Pellets
Vad tycker ni om pelletsen från granngården? Den gröna säcken för kanin och marsvin :) Jag ger det till mina kaniner nu, ca 0,5-1dl/kanin :) Kom med åsikter :) pappa köpte hem en 25kg säck så hoppas inte det finns allt för mycket icke bra saker… ;)
Måste ju tillägga att jag har en lejonhuvad hermelin och tre lejonhuvade dvärgvädurar :)
Menar du Carrier kanin & marsvinsfoder?
.
Tror inte det heter carrier.. Står bara foder för marsvin och kanin typ tror jag :s
Den här http://www.granngarden.se/product/carrier-kanin-marsvin-10-kg?
Har hört många som haft problem med dåliga magar och kantiga kroppar. Har själv ingen erfarenhet.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Nej den är det inte!
Är det rabbfor? (bara gissar)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Kan inte springa ut och kolla nu :( men är en grön säck på 25kg och så är det ett ritat marsvin och två kaniner med vitt .. Innehåller lucern.
Den här http://svenskahundfoder.se.hemsida.eu/wp-content/uploads/2012/08/kanin_marsvin.jpg
Då är det svenska foders isåfall. Många är nöjda med det, andra tycker den innehållet för mycket fett.
Och personligen anser jag det vara katastrofalt så det är för mycket fett, och växttråden ligger under proteinhalten.
Ja typ den e de! Okej, men de funkar eller?
#8 Den du länkar till är ju Carrier
Har inte hört mycket positivt om det fodret… Gav det själv i början, men det var så pass dyrt och kaninerna höll inte hullet på det så jag bytte rätt snabbt.
Till vad? Har Stampe ibland, vet att det inte är bra att byta foder men de är kanske lika? Men en kanin kan ju klaga sig på ett näringsrikt hö och det har jag nu, så det borde väl räcka? Svårt sånthär ju!
#10 Skumt, men du har rätt. Påsarna är identiska förutom att det på den ena står Carrier och på den andra gör det inte. Men det var den i nr 8 jag fick upp när jag sökte på svenska foders kanin och marsvin. Märkligt är det.
#12 Det stod Carrier på säckarna förut, men inte nu.
Svenska foder har 15kg säckar av plast.