Trixträning?
Jag håller på lite smått att trixträna min söta lilla fluffa som jag fick i höstas, hon är väldigt duktig på att gå på bakbenen och hon springer över olika broar helt orädd. Men nu på sistone verkar det som om hon börjat tröttna på det lite, och jag vill inte att hon tröttnar helt på det så jag har börjat försöka komma på lite nya grejor att göra.
Men kom verkligen inte på något, förutom att hoppa upp och ner från dammsugarn vilket inte är det roligaste direkt. Så därav undrar jag om ni kanske har några tips?, skulle verkligen uppskatta svar :)
(En gammal bild på fluffan på bakbenen)
Lär henne snurra. Det är skojsigt tycker min kanin. Och det ser väldigt gulligt ut :)
Några förslag :)
- stå på bakbenen
- klickerträna
- lära att ölja efter en target
- stå på 2 ben :)
- snurra runt
- pussapå din mun
- hoppa upp i din famn
- hoppa upp på ngn kartong elr hus
- komma när du ropar
Du kan oå prova tt träna mindre m h*n börjar tröttna ;P
Tror jag ska testa att få henne att snurra runt och puss samt dom andra tipsen, men komma när jag ropar är inte lönt då hon bara springer efter mig hela tiden
och klickerträning begriper jag mig inte på, och följa en target, det vet jag inte riktigt hur jag ska lära henne. Men det är nog inte heller lönt, hon ser för dåligt för det :) Har inte hunnit klippa hennes lugg ännu så hon är halvblind 
Vilken underbart söt liten "Teddy-Björn"
Haha men GUUUD vad SÖÖÖT! :D Ser ut som ett litet troll med de korta bakbenen! Helt bedårande! 
5# Haha, håller helt med dig :) Hon ser inte riktigt klok ut, men urgullig är hon verkligen <3
Jag har själv börjat träna mina niner :3 dom fattar direkt med rörelser men när det kommer till kommandon :I Jag har börjat med bakbenen, jag håller upp en godis(som i mitt fall är en bit äppelgren, hans favoritgodis)och han ställer sig på bakbenen. Samtidigt säger jag, upp. Jag kan göra det utan godis också. Men jag kan inte bara säga upp och han ställer sig upp……. Hur ska man lära dom det???
#7 Det är bara att nöta. Min kanin fattade inte heller kommandona först. Det tog ett bra tag. Men så länge man säger "upp" varje gång så kopplar de så småningom ihop det med att stå på backtassarna och få en godisbit.
#8 hah okej ;) jag ska fortsätta träna!! >:D