag tycker ungarna låter väldigt små, mina minsta friska ungar har haft en födselvikt på 40-45g. Ser de normala ut? Runda och fina magar?
När min hona precis fått ungar vägrade hon också äta! blev så förvånad när hon inte ville ha pellets :s jag provad mycket med frukt o sånt bara så hon skulle få i sej nått! sen blandade jag pellets med dogmans gnagar blandning, och den tyckte hon mycket om så hon åt den, och sakta men säkert kom aptiten tillbaka! nu är hon världens matvark igen :)
* ♥`•.¸¸.•´´•:*´¨`*:•.••.¸¸. ´´¯`•♥
♫H Ä L S N I N G A R♫ ♡A L V A & K A N I N E R N A♡ * ♥`•.¸¸.•´´•:*´¨`*:•.••.¸¸. ´´¯`•♥